Advies modem en repeaters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanessa70
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03-04 12:14
Hoi,

Ik heb via MP een modem gekocht van het merk Fritz 7590ax en 2 repeaters van hetzelfde merk type 6000.

Het modem staat in de meterkast in de gang, 1 repeater staat op de eerste verdieping en 1 repeater in het tuinhuis. Ze zijn allebei met een kabel aangesloten en via de site van fritz heb ik geleerd hoe ik ze in mesh kan plaatsen.

Dus al met al trots dat ik dit zelf heb kunnen doen aangezien ik niet zo technisch ben.

Nu mijn vraag; is het modem in de meterkast goed genoeg voor bereik of kan ik ook beter een repeater in de woonkamer plaatsen, en zo ja moet ik dan de wifi van het modem uitschakelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat heb je zelf al gemerkt, er is hier niemand met een glazen bol die op afstand de prestaties van je wifi kan zien. Dus wat merk je.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Er is ook een mooie Wifi-app van Fritz, waarmee je heel duidelijk kan zien hoe het 🛜 signaal is op alle plekken in en om huis.
Als je die gebruikt zal snel duidelijk worden hoe het er voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanessa70
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03-04 12:14
@sssensss Bedankt voor je reactie, dat er een Wifi-app van Fritz is dat wist ik niet, dat ga ik eerst eens proberen voordat ik op zoek ga naar een glazen bol voor onze Tweakers Hero.