Voordeur offerte beoordelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MinhTuan
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-06 20:58
Goedeavond.

mijn voordeur moeten vervangen worden. wij hebben een offerte gevraagd en binnen gekregen.
zal u mij willen aangeven of de offerte goed is? volgens mij de kwaliteit van de deuren is redelijks kwaliteit toch?
maar de prijs vind ik vreemd dat ze niet per onderdelen vermeld en montagekosten. ik vind hem best wel prijzig voor een deur inclusief montage en btw. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBEtuANFDG9lqgqWSEm5aNvKrV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xXOV2khpnTHqBSujRz9Y5n1.jpg?f=fotoalbum_large
...

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Hij straalt wel kwaliteit uit ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:06
Ik lees twee keer dat er geen aanslag aan de onderkant van de deur zit, bij de dorpel.
Dat betekend dat de deur nergens tegenaan sluit en er dus een kier ontstaat. Een aanslag zorgt weliswaar voor een hogere instap het huis in maar sluit je deur ook wel daadwerkelijk af. En daar is die deur ook voor.

En een witte deurkruk? Vind je dat mooi of heb je geen alternatieven gekregen? Wil je ook echt een deurkruk, zodat de deur van buiten te openen is als die niet op slot is?

[ Voor 22% gewijzigd door No Hands op 12-03-2025 20:16 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:25
Wil je niet een bezem die onderin de deur naar beneden komt als je de deur sluit? Soort automatische tochtstrips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MinhTuan
dit soort vragen wist ik het niet, ik heb niet mee gekregen. ik ga ervan uit dat hij weet wat hij doet. maar zo te horen dat in de offerte een aanslag mis.
witte deurkruk had hij zelf gekozen, vanuit buiten moet er geen kruk komen. ik ga met hem hierover bespreken. maar de prijs vindt ik best wel hoog toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Of de prijs hoog is weet je pas als je meerdere offertes opvraagt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:06
MinhTuan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:49:
dit soort vragen wist ik het niet, ik heb niet mee gekregen. ik ga ervan uit dat hij weet wat hij doet. maar zo te horen dat in de offerte een aanslag mis.
witte deurkruk had hij zelf gekozen, vanuit buiten moet er geen kruk komen. ik ga met hem hierover bespreken. maar de prijs vindt ik best wel hoog toch?
Er MOET geen aanslag, dat is een keuze. Maar ik heb er bij onze deuren bewust voor gekozen om dat wel te doen. Ja kan ook met zo een borstel oid, maar ik ontdek daar toch vaak nog tocht.

Dat bedrag valt wel mee, kunststof deuren zijn nu eenmaal achterlijk duur. Onze deur is nog even duurder, maar wij hadden dan ook heel specifieke wensen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:22
99ruud99 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:18:
Wil je niet een bezem die onderin de deur naar beneden komt als je de deur sluit? Soort automatische tochtstrips?
Dat heet een valdorpel en op de buitendeur is dat altijd een rubberen strip aangezien een bezem-ding niet zoveel doet tegen tocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:38
MinhTuan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:49:
. ik ga ervan uit dat hij weet wat hij doet.
Je hoeft hier maar een paar topics op het forum te openen en dan weet je dat dit voor veel te veel "vak"-lui niet het geval is... Dus neem de tips en adviezen in dit topic vooral even mee.

En vraag een offerte bij een andere partij op, dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:10
Geen brievenbus-gleuf nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Aanslagprofiel onder de dorpel is denk ik iets anders . Ik denk te zien dat de deur gewoon tegen de dorpel aansluit (dus ook zonder valdorpel is dat dicht) maar ik zou toch een principe detail vragen. Dat soort dingen weet je liever zeker. Voordeuren zijn gewoon duur, een 2e offerte zal je meer inzicht geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 22:22
Prijs lijkt mij niet verkeerd, mits het verwijderen en afvoeren van de oude deur/kozijn is inbegrepen. Is het ook incl. afwerking?

Afgelopen jaar zijn mijn raamkozijnen en deuren vervangen met aluplast kunststof kozijnen. Ik heb een vriendenprijs gekregen en was enkel voor de voordeur €2k kwijt excl. montage ex btw.

Wat ik verder nog mee wil geven;
- ik zie dat er gekozen is voor Dr Hahn scharnieren. Dit wordt veel gekozen bij kunststof kozijnen maar is m.i. echt spuuglelijk. Je kunt bijv. ook SFS rolscharnieren nemen in de kleur van je deur.
- Ik zie dat er bij jou een standaard slot op zit. Ik zou checken wat voor slot / klasse dit is. Je wilt minimaal SKG**.
- Ik heb zelf gekozen voor een knopcilinder voor de binnenkant zodat je daar geen sleutel voor hoeft te gebruiken. Echt een aanrader!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 15:46
De prijs lijkt mij OK maar zonder extra offertes kun je het nooit weten.
Aluplast is qua kwaliteit best goed, één van de betere.

