Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRigorous
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-03 22:13
Beste,

Ik had een Xiaomi poco m3 die niet langer geüpdatet kon worden, dus heb ik een Motorola g85 aangeschaft. Bij het eerste opstarten vroeg de Motorola of ik bestanden wilde overzetten. Dus met bluetooth aan de poco verbonden. Het overzetten duurde een paar uur, dus ik heb het gecancelled om eerst rond te kijken op de telefoon en heb vervolgens bestandsoverdracht opnieuw proberen te doen maar ik kon de functie niet terugvinden.

Dit is een functie waarbij foto's, videos, whatsapp, alles wordt overgezet. Er bestaat een Smart connect app, maar dat lijkt me toch anders dan hoe het bij de eerste keer opstarten was. Stel dat ik alles terug naar fabrieksinstellingen zet, geeft de Motorola dan de optie opnieuw weer om alles over te zetten?

De hulp van Motorola klantenservice was nogal matig dus hoop dat iemand hier me de juiste richting kan wijzen. Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Als je de Motorola terug zet naar de fabrieksinstellingen dan krijg je inderdaad weer de optie om data over te zetten. Dat is ook de beste en meest eenvoudige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:22
Overzetten is een eenmalige actie bij eerste inrichting, en dat doe je inderdaad na een fabrieksinstellingen reset weer opnieuw.

Wel een advies, schoon eerst op, parkeer oude fotos, videos e.d. in de cloud of op een harde schijf of NAS.
Hoe minder er over te zetten is, hoe sneller het klaar is, maar ook, hoe minder kans op fouten of time-outs.

Daarnaast, in WhatsApp kun je ook handmatig een backup maken van je chats naar je Google Account. Beter mee dan om verlegen, dus maak die backup. Raakt er iets corrupt of gaat er iets mis, heb je die backup nog voor het geval dat.