Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 16:37
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone voor een persoon met Parkinson.

Wat is je budget?
Tussen de €200 a €400.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral whatsapp, en af en toe een fotootje, wat mails zien. Niks speciaals eigenlijk

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik dacht aan een Galaxy A55,a56 of een S24 of iets anders. Merk is niet zo belangrijk. Ik zoek wat mogelijkheden om deze gemakkelijk te kunnen bedienen. Het is soms moeilijk om toetsen in te drukken en om de smartphone te bedienen. De huidige smartphone is ondertussen al een jaar of 7 dus deze heeft zen beste tijd wel gehad (is een Samsung maar model weet ik even niet). Ik heb gemerkt dat op mijn smartphone (Huawei P30) bij toegankelijkheidsinstellingen een seniorenmodus opzit. Daar kan je wel wat instellen zoals onder andere tijd voor indrukken van toetsen. Ik vermoed dat Samsung dit ook heeft? Maar of er eventuele apps zijn die hierbij kunnen helpen heb ik nog niet gevonden

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij Samsung is er een eenvoudige mode te activeren. Zie ook tip 6 in dit artikel:
https://www.makeuseof.com/make-android-senior-friendly/

Gezien de persoon gewend is een Samsung is het inderdaad slim daarbij te blijven.
Omdat die 7 jaar al doet met de huidige telefoon zou ik de A56 (nog 6 jaar updates) verkiezen boven de A55 (nog 4 jaar updates).
Tevens zou ik de A56 verkiezen boven de S24 vanwege het grotere scherm en omdat ik niets lees wat van de S24 nodig zou zijn zoals snellere processor om te gamen of een foto hobby dat de betere camera's vraagt. Het grotere scherm heeft daarbij meer ruimte voor informatie ondanks grotere knoppen e.d. ingesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Samsung heeft veel meer aanpassings mogelijkheden dan de meeste merken. Zelfs als de standaard senioneren stand niet genoeg is, kun je het altijd nog aanpassen naar wens. Op zich zou zelfs een A36 nog genoeg zijn voor het lichte gebruik, maar als de nieuwe telefoon weer minstens 5 jaar mee moet gaan, dan zou je de S24 FE kunnen overwegen. De snelheid van de S24 FE heb je nu nog niet nodig, maar over een aantal jaar wordt het zeker een voordeel. Ook krijg je waarschijnlijk meer AI functies die mogelijk verdere ondersteuning kunnen geven bij bedienings problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 16:37
Dan overweeg ik de a56. Kan deze weer een hele tijd meegaan. Zal een mooi verjaardagscadeau zijn 😊