Wat @Morfieus0 aangeeft, het is iets duurder maar ga echt voor een degelijk slot - als dat al niet het geval is-, je koopt niet elke dag een voordeur en je wilt die zo inbraak veilig als mogelijk.

Ik ben net even gaan zien bij de leverancier en de ideal 7000 (niet de NL versie maar één kleur, de NL versie zal duurder zijn) kost ~4800PLN zonder btw, wat neerkomt op 1200EURO. Maar dat is zonder BTW, zonder installatie, zonder afvoer, zonder opmeting, zonder levering, beperkt maatwerk, en je mag die zelf gaan ophalen in Poznan of Warschau :).
Voordeuren zijn niet goedkoop, dat heeft zijn technische redenen.

Vraag ook eens naar de garantie, niet enkel van de deur maar ook van de plaatsing en nazorg. Als de deur uitzet, in een koude maand/dag geplaatst wordt dan kan het zijn dat die gaat slepen tijdens warme maanden of omgekeerd dat er een gap komt tijdens koude maanden. Hoewel de deur deels uit PVC bestaat zijn er aluminium versterkingen binnen de deur. Die kunnen uitzetten/krimpen. Hoewel in deuren en ramen zijn die "gespannen" en valt dat allemaal best goed mee, is in de meeste gevallen te verwaarlozen maar dat is ook één van de redenen waarom die dingen zo duur zijn. En het kan altijd zijn dat de deur zich nog wat settled en dan is het fijn als de installateur nog eens binnenspringt en afregelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 07:55
[b]silencedkill in "voordeur offerte beoordelen"
... Hoewel de deur deels uit PVC bestaat zijn er aluminium versterkingen binnen de deur. Die kunnen uitzetten/krimpen. ..
PVC zelf zet ook uit en krimp afhankelijk van de temperatuur

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 15:46
@Gzdr klopt, PVC heeft als mijn geheugen nog goed is een groter uitzettingsvermorgen. Bij zwart kan die gemakkelijk oplopen tot - als ik mij niet vergis - 70° in het binnenwerk. Mijn formulatie was mogelijks niet correct - NL is niet mijn primaire taal- , ik bedoelde niet dat enkel het aluminium zou uitzetten maar alles samen. Zonder

Ik ben totaal geen expert hierin, maar wat men ooit verteld heeft is dat over het algemeen de PVC aan de buitenkant zit waardoor die iets meer kan leven (en vormen) waardoor het uiteindelijk probleem kleiner is. Maar dat veroorzaakt ook die "sleep" op een deur.

Belangrijkste voor de TS is of dat een correcte prijs is, en of er wat valkuilen zijn waar iemand ervaring (al dan niet positief) mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Dat vind ik op zich geen gekke prijs, maar staar je vooral niet blind op een enkele aanbieder. Zo heeft een ex ooit 5500 betaald voor een nieuwe voordeur bij Benitech, prachtige deur goede service. Heb ze hier ook op bezoek gehad maar 10500 voor een voordeur en nieuw raam er boven vond ik toch teveel. Bij een andere bekende lokale aanbieder heb ik hetzelfde maar dan voor 4k minder (kan even de precieze prijs niet vinden).

Dus op zich vind ik de prijs niet verkeerd, maar staar je niet blind om mijn 2 centen.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MinhTuan
nee, we hebben een aparte brievenbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10:53
Prijs lijkt mij heel redelijk.

Wilde je niets iets met een houtnerf en rvs deurkruk oid (wit ziet er goedkoop uit imo) toch zonde als je toch een bak geld neerlegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MinhTuan
Orkaan schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:55:
Prijs lijkt mij heel redelijk.

Wilde je niets iets met een houtnerf en rvs deurkruk oid (wit ziet er goedkoop uit imo) toch zonde als je toch een bak geld neerlegt
daar zitten we ook aan het kijken. bedankt voor je advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 17:12

DannyL

Geen ondertiteling..

Wij zijn met een vergelijkbare afmeting bezig met een aluplast deur
De prijs die wij meekregen, wel met HVL look kozijn en houtnerf kleur was 3845 incl btw, met slopen van oude stalen kozijn en afwerking van alles.

Toen gekeken voor hetzelfde, maar een 48mm dik paneel met tripple glas, want dat is echt beter in isolatiewaarde.
Verder wel wat meer opties, zoals een abus skg*** sloten zoals we in de rest van het huis hebben en de rolscharnieren. Dan was de prijs 4550 incl btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 19:09

BCC

ik heb vorige keer een achterdeur besteld met een voordeur knop - scheelde me bijna de helft .

