Verbouwen bijkeuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swijkman
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-03 21:53
Ik ben bezig met het slopen van onze bijkeuken.
Al het gips en houtwerk is eruit.
Wij hebben een oude woning uit 1904.
Wij gaan een nieuwe indeling maken en alles isoleren dmv voorzetwanden.
We gaan ook de wc verplaatsen en daar heb ik een vraag over.
Bij deze tussenwand ben ik van plan om hier een houten regelwerk te maken met pir isolatie of steenwol en hier weer een osb plaat tegenaan.
Kan ik een inbouwreservoir tegen een osb plaat bevestigen?
En omdat in de bijkeuken de was er wel eens staat, is het dan slim om vochtwerende gipsplaten te gebruiken of zijn stucplaten genoeg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hA1_vVu1sp7Ss2LCFn4jMGom964=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H11n0PuwqhSLlhcnZoEL8tFh.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Waar is de geïsoleerde voorzetwand voor? Geluid veronderstel ik of zit er een ruimte achter die niet verwarm is?

Voor geluidisolatie zou ik geen PIR maar een minerale wol toepassen en zoveel mogelijk massa toevoegen door bijvoorbeeld 2x 12,5mm gips. Groene platen zijn niet nodig, worden eigenlijk alleen in badkamers toegepast.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 22:52
Inbouwreservoir zou ik altijd bevestigen aan balken. Immers je pot hangt ook weer aan dat reservoir en zeker wanneer daar weer iemand op gaat zitten vormt dat een aardig koppel op het geheel. Ik zou de wand in kwestie dik genoeg maken voor een up320 (of up720 als je ruimte wilt besparen), en zorgen dat je zowel links als rechts van je reservoir een balk hebt lopen tot aan het plafond. In mijn badkamer moest ik die muur toch al dikker maken, dus ik heb balken van 144 gebruikt, daar past mooi een up320 tussen.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swijkman
MrDry schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:56:
Waar is de geïsoleerde voorzetwand voor? Geluid veronderstel ik of zit er een ruimte achter die niet verwarm is?

Voor geluidisolatie zou ik geen PIR maar een minerale wol toepassen en zoveel mogelijk massa toevoegen door bijvoorbeeld 2x 12,5mm gips. Groene platen zijn niet nodig, worden eigenlijk alleen in badkamers toegepast.
Die voorzetwand is voor de warmte.
Daarom denk ik ook aan PIR, dit scheelt nogal wat ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swijkman
big bang schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:57:
Inbouwreservoir zou ik altijd bevestigen aan balken. Immers je pot hangt ook weer aan dat reservoir en zeker wanneer daar weer iemand op gaat zitten vormt dat een aardig koppel op het geheel. Ik zou de wand in kwestie dik genoeg maken voor een up320 (of up720 als je ruimte wilt besparen), en zorgen dat je zowel links als rechts van je reservoir een balk hebt lopen tot aan het plafond. In mijn badkamer moest ik die muur toch al dikker maken, dus ik heb balken van 144 gebruikt, daar past mooi een up320 tussen.
Jaa oké, ik snap hem alleen zouden wij graag zoiets willen..
Waarbij we boven het toilet nog iets neer kunnen zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KggkfR5ryZ6x_b9fso-pG-QgcoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiqrIoBTtBFpOecUfbTVNsgv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
swijkman schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:59:
[...]

Jaa oké, ik snap hem alleen zouden wij graag zoiets willen..
Waarbij we boven het toilet nog iets neer kunnen zetten.

[Afbeelding]
en dat kan prima want je inbouwtoilet is een frame wat op twee pootjes staat en dat staat tussen die balken. Dus er blijft altijd ruimte bovenop. Heb je al eens een dergelijk frame bekeken en een montage instructie opgezocht?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swijkman
No Hands schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:25:
[...]

en dat kan prima want je inbouwtoilet is een frame wat op twee pootjes staat en dat staat tussen die balken. Dus er blijft altijd ruimte bovenop. Heb je al eens een dergelijk frame bekeken en een montage instructie opgezocht?
Ja zeker heb ik daarnaar gekeken..

In een vorige post typt iemand namelijk dat hij/zij een balk van 144 naar het plafond heeft doorgetrokken..
Dan zit dat inbouwreservoir dus in de muur zonder die vrije ruimte er boven?
Of zit ik er nu naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
swijkman schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Ja zeker heb ik daarnaar gekeken..

In een vorige post typt iemand namelijk dat hij/zij een balk van 144 naar het plafond heeft doorgetrokken..
Dan zit dat inbouwreservoir dus in de muur zonder die vrije ruimte er boven?
Of zit ik er nu naast?
Jij zit er niet naast, die balk wel. Aan twee kanten, van vloer tot plafond.

Dan kun je er namelijk nog wat opzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door No Hands op 12-03-2025 20:52 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1