Als sluitstuk van onze verduurzaming, na het volledig isoleren van ons huis uit 1910 van F naar A label, willen we nu van het gas af en een warmtepomp.
We hebben een offerte gekregen voor een Vaillant Arotherm 105/6A.
Hij valt mij een beetje tegen, maar misschien is mijn idee van hoe de markt eruit ziet wel vertekend. Is dit heel gek?
1st. Vaillant Arotherm plus VWL 105/6A
1st Vaillant besturings module
1st. Vaillant themosstaat sensocomfort
1st. Vaillant MEH 97 binnen unit
1st. buffer 50L
1st. Vaillant VIH300 MR boiler
1st. opstelbalken
1st. Leiding werk tussen buiten unit
1st. vuil/ lucht afscheider spirotech
1st. internet gateway
1st. klein materiaal/ beugels ed.
Het geheel geleverd en gemonteerd zoals in het voorgaande
is omschreven bieden wij u aan, inclusief 21% B.T.W. voor de prijs van: € 18.795,--
Meerprijs VWL 125/6a (12kw) € 645,--
Minderprijs VWL 75/6A (7 kW) €1975,--
Bij de 7kW wordt de buitenunit 1 fase gevoed i.p.v. 3fase. Voor de grote van de woning lijkt de 7 kW
unit ook bij volledig elektrische aan de krappe kant. Het aanwezige elektrische spiraal zal hierdoor bij
koudere temperaturen vaker bij springen.
De buffer zou in de retour komen. Ik ben er niet van overtuigd dat die nodig is, want we hebben ongeveer 70 m2 vloerverwarming die ik eigenlijk zonder naregeling wil laten en 3 type 22 radiatoren die ik ook open wil laten.
Is dit een beetje marktconform?
We hebben een offerte gekregen voor een Vaillant Arotherm 105/6A.
Hij valt mij een beetje tegen, maar misschien is mijn idee van hoe de markt eruit ziet wel vertekend. Is dit heel gek?
1st. Vaillant Arotherm plus VWL 105/6A
1st Vaillant besturings module
1st. Vaillant themosstaat sensocomfort
1st. Vaillant MEH 97 binnen unit
1st. buffer 50L
1st. Vaillant VIH300 MR boiler
1st. opstelbalken
1st. Leiding werk tussen buiten unit
1st. vuil/ lucht afscheider spirotech
1st. internet gateway
1st. klein materiaal/ beugels ed.
Het geheel geleverd en gemonteerd zoals in het voorgaande
is omschreven bieden wij u aan, inclusief 21% B.T.W. voor de prijs van: € 18.795,--
Meerprijs VWL 125/6a (12kw) € 645,--
Minderprijs VWL 75/6A (7 kW) €1975,--
Bij de 7kW wordt de buitenunit 1 fase gevoed i.p.v. 3fase. Voor de grote van de woning lijkt de 7 kW
unit ook bij volledig elektrische aan de krappe kant. Het aanwezige elektrische spiraal zal hierdoor bij
koudere temperaturen vaker bij springen.
De buffer zou in de retour komen. Ik ben er niet van overtuigd dat die nodig is, want we hebben ongeveer 70 m2 vloerverwarming die ik eigenlijk zonder naregeling wil laten en 3 type 22 radiatoren die ik ook open wil laten.
Is dit een beetje marktconform?