Officejet V40/G55/G85 op een mac

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit topic hier hoort, maar Non-Windows Operated systems zou evt. ook wel kunnen.
Anyway, welke van deze officejets werkt op een mac? Het betreft hier een iMac, dus usb is de enige aansluitmogelijkheid. Op de site van HP staat dat ze alleen maar voor windows zijn, maar in de winkel zag ik weer een V40 die WEL op Mac OS kon. De Gxx serie moet dit toch ook wel kunnen (al is het alleen printen), omdat het printgedeelte identiek is aan een DJ 9xx. Toch :?

Wie o wie kan me hiermee helpen?

• Timmert
  • Niet online
Nog niemand???

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

|:( Heb geduld...

Of mail anders naar HP of ga naar die winkel en vraag het...

We hoeven toch niet alles voor te kauwen ?

• Timmert
  • Niet online
Op zaterdag 15 september 2001 23:38 schreef Pizzaman het volgende:
|:( Heb geduld...

Of mail anders naar HP of ga naar die winkel en vraag het...

We hoeven toch niet alles voor te kauwen ?
Die winkel was megapool, daar ga ik het echt niet vragen hoor |:(

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-02 10:10

Tao

DPC DE_KOMETEN

Kijk, je ZOU natuurlijk via hp.com kunnen doorsurfen naar printers/all in one apparaten....

Zie de specs van de G85:

features
color resolution Up to 2400 x 1200 dpi (on premium photo paper) black resolution 600 x 600 dpi black text
color speed 10 ppm
black speed 12 ppm
print technology HP Photo REt III (color layering technology)
-------------------------------------------------------
compatibility Mac support available (1-888-HPDISKS);
-------------------------------------------------------
Windows 95, 98, NT 4.0 (Service Pack 3 or higher); Windows 2000 and Me (downloadable from technical support)
scanner resolution Up to 9600 dpi enhanced
scanner bit depth 36-bit color for millions of colors, 8-bit gray scale (256 levels of gray)
printer cable parallel cable included
special features Auto document feeder and legal copying
networking JetDirect

Nou, voor de V40 en G55 mag je zelf kijken!
Suc7.

/hmm. typo's huh!/
Een USB kabel kost je iets extra's (maar dan print ie ook sneller dan met de bijgeleverde parallelle kabel)!
/typo's uit./

Diablo3

• Timmert
  • Niet online
Ok, thanks. Ik dacht dat de NL HP site wel de juiste info zou geven, maar niet dus. We nemen zowieso LPT EN USB, omdat ie op een mac en op een pc tegelijk aangesloten moet zijn (dat hebben we nu bij onze hp 880c ook, dus dat zal wel werken).

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-02 10:10

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik heb dus zelluf die G85 :), en behalve printen doet-ie ook alle andere functies op een Mac.
Er zit een aparte, complete, handleiding voor de Mac bij, dus daar kun je je geen buil aan vallen.

(En ik neem aan dat de andere typen ook gewoon Mac-compatible zijn.)

Diablo3

Verwijderd

http://www.pandi.hp.com/seg/mac.html

idd, G55 staat er ook bij

• Timmert
  • Niet online
Ok, tis een G85 geworden, thanks you all :)

Verwijderd

>/hmm. typo's huh!/
>Een USB kabel kost je iets extra's (maar dan print ie ook >sneller dan met de bijgeleverde parallelle kabel)!
>/typo's uit./

Bijna alle HP Officejets en ook heel veel Deskjets maken gebruik van de ECP printer port modus met de daarbij geleverde IEEE 1284.4 parallele kabel. Met ALLEEN deze type kabel en de parallel port modus op ECP (zonder switch-boxes, dongels of opslagmedia op dezelfde poort) is de communicatie even snel als die van de USB kabel....het is trouwens nog stabieler ook.

De V series is trouwens met de bijgeleverde software (alleen voor Windows) niet compatible met de Macintosh! Wil je het toch installeren op een Mac, dan kan je proberen gebruik te maken van een alternatieve printerdriver: de Deskjet 970Cse of de Deskjet 855C. Weet dan wel dat je hierbij niet gebruik kan maken van de scan/copy/fax mogelijkheden vanuit je computer.
Let bij het aanschaf van een USB kabel ook extra goed op dat je een "High-Speed" (12Mb/Sec) en GEEN "Low-Speed" USB kabel aanschaft.

De G series (G55, G85, G95) en ook de PSC750 (geen fax) en binnenkort ook de PSC950 (met fax) zijn ook geschikt voor de Mac. Hiervoor moet je wel apart een Macintosh CDROM bestellen bij "Hewlett Packard Distribution Centre" in Duitsland. Telefoon: +49 180 5290220

Heb je een VIATECH chipset, dan zou ik niet aanraden om een officejet op USB aan te sluiten!!!!! Op den duur krijg je er gegarandeerd communicatieproblemen mee omdat Windows en ViaTech beiden EINDELIJK openbaar hebben toegeven dat ze slecht met elkaar werken!

Succes!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 16 september 2001 22:21 schreef tborgdorff het volgende:
Ok, tis een G85 geworden, thanks you all :)
Goeie keus ik heb hem ook *D

• Timmert
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 02:17 schreef Runaway_Arrow het volgende:
>/hmm. typo's huh!/
>Een USB kabel kost je iets extra's (maar dan print ie ook >sneller dan met de bijgeleverde parallelle kabel)!
>/typo's uit./

Bijna alle HP Officejets en ook heel veel Deskjets maken gebruik van de ECP printer port modus met de daarbij geleverde IEEE 1284.4 parallele kabel. Met ALLEEN deze type kabel en de parallel port modus op ECP (zonder switch-boxes, dongels of opslagmedia op dezelfde poort) is de communicatie even snel als die van de USB kabel....het is trouwens nog stabieler ook.

