Zo af en toe, laten we zeggen 2 á 3 keer per maand heb ik het issue dat mijn control-toetsen van het ene op het andere moment dienst weigeren. Zeker voor een toetsenbordninja is dat een issue. Het probleem is op te lossen door mijn laptop opnieuw te booten, maar het haalt me volledig uit mijn flow. En het is rete-irritant.
Op het moment dat ik dit typ heb ik een nieuwe variant, nml dat één van de twee het niet doet.
Als de toets het "niet doet", dan is dat ook letterlijk wat het is; hij doet net alsof hij niet ingedrukt is. Als ik dus iets wil kopieren, selecteer ik de tekst, druk op CTRL-C en vervolgens is mijn tekst vervangen door een "c"
Ik gebruik een los Keychron toetsenbord, maar ook de CTRL toetsen op het ingebouwde toetsenbord van de laptop (HP DragonFly) reageren niet meer. En een extra HP toetsenbord ook niet, het lijkt dus niet iets hardwarematigs te zijn.
Ik heb het vermoeden dat het ontstaan is na mijn migratie van Win10 naar Win11, een maand of twee geleden. Daarvoor had ik het in elk geval niet, maar of het er mee te maken heeft weet ik ook niet.
Geprobeerd / gecontroleerd:
- Have you tried turning it off and on again? Ja, dat werkt, maar is irritant
- Toegankelijkheidsinstellingen / plaktoetsen: staan uit
- Stuurprogramma bijwerken: alle stuurprogramma's verwijderd en opnieuw ingesteld, geen effect
- Windows update: volledig bijgewerkt
- Verborgen apparaten verwijderen: geen effect
Enig idee?
Op het moment dat ik dit typ heb ik een nieuwe variant, nml dat één van de twee het niet doet.
Als de toets het "niet doet", dan is dat ook letterlijk wat het is; hij doet net alsof hij niet ingedrukt is. Als ik dus iets wil kopieren, selecteer ik de tekst, druk op CTRL-C en vervolgens is mijn tekst vervangen door een "c"
Ik gebruik een los Keychron toetsenbord, maar ook de CTRL toetsen op het ingebouwde toetsenbord van de laptop (HP DragonFly) reageren niet meer. En een extra HP toetsenbord ook niet, het lijkt dus niet iets hardwarematigs te zijn.
Ik heb het vermoeden dat het ontstaan is na mijn migratie van Win10 naar Win11, een maand of twee geleden. Daarvoor had ik het in elk geval niet, maar of het er mee te maken heeft weet ik ook niet.
Geprobeerd / gecontroleerd:
- Have you tried turning it off and on again? Ja, dat werkt, maar is irritant
- Toegankelijkheidsinstellingen / plaktoetsen: staan uit
- Stuurprogramma bijwerken: alle stuurprogramma's verwijderd en opnieuw ingesteld, geen effect
- Windows update: volledig bijgewerkt
- Verborgen apparaten verwijderen: geen effect
Enig idee?
... en gaat over tot de orde van de dag