Toon posts:

ISDN kenners en gebruikers...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag allemaal!

Is had een vraagje, ik heb sinds een tijdje isdn, maar mn verbinding valt iedere keer in slaap. Als ik dan via Download Accelerator een bestandje download, dan word de verbinding weer wakker geschud, waardoor ik weer even kan internetten. Dit is al een hele vooruitgang, aangezien ik eerst iedere keer van Internet werd afgestuiterd, dus verbinding echt verbroken! En dat is pas echt vervelend Ik dus terug naar primafoon, en daar zeggen ze me dat het aan het modem ligt, of aan mn comp.. het is wel zo dat als ik via een analoge modem via de quatrovox internet het een stuk stabieler gaat, niet perfect, maar een heel stuk beter Maar ik had vroeger nooit problemen met mn analoge modumpje mn trouwe kameraad Dus ik denk zelf dat wel iets te maken heeft met de lijn. Maar die knuppels bij primafoon zeggen van niet. Gewone telefonie gaat perfect via de twee lijnen! Het is echt het internet. En dat begint me dus de keel uit te komen, aangezien ik isdn kocht om sneller te kunnen internetten..

Ok, ieder nuchter persoon zou overstappen op de kabel, maar chello heeft niet zo veel zin om 2 km kabel te leggen voor 1 aansluiting. En satelliet internetten is ook nogal prijzig..

Dus mijn vraag is, wat is dit? Is er software in omloop waarmee je je verbinding kunt testen??

Ik draai Windows 2000 heb een quattrovoxIII en een Dynalink IS128PU+ usb modum

Ik ben in een andere isdn topic het woord Stacks tegen gekomen.. Wat zijn dat nu weer en hoe kun je checken of je er genoeg hebt?

Bvb dank,

Gerjan Peelen

Verwijderd

Ik heb dezelfde modem alleen geen USB maar PCI. Ik heb 0 problemen ermee, hij werkt 100% perfect bij mij. :)

Verwijderd

als ik je probleem zo op het eerste gezeicht bekijk lijkt het me een software probleem.. iets van dat de verbinding automatisch wordt verbroken na x min van inactiviteit ( evt. van dat prgramma)maar dan zou het met de analoge lijn ook fout moeten gaan...
-----
jer hebt btw el van die " wardialers" waarmee je elke x als je verbinding verbroken is of niet ingelogd betn automatisch opnieuw inbelt (handig bij superweb ;))

Verwijderd

Topicstarter
z'n war dialer lijkt me wel leuk, maar dan ben ik iedere keer weer een duppie kwijt aan die kpn lui.. en je kent ons nederlanders wij bent zuinig.. en dan kunnen m'n chat programma's ook iedere keer opnieuw inloggen.. niet echt handig.. maar ik word hier zo moe van, ben van plan om boel van muur te trekken.. openschroeven wat semptex er in en retour aan de primafoon winkel >:) het rare is dat er geen goede manual bij de modem zat, er zitten twee kleine witte switches op, met off en onn, 1 en 2 geen idee wat dat zijn! kan het ook aan de NT1 liggen..

en welk programma zou zo'n autodisconnect kunnen veroorzaken??

(vergeten te vermelden, het is niet echt een disconnect te noemen, meer een verbinding met een slaap storing, valt iedere keer in slaap, de download manager schud hem wakker, maf he? :?

bvd.

Gerjan

Verwijderd

Hmm...heb je het allemaal zelf aangelegd is laten doen door zo'n KPN-gast? De kabel mag bijv. niet langer dan 10 m. zijn vanaf de NT1 of een wandcontactdoos. Probeer anders of je wel kan bellen met je ISDN modem, probeer een andere of haal je 56k eruit. Dat kan ook wel 'ns helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelf aangelegd, maar die kpn lui zijn een keer langs geweest om een kleine storing te verhelpen.. dus ja.. Ik zal even kijken of ik de modem van de buren kan lenen, die hebben ook isdn...

bvd

Gerjan

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 20:26

Arno

PF5A

--> [forum=4] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 11:14 schreef A-wing het volgende:
Hmm...heb je het allemaal zelf aangelegd is laten doen door zo'n KPN-gast? De kabel mag bijv. niet langer dan 10 m. zijn vanaf de NT1 of een wandcontactdoos. Probeer anders of je wel kan bellen met je ISDN modem, probeer een andere of haal je 56k eruit. Dat kan ook wel 'ns helpen.
De kabel mag veel langer zij dan 10 meter.
Het is alleen zo dat een kabel van 10 meter gezien wordt als toestelsnoer en er dan geen eindweerstand nodig is.
Langer dan 10 meter ( afhankelijk van type SO bus Y of ster) altijd afsluitweerstand gebruiken.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mmm USB! Heb je toevallig een AMD Processor i.c.m. een VIA chipset ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is een Athlon 1,33 ghz. in combinatie met Asus A7A266 met ali kabab chipset, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, en heb al een hele hoop usb dingen er aan hangen, zou een bios update helpen?

bvd.

Gerjan Peelen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, er is me iets opgevallen...

Zo nu en dan begint het rode controle lampje op de quattrovox te knipperen.. en dat doet hij toch alleen maar als hij geen contact heeft met de isdn lijnen?? of zie ik dat weer verkeerd???
Het maffe is dat m'n modem gezellig meeknipperd met de quattrovox... en bij dat lampje staat D ch.. het word dus steeds maffer.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Het D channel is het communicatie kanaal van ISDN, daarover worden lijnen bemiddeld etc.

Ik had zelf ook die prolemen die jij beschrijft, maar dat lag gewoon aan Planet Internet, die lui gooien je er gewoon af en toe af...of sturen geen data meer. Echt heel raar dus.
:?

Nu met TMF-web heb ik echt nergens meer last van, ik kan het je van harte aanraden. ;)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip,

Ik heb inmiddels een TMF account, en ik moet zeggen, de beste tot nu toe, maar nog steeds valt de verbinding in slaap naar een paar mb,
(tussen de 5 en 6) Ik gebruik het programma isdn monitor, en dat vertoond dan ook ineens veel minder activiteit.. is er iets waarmee je de stabiliteit van je lijn kunt testen?? Ik heb nu al 8 providers getest, de 1 beter dan de ander, maar geen 1 perfect...

bvd, Gerjan
Pagina: 1