scherm vertoont verticale lijnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:42
ik heb het volgende scherm: Philips Brilliance 7000 27B1U7903 - MiniLED - 27" - 3840 x 2160 4K @ 75 Hz - IPS - 1400 cd/m² - 1300:1 - DisplayHDR 1400 - 4 ms -

nu vertoont het scherm verticale lijnen (zie bijgevoegde foto) en mijn vraag is zou een kapotte displayport kabel dit kunnen veroorzaken?

Het scherm is aangesloten via een displayport 1.4 kabel van Club3d en een RTX3090 verzorgt de aansturing onder windows 11

wat ik al zelf geprobeerd heb
reperatie poging via de fabrikant
up to date windows
up to date Nvidia drivers

bij voorbaat dank voor jullie hulp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v84wNko7sXPHbmrbOwjp8jsZIeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22VXFNGEaeIrxqnU5kbTnOnm.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Even een andere 'lagere' resolutie proberen. Staan de lijnen dan nog op dezelfde plaats dan is het de monitor. Schalen ze mee (wat ik niet denk) dan is het de videokaart. Even testen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
jimh307 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:48:
Even een andere 'lagere' resolutie proberen. Staan de lijnen dan nog op dezelfde plaats dan is het de monitor. Schalen ze mee (wat ik niet denk) dan is het de videokaart. Even testen dus :)
zojuist getest en de lijnen blijven op hun plaats staan inderdaad

verdraaid monitor is net terug van reparatie en al buiten garantie aldus verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Zijn het geen slechte pixels dan wel dit. Het is zuur geld, maar doorgaans mag je wel verwachten dat een monitor goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
zeer vervelend inderdaad