Came poortopener upgraden met wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefaniek88
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-03 15:30
Wij hebben een Came poortopener. Deze is 19 jaar oud maar werkt nog. Nu wil ik deze smart maken. Dus een wifi module tussen zetten zodat die via Google en telefoon te bedienen is.

Maar hoe...
...
Het is een Came Kr310 poort. Foto van de bedieningskast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RG02IK_meS4z8153GBLWPtnhJkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECotp5YxKMMJy89VswjrsFWp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUIk8MJEO5nxe47YQkgDEN1J6F0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lh3b28XVb63vAzPwpz4f3VGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQkgdABrwUUqnDtJ3f-mENtoazM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqrgEckvPoSlcpLO6Zg0jR6R.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_an2mCFOkEjFYcjYuFIOVTtPwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwoonZs4DreA49YD7uYuxBk5.jpg?f=fotoalbum_large

...

Ik lees vanalles over de shelly 1 gen3 slimme schakelaar.
Mijn vraag... Hoe deze aan te sluiten op de bedieningskast.
Op nr 7 en 2 zitten draadjes van een oude deurbel. Deze werd door vorige bewoners gebruikt om de poort te openen. Die knop is niet meer in gebruik.
Kan ik deze evt gebruiken voor de shelly? En dan de shelly los voorzien van stroom.
...

[ Voor 58% gewijzigd door Stefaniek88 op 12-03-2025 13:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ja dat kan.

de poort gaat open via een puls tussen de 2 en de 7.
Als je daan een shelly tussen zet kan je pulsen via de shelly.
ik heb zelf een shelly uni er op gezet. en dat werkt helemaal super

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ja, dat moet prima lukken, ik heb ongeveer hetzelfde gedaan vorig jaar met mijn garagedeur. Daar zit nu een Shelly Plus 1 aangekoppeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefaniek88
Ik heb de shelly plus 1 nu besteld met een losse voedingskabel voor in stopcontact. Dan hoef ik de voeding niet uit de kast van de poort te halen (wat vast ook kan, maar dan wordt het net weer iets technischer).

Ga dit proberen. Laat het nog weten of het gelukt is 😁. Anders komt vanzelf de volgende vraag 😉

[ Voor 19% gewijzigd door Stefaniek88 op 12-03-2025 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 16:38

BCM

Ik zou je adviseren om 2 contacten te gebruiken. Wij gebruiken hier een shelly pro 2 voor. Het voordeel van 2 contacten is dat je veel beter de poort kunt aansturen zonder de status te weten.
(bijv. 's nachts om 00:00 altijd de poort dicht sturen. Dus als de poort al dicht is, maakt dat niks uit.)

Ik vind 1 kanaals aansturing zonder de status te weten, niet handig.

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefaniek88
BCM schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:19:
Ik zou je adviseren om 2 contacten te gebruiken. Wij gebruiken hier een shelly pro 2 voor. Het voordeel van 2 contacten is dat je veel beter de poort kunt aansturen zonder de status te weten.
(bijv. 's nachts om 00:00 altijd de poort dicht sturen. Dus als de poort al dicht is, maakt dat niks uit.)

Ik vind 1 kanaals aansturing zonder de status te weten, niet handig.
Het werkt, dat is al mooi. Inderdaad je weet niet of de poort open of dicht maakt. Als je dit op afstand doet is dat niet zo handig....
Kun je die met de shelly 2 wel zien dan?

Of zijn er andere opties om dit wel te zien in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 16:38

BCM

De verschillende controllers kennende is het lastig om een duidelijke status terug te krijgen. (Dus een contact wat verandert als de poort ECHT open is, en een ander contact wat verandert als de poort ECHT dicht).

Wij hebben de poort vrij lang gebruikt zonder status terug koppeling maar wel met 2 kanaals sturing. Wil ik de poort zeker open hebben, stuur ik hem open. (0'5sec). In de nacht-veeg-actie, wordt de poort dicht gestuurd, ongeacht of de poort al dicht is.

Recent heb ik een output van mijn controller, die een lamp kan aansturen als de poort open is, gebruikt als open-status melding. Echter merk ik dat (samen met een camera op de poort) dit weinig toevoegt.

Wij gebruiken dus een pro 2 van Shelly. 2 kanalen zijn potentiaal vrij en ik had een voorkeur voor ethernet ipv wifi vanuit betrouwbaarheid. Ik gebruik 2 input kanalen (dmv een relais) voor de poortbel en de IR sluis melding.

Cedo Nulli

Pagina: 1