Ondiepe behuizing voor op een boekenkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:13

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik zoek een?
Ondiepe behuizing voor op een boekenkast?

Wat is je budget?
Budget gaat tot ong. 200 zolang het maar value for money is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen NZXT of andere partijen die een onreputabele staat hebben, als er een probleem mee is dan moet er support kunnen zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een 9800X3D met een 9070 XT, de voeding heeft wel voorkeur voor ATX formaat

Ik heb naast mijn bureau nu een boekenkast staan (hout + zwart staal), deze is ong. 35cm diep en daar wil ik de PC op plaatsen. Hij komt dus behoorlijk in het zicht. Op deze manier staat hij niet als stofzuiger op de grond waar nu de PC staat. De build is nog niet af, dus een mitx of matx mobo kan er prima bij. Glas of mesh maakt niet veel uit maar het belangrijkste is dat de kabels dus een beetje uit het zicht weggewerkt kunnen worden. De SFF behuizingen komen al snel door de lengte van de videokaart uit qua diepte boven de 40cm, de IO van de PC moet dus naar onderen wijzen (of op andere manier uit het zicht zijn).

De fractal mood vind ik fraai maar is erg klein:
uitvoering: Fractal Design Mood Zwart

Ik zoek dus iets waarbij het moederbord een kwart slag gedraaid wordt en de IO naar beneden wijst of een case die daar omheen werkt :+ Mogelijk zoek ik iets wat niet bestaat, dan is dat ook een antwoord en dan gaat de PC maar een ander plekje krijgen. :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05
Achter de pc heb je vaak exhaust luchtstroom en daar moet je ruimte voor reserveren. Je hebt dus een case nodig met exhaust aan de zijkant / bovenkant. Hoe lang is de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:24

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik begrijp niet helemaal watje nou precies zoekt. Je hebt het over een behuizing, maar nergens is een moederbord genoemd. Wil je een btx atx itx of mini atx?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 14:36
Wat voor afmetingen passen er? Er zijn verschillende opties, FormD T1, Ncase M1/2, Dan A4-H2O, Fractal Terra. Alleen de Ncase zou een ATX voeding in passen, de andere willen SFX(L). De FormD, Ncase en Dan accepteren ook een radiotor, dus ruimte voor een AIO en bieden genoeg ruimte voor de GPU.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:07
@Nox
Waarom draai je de kast niet gewoon een kwartslag? Of denk ik dan te simpel?
Dan kan je kiezen of je een glazen zijkant neemt zodat je alles kan zien, of juist een dichte.
Op die manier wordt je enige echte eis dat de kast maximaal 35cm breed mag zijn, en dat is een stuk makkelijker.
Sowieso kan je op die manier makkelijker bij alle kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
chrisborst schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:11:
@Nox
Waarom draai je de kast niet gewoon een kwartslag? Of denk ik dan te simpel?
Dan kan je kiezen of je een glazen zijkant neemt zodat je alles kan zien, of juist een dichte.
Op die manier wordt je enige echte eis dat de kast maximaal 35cm breed mag zijn, en dat is een stuk makkelijker.
Sowieso kan je op die manier makkelijker bij alle kabels.
Met de kabels naar onderen is dat een prima mogelijkheid. Met de case een kwartslag gedraaid om de X-as alleen ga je dus tegen een berg kabels aan de achterkant kijken. Functioneel? Zeer zeker! Fraai? de waf is ongeveer nul :+
mrc4nl schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:54:
Ik begrijp niet helemaal watje nou precies zoekt. Je hebt het over een behuizing, maar nergens is een moederbord genoemd. Wil je een btx atx itx of mini atx?
Dat staat nog helemaal open. (m)ATX of ITX, btx is denk ik heel slecht te krijgen maar voor de overige form factors is een model te vinden welke past.
Djarune schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:34:
Achter de pc heb je vaak exhaust luchtstroom en daar moet je ruimte voor reserveren. Je hebt dus een case nodig met exhaust aan de zijkant / bovenkant. Hoe lang is de videokaart?
Een centimeter of 5 lukt wel voor exhaust, dat lijkt me redelijk prima. Videokaart wordt een 9070XT (zodra de prijzen een beetje gezakt zijn). Dus reken op 330mm-ish.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
SgtElPotato schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:02:
Wat voor afmetingen passen er? Er zijn verschillende opties, FormD T1, Ncase M1/2, Dan A4-H2O, Fractal Terra. Alleen de Ncase zou een ATX voeding in passen, de andere willen SFX(L). De FormD, Ncase en Dan accepteren ook een radiotor, dus ruimte voor een AIO en bieden genoeg ruimte voor de GPU.
Thanks voor het meedenken, maar ik vermoed dat hier geen videokaart van 330mm in past en het geheel dan op het randje komt te staan. Ik zoek eigenlijk iets waarbij de I/O dus aan de onderkant van de case weg valt, of op een andere manier uit het zicht valt. Fraaie cases alleen dus qua orientatie nogal klassiek wat ik niet makkelijk kwijt kan (ja, op de vloer staat een define R nu :+)