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:14
Voor de onderdorpel, hetzelfde als de zij/bovenkanten van het kozijn laten maken. Dan heb je rondom dezelfde tochtstrip. En dat sluit mooi af. Rondom dubbele tochtstrip is het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leela
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13:13
DannyL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:18:
Wij zijn met een vergelijkbare afmeting bezig met een aluplast deur
De prijs die wij meekregen, wel met HVL look kozijn en houtnerf kleur was 3845 incl btw, met slopen van oude stalen kozijn en afwerking van alles.

Toen gekeken voor hetzelfde, maar een 48mm dik paneel met tripple glas, want dat is echt beter in isolatiewaarde.
Verder wel wat meer opties, zoals een abus skg*** sloten zoals we in de rest van het huis hebben en de rolscharnieren. Dan was de prijs 4550 incl btw
Ben ook geïnteresseerd in HVL look kozijnen. Bij welke partij heb je de offerte gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
pauldaytona schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:49:
Voor de onderdorpel, hetzelfde als de zij/bovenkanten van het kozijn laten maken. Dan heb je rondom dezelfde tochtstrip. En dat sluit mooi af. Rondom dubbele tochtstrip is het mooiste.
Zo'n opstand profiel is toch onnodig lelijk en onhandig? Dat is meer voor en achterdeur of sociale woningbouw.

Met de juiste onderdorpel moet een luchtdichte aanslag prima mogelijk zijn.

Of dat hier het geval is valt niet uit de offerte op te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 13-03-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Rukapul schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:56:
[...]

Zo'n opstand profiel is toch onnodig lelijk en onhandig? Dat is meer voor en achterdeur of sociale woningbouw.

Met de juiste onderdorpel moet een luchtdichte aanslag prima mogelijk zijn.

Of dat hier het geval is valt niet uit de offerte op te maken.
Ik weet niet wat je je voorstelt, ik heb een hardstenen dorpel laten maken, en niks vreemds aan te zien. En woningbouw mochten willen dat ze zo'n deur en kozijn kregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6nyYEupAM56xgWmPmI-nJsLTOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtrcxHZTtJT7ybmgUMMciLtJ.jpg?f=fotoalbum_large

En toch nog een foto van de dorpel gevonden, hier net nadat er een stortbui de straat tot tegen de voordeur blank gezet had. Zoals te zien is heeft de tochtstrip onder het ook waterdicht gehouden. De druppels binnen is het water wat op de drempel stond aan de buitenkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTPJFTpb_1aFaNo0RA7BZf1_kp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RKHRuoEwaX8fAvCtjBYHm86.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door pauldaytona op 13-03-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 17:12

DannyL

Geen ondertiteling..

Leela schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:07:
[...]

Ben ook geïnteresseerd in HVL look kozijnen. Bij welke partij heb je de offerte gevraagd?
Bijna alle aluplast kozijnen kunnen in HVL.
Onze aluplast kozijnen hebben het ook (alleen buitenzijde) en het is echt mooi.

Ik heb het in Berghem bij Holland Kozijnen opgevraagd. Prijzen kwamen erg overeen met de eerdere aannemer die ze zelf bij Eko Okna bestelde.

Vind je dichtstbijzijnde dealer via Eko Okna (fabrikant van de aluplast kozijnen);
https://ekookna.nl/ekonl/partner-showroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
pauldaytona schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:54:
[...]

Ik weet niet wat je je voorstelt, ik heb een hardstenen dorpel laten maken, en niks vreemds aan te zien. En woningbouw mochten willen dat ze zo'n deur en kozijn kregen.

[Afbeelding]
Maar dat is niet 'hetzelfde als de zij/bovenkanten van het kozijn' :P

Anyway, we stellen dezelfde goede oplossing voor. In mijn vorige woning had ik bij de voordeur ook een hardstenen dorpel en bij de achterdeur isostone (kleinere koudebrug). Dat sluit gewoon geheel af :)

Inmiddels terug naar een oude houten voordeur en daar vlot een tochtvaldorpel ingefreest en de driepuntssluiting aangepast om de deur strakker in de rubbers te trekken :X

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 13-03-2025 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Rukapul schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:41:
[...]

Maar dat is niet 'hetzelfde als de zij/bovenkanten van het kozijn' :P
Het tochtrubber zit in de rand van de deur en loopt gewoon naadloos rondom. Bij kozijn valt ie tegen hout en onder tegen de dorpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 19:08
De "zonder aanslag" slaat overigens op stompe montage zonder stelkozijn, niet of de deur ergens tegenaan sluit.
Pagina: 1