De V series is trouwens met de bijgeleverde software (alleen voor Windows) niet compatible met de Macintosh! Wil je het toch installeren op een Mac, dan kan je proberen gebruik te maken van een alternatieve printerdriver: de Deskjet 970Cse of de Deskjet 855C. Weet dan wel dat je hierbij niet gebruik kan maken van de scan/copy/fax mogelijkheden vanuit je computer.
Let bij het aanschaf van een USB kabel ook extra goed op dat je een "High-Speed" (12Mb/Sec) en GEEN "Low-Speed" USB kabel aanschaft.

De G series (G55, G85, G95) en ook de PSC750 (geen fax) en binnenkort ook de PSC950 (met fax) zijn ook geschikt voor de Mac. Hiervoor moet je wel apart een Macintosh CDROM bestellen bij "Hewlett Packard Distribution Centre" in Duitsland. Telefoon: +49 180 5290220

Heb je een VIATECH chipset, dan zou ik niet aanraden om een officejet op USB aan te sluiten!!!!! Op den duur krijg je er gegarandeerd communicatieproblemen mee omdat Windows en ViaTech beiden EINDELIJK openbaar hebben toegeven dat ze slecht met elkaar werken!

Succes!
Kijk, das nou nog es nuttige info. We hebben hem nog niet besteld trouwens. Hij is voor m'n moeder (ik woon bij m'n vader, jaja gescheiden), en m'n ma heeft zelf een imac, en zussie die daar woont heeft een pc met een asus p3bf, intel 44bx als ik me niet vergis.

Je hebt ook nog zomaar kans dat het zelfs een g95 gaat worden, zoveel duurder is die nou ook weer niet. Die heeft een ingebouwde printserver, dus das ook nog een optie.

We zien wel ff.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 18:29 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Kijk, das nou nog es nuttige info. We hebben hem nog niet besteld trouwens. Hij is voor m'n moeder (ik woon bij m'n vader, jaja gescheiden), en m'n ma heeft zelf een imac, en zussie die daar woont heeft een pc met een asus p3bf, intel 44bx als ik me niet vergis.

Je hebt ook nog zomaar kans dat het zelfs een g95 gaat worden, zoveel duurder is die nou ook weer niet. Die heeft een ingebouwde printserver, dus das ook nog een optie.

We zien wel ff.
De G95 heeft geen ingebouwde print server maar er zit in de doos apart een print server bij (da's dan een simpele 170XB) dat alleen geschikt is voor een Windows netwerk.
Heb je een Mac of wil je de G series op een hybride netwerk aansluiten dan kan je net zo goed de G85 kopen met een JetDirect 300X, waarvan de laatste zelfs ook compatible is met Unix.
De G85 en de G95 zijn beiden identiek! Alleen krijg je met de G95 dus een print server dat alleen geschikt is voor een Windows netwerkje EN je krijgt er ook een duplexer erbij waarmee je volautomatisch dubbelzijdig kunt afdrukken....de G85 heeft deze 2 accessoires niet in de doos zitten.
Wil je een Mac op het netwerk met een G series en je wilt een geschikte print server...maak dan een keuze uit een JetDirect 175X of een 300X, maar niet de 170X. Software moet je zelf apart bestellen of laten bestellen door je dealer: versie 2.05....je kan het upgraden via de HP website naar versie 2.06.
De 175X is als het goed is een insteekkaart voor je compie.

• Timmert
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 05:58 schreef Runaway_Arrow het volgende:

[..]

De G95 heeft geen ingebouwde print server maar er zit in de doos apart een print server bij (da's dan een simpele 170XB) dat alleen geschikt is voor een Windows netwerk.
Heb je een Mac of wil je de G series op een hybride netwerk aansluiten dan kan je net zo goed de G85 kopen met een JetDirect 300X, waarvan de laatste zelfs ook compatible is met Unix.
De G85 en de G95 zijn beiden identiek! Alleen krijg je met de G95 dus een print server dat alleen geschikt is voor een Windows netwerkje EN je krijgt er ook een duplexer erbij waarmee je volautomatisch dubbelzijdig kunt afdrukken....de G85 heeft deze 2 accessoires niet in de doos zitten.
Wil je een Mac op het netwerk met een G series en je wilt een geschikte print server...maak dan een keuze uit een JetDirect 175X of een 300X, maar niet de 170X. Software moet je zelf apart bestellen of laten bestellen door je dealer: versie 2.05....je kan het upgraden via de HP website naar versie 2.06.
De 175X is als het goed is een insteekkaart voor je compie.
Aha, nog meer nuttige info :). Nog steeds hebben we niet besteld (m'n ma wil zo'n ding in werking zien dus moeten we ff tijd zien te vinden om naar office center oid te gaan).

Het was niet zozeer m'n bedoeling om de G95 in een netwerk te hangen, het viel me alleen op dat dat kon, en dat dat dus OOK mogelijk is. (maar nu blijkt dus weer van niet).
Het word zowieso een G95, puur vanwege de duplexer (vinnik wel stoer) en zoveel duurder is ie ook weer niet). De printserver neem ik dan wel mee voor bij m'n pa op kantoor, daar komt ie wel van pas denk ik.

Begrijp ik je goed als ik lees dat de software voor de mac niet in de doos zit, maar dat je die apart moet bestellen?
Da's ook niet zo'n punt want nog wat langer wachten kan wel.
Pagina: 1