Eigenlijk zoek ik iets als de thermaltake tower; https://www.thermaltake.com/the-tower-100-mini-chassis.html

Alleen dan iets wat er niet uit ziet om alien eieren in uit te broeden :+ Beetje strak design, hout, stof etc. zijn rpima.

[ Voor 12% gewijzigd door Nox op 19-03-2025 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:07
Nox schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:35:
[...]

Met de kabels naar onderen is dat een prima mogelijkheid. Met de case een kwartslag gedraaid om de X-as alleen ga je dus tegen een berg kabels aan de achterkant kijken. Functioneel? Zeer zeker! Fraai? de waf is ongeveer nul :+
Dat is toch prima creatief op te lossen:
Afbeeldingslocatie: https://www.leatherbookspines.com/assets/images/fake_faux_dummy_books_replica_book_spines_panels.18.jpg
En zo zullen er nog wel een paar oplossingen zijn om een gedeelte van de kast uit het zicht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:19
Is dit dan niet iets voor je:
https://www.silverstonete...computer-chassis/ALTAG1M/
Diepte van 307mm, met de GPU verticaal gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiW1iJTXmhXHfMGg45AQCtJHcEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4cqRkk9bu6iA3aGYZIWYwLJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Allard op 19-03-2025 14:55 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05
Hier een lijstje met opties:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenASUS Prime AP201 Zwart€ 76,40€ 76,40
1BehuizingenCorsair 2000D Airflow Zwart€ 86,03€ 86,03
1BehuizingenFractal Design Mood Zwart€ 141,-€ 141,-
1BehuizingenHYTE Revolt 3 Zwart, zonder voeding€ 89,90€ 89,90
1BehuizingenJonsbo VR3 Black€ 117,07€ 117,07
1BehuizingenKolink Rocket V2€ 37,-€ 37,-
1BehuizingenLian Li A4-H2O (PCI-e 4.0 riser cable) Zwart€ 144,90€ 144,90
1BehuizingenSilverstone Alta G1M Zwart€ 149,89€ 149,89
1BehuizingenSSUPD Meshroom S Zwart€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 842,19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
chrisborst schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Dat is toch prima creatief op te lossen:
[Afbeelding]
En zo zullen er nog wel een paar oplossingen zijn om een gedeelte van de kast uit het zicht te krijgen.
Dit is zeer zeker ook een optie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nox schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:35:
[...]

Een plantje ervoor doet wonderen. Maar is er op je bureau geen ruimte?

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-03-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Een plantje ervoor doet wonderen. Maar is er op je bureau geen ruimte?
130cm. Kan wel, maar dan moeten de speakers anders staan. ALternatief is onder het bureau ophangen ipv op de grond. Da's plan B als er geen mooie cases zijn :+

Pagina: 1