Hi! Wat zijn de voor en nadelen van het kopen van een nieuwe telefoon bij de winkel van het merk vs een reseller zoals de mediamarkt of coolblue bijvoorbeeld? Waar moet ik op letten? (Ik heb al een sim en wil een nieuwe telefoon, geen refurbished) Dank jullie wel alvast!
Vraag
Beste antwoord (via MyDesire op 14-03-2025 07:49)
Sommige winkels verkopen telefoons via grijze import, ga je dan bij de offiecele fabrikant aankloppen kun je te horen krijgen, wij ondersteunen jou niet, dat moet via de winkel, en die winkel moet dan naar het land van export terug om daar de garantie te halen. Dus dan ben je de telefoon potntieel langer kwijt voor garantie.
Voordelen van de winkel, je kunt de telefoon vasthouden, eventueel vragen stellen, in de winkel omruilen en gelijk naar buiten lopen met een ander toestel, etc.
Maar buiten dat, of je nu bij de provider, in de winkel of bij de fabrikant koopt maakt niet uit in het product, je krijgt dezelfde telefoon.
Voordelen van de winkel, je kunt de telefoon vasthouden, eventueel vragen stellen, in de winkel omruilen en gelijk naar buiten lopen met een ander toestel, etc.
Maar buiten dat, of je nu bij de provider, in de winkel of bij de fabrikant koopt maakt niet uit in het product, je krijgt dezelfde telefoon.
Alle reacties
Welke verschillen heb je zelf al gevonden die opvielen of die vragen bij je opriepen?
We verwachten van bezoekers op het forum van Tweakers een stukje eigen inzet. Wat heb je al zelf onderzocht, waar loop je tegenaan enz.
Dat kan je hieronder aanvullen. Gebeurt dat niet, dan sluiten we deze vraag.
We verwachten van bezoekers op het forum van Tweakers een stukje eigen inzet. Wat heb je al zelf onderzocht, waar loop je tegenaan enz.
Dat kan je hieronder aanvullen. Gebeurt dat niet, dan sluiten we deze vraag.
[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 12-03-2025 21:38 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik zie als voordeel bijvoorbeeld een prijsverschil (goedkoper bij resellers) maar het kan met eventueel garantie dan weer een nadeel zijn. Ik krijg graag wat algemene info van kenners. Ik heb tot nu toe mijn telefoons direct bij het merk zelf gekocht
als je prima winkels gebruikt is het prima.
koop je het bij buyyourphoneforcheap.jm , tsja dan weet je wat je gaat bereiken.
voor rest: shopreviews zijn gewoon te vinden bij de pricewatch.
koop je het bij buyyourphoneforcheap.jm , tsja dan weet je wat je gaat bereiken.
voor rest: shopreviews zijn gewoon te vinden bij de pricewatch.
Het is een vraag die ik wel begrijp; je zou er zelfs nog een derde categorie aan toe kunnen voegen; Providers.
Ik kan geen specifieke voor en nadelen bedenken per categorie
Ik kan geen specifieke voor en nadelen bedenken per categorie
Sommige winkels verkopen telefoons via grijze import, ga je dan bij de offiecele fabrikant aankloppen kun je te horen krijgen, wij ondersteunen jou niet, dat moet via de winkel, en die winkel moet dan naar het land van export terug om daar de garantie te halen. Dus dan ben je de telefoon potntieel langer kwijt voor garantie.
Pagina: 1