Dag allemaal,
Binnenkort ga ik verhuizen naar ons nieuwe appartement, en uiteraard wil ik hiervoor ook deftige netwerk infrastructuur voorzien.
Situatie/f/image/KgzIbi7ccEG9L7XSrF4MbkBl.png?f=fotoalbum_large)
Wat voor setup raadden jullie me aan?
Kijk ik best naar mesh WIFI? Of eerder naar access points icm switches?
Voor het internet in de garage was ik van plan om internet via een powerline adapter te voorzien. Misschien niet ideaal, maar het zou normaal wel moeten werken denk ik en ik zie geen andere optie?
Qua budget ben ik best ruim, ik haat het wanneer ik een slechte verbinding heb dus wil gerust genoeg betalen voor een heel goede setup
Binnenkort ga ik verhuizen naar ons nieuwe appartement, en uiteraard wil ik hiervoor ook deftige netwerk infrastructuur voorzien.
Situatie
- Hieronder zie je het grondplan van het appartement, waarbij ik enkele spots heb aangeduid die belangrijk te vermelden zijn
- 1. Hier is de internetaansluiting voorzien, dus hier zal de modem komen te hangen. Van hieruit zijn ook kabels getrokken naar 2 en 3.
- 2. Hier is een ethernet aansluiting. Plan is om hier een tv te hangen, maar daarnaast ook een PS5 en/of Xbox te zetten, en deze zou ik graag allemaal bedraad aansluiten.
- 3. Hier komt de bureau wat zal dienen als home office en waar ook een game pc zal komen staan. Ook deze toestellen moeten bedraad aangesloten zijn.
- Daarnaast, iets wat niet op het schema staat, zou ik ook graag internet voorzien in onze garagebox voor een smart charger. Hiervoor ligt er helaas geen ethernetkabel.
- Als laatste is het ook belangrijk dat er een heel goed wifi signaal is over het gehele appartement, op 1 WIFI netwerk zodat er niet overgeschakeld moet worden (dat heb ik nu en is hatelijk
)
/f/image/KgzIbi7ccEG9L7XSrF4MbkBl.png?f=fotoalbum_large)
Wat voor setup raadden jullie me aan?
Kijk ik best naar mesh WIFI? Of eerder naar access points icm switches?
Voor het internet in de garage was ik van plan om internet via een powerline adapter te voorzien. Misschien niet ideaal, maar het zou normaal wel moeten werken denk ik en ik zie geen andere optie?
Qua budget ben ik best ruim, ik haat het wanneer ik een slechte verbinding heb dus wil gerust genoeg betalen voor een heel goede setup