Hallo allen!
Ik zal het enorm waarderen als jullie over mijn schouder mee willen kijken. Omdat ik nog nooit een game pc heb gebouwd, ben ik dus eigenlijk maar een leek. Met consoles heb ik best wel wat ervaring, maar een game pc bouwen is volledig nieuw voor mij.
Kunnen jullie aub meekijken/denken? Ik heb een wenslijst gemaakt (zie tabel beneden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Momenteel speel ik graag shooters en RPG. RTS heb ik nooit echt een kans gegeven omdat het mij niet fijn lijkt op een console. Op een game pc wil ik het zeker eens proberen. Ik kijk er zelfs naar uit om het uit te proberen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1800 euro (excl. monitor). Als het echt de moeite waard is dan mag er nog wel wat bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik begin vanaf nul.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merkvoorkeuren, zolang het maar kwaliteit is. Wat betreft CPU en GPU wil ik wel graag AMD..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn wens is om de actuele games op minimaal 1440p te spelen met ultra settings of 4K met medium settings. Als dat laatste lukt met 60fps dan ben ik helemaal blij. Ray tracing hoeft van mij niet per se.
Ga je overklokken?
Dat was ik niet van plan. Al lijkt het mij wel leuk om ermee te experimenteren, maar daarvoor is het denk ik nog te vroeg.
Dit is wat ik heb samengesteld. Is het wat?
Qua moederbord heb ik gekozen voor de B650-E ipv de B650 Plus. Deze leek mij beter, maar hij is wel goedkoper. Dus ik vroeg mij af of ik iets over het hoofd zie?
Ik hoop wat feedback te mogen krijgen.
Ik zal het enorm waarderen als jullie over mijn schouder mee willen kijken. Omdat ik nog nooit een game pc heb gebouwd, ben ik dus eigenlijk maar een leek. Met consoles heb ik best wel wat ervaring, maar een game pc bouwen is volledig nieuw voor mij.
Kunnen jullie aub meekijken/denken? Ik heb een wenslijst gemaakt (zie tabel beneden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Momenteel speel ik graag shooters en RPG. RTS heb ik nooit echt een kans gegeven omdat het mij niet fijn lijkt op een console. Op een game pc wil ik het zeker eens proberen. Ik kijk er zelfs naar uit om het uit te proberen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1800 euro (excl. monitor). Als het echt de moeite waard is dan mag er nog wel wat bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik begin vanaf nul.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merkvoorkeuren, zolang het maar kwaliteit is. Wat betreft CPU en GPU wil ik wel graag AMD..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn wens is om de actuele games op minimaal 1440p te spelen met ultra settings of 4K met medium settings. Als dat laatste lukt met 60fps dan ben ik helemaal blij. Ray tracing hoeft van mij niet per se.
Ga je overklokken?
Dat was ik niet van plan. Al lijkt het mij wel leuk om ermee te experimenteren, maar daarvoor is het denk ik nog te vroeg.
Dit is wat ik heb samengesteld. Is het wat?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X3D Boxed | € 352,- | € 352,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF GAMING B650-E WIFI | € 152,99 | € 152,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7800 XT Gaming OC 16G | € 508,45 | € 508,45 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 97,05 | € 97,05 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 280 A-RGB Zwart | € 74,95 | € 74,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 110,80 | € 110,80 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 128,95 | € 128,95 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Totaal | € 1.598,53 |
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | Gigabyte AORUS FO32U2 | € 949,- | € 949,- |
Totaal | € 949,- |
Qua moederbord heb ik gekozen voor de B650-E ipv de B650 Plus. Deze leek mij beter, maar hij is wel goedkoper. Dus ik vroeg mij af of ik iets over het hoofd zie?
Ik hoop wat feedback te mogen krijgen.
[ Voor 27% gewijzigd door fahed88 op 11-03-2025 22:34 ]