Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 12:06
Ik heb naar volle tevredenheid een Asus Proart PA602 in gebruik, daar zitten voorgeinstalleerde fans in. Twee knoeperts in the front van 200mm, en een exhaust fan van 140mm. Na twee maanden stopte de exhaust fan met werken, dus ik dacht ik mail ASUS even of ze tegen betaling een nieuwe op konden sturen...

Dat bleek heel erg moeilijk. Asus stuurde me naar Amazon, Amazon wilde met plezier de aanschafprijs voor een nieuwe fan vergoeden maar voor het onderdeel zelf weer naar ASUS gestuurd, helpdesk komt niet verder dan "onderdeel hebben we niet los, sorry kan echt niet"

Dus wat zoek ik? Iemand die een ingang weet om toch aan een vervangende fan te komen die aansluit op de looks van de kast, iemand die er een te koop heeft of iemand die de fan kan repareren (nieuwe connector wellicht?).

Ik ben echt verbijsterd over het gebrek aan meedenken aan ASUS' kant. Hopelijk vind ik hier de oplossing.

(Mocht dit niet de juiste afdeling zijn hoor ik het graag ;))

Beste antwoord (via Steveedge op 16-03-2025 11:19)

• ejgb82
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 14:52
Op deze site kun je via serienummer zoeken naar onderdelen: https://support.accessoir...1-Price-and-delivery-time

Ze bezorgen iig in NL, en ze hebben wel lossen ROG fans. Wellicht ook voor proart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 14:54
Nouja, er zijn zat 140mm fans die beter zijn vermoed ik, waarom al die moeite voor 1 enkele 140mm fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 12:06
Die zijn er inderdaad, maar er zijn dus speciale Proart-fans die bij de kast passen (waar je die Proart-meuk ook een beetje voor koopt, haha) en die hebben ze niet los. Voorstel was de hele kast om te ruilen, maar da's een beetje gek natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Steveedge schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:29:
Die zijn er inderdaad, maar er zijn dus speciale Proart-fans die bij de kast passen (waar je die Proart-meuk ook een beetje voor koopt, haha) en die hebben ze niet los. Voorstel was de hele kast om te ruilen, maar da's een beetje gek natuurlijk.
Als ik op de fotos kijk is dat gewoon een zwarte 140x25mm fan. Als het je te doen is om high quality enz enz koop je een zwarte noctua. Als je gewoon iets wilt hebben wat blaast koop je een andere zwarte fan en haal je het stickertje eraf.

Verder doen alle fans zo'n beetje hetzelfde: blazen. Die van een ander merk doet dat niet veel beter of slechter, al zijn er wat pressure optimized fans her en der te vinden maar in zijn algemeenheid maakt dat voor die positie niet uit. Alles voldoet wel zo'n beetje.

[ Voor 18% gewijzigd door Nox op 13-03-2025 14:13 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Steveedge schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:29:
Wat is er zo "speciaal" aan deze fans?
Zwart?
140mm?
Dat er Proart op staat?
Ik zelf heb alles van Noctua, beste wat je kan kopen. (fans van 10jaar oud, draaien nog steeds als nieuw)

Koop gewoon een 140mm fan zwart, je kan toch niet zien dat het een non Proart fan is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ejgb82
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 14:52
Op deze site kun je via serienummer zoeken naar onderdelen: https://support.accessoir...1-Price-and-delivery-time

Ze bezorgen iig in NL, en ze hebben wel lossen ROG fans. Wellicht ook voor proart.
Pagina: 1