Ik heb een WD 2.5" GameDrive van 5 TB met een mechanische schijf erin. Aangesloten op mijn laptop via USB A. Wanneer ik een bestand van 2 GB verplaats van laptop naar de externe drive, geeft Windows aan dat de snelheid aanvankelijk 120 MB/s is, maar binnen 10 seconden daalt deze naar 39 MB/s en soms zelfs 9 MB/s. Vaak blijft het op 17mb/s doorkopieren. Dit maakt het overzetten van bestanden vermoeiend lang. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Mijn laptop is een Asus Prime Touch met een i5 mobiele CPU. De USB-poort is compatibel met 3.0.
Ik gebruik wel Truecrypt. Maar op een andere 3.5" WD elements van 8TB die ook wordt aangesloten op deze laptop. En ook truecrypt gebruikt. Is er nagenoeg geen snelheidsverlies te zien bij verplaatsing van de bestanden. Snelheden rond de 170mb/s constant als ik me niet vergis.
Ik gebruik wel Truecrypt. Maar op een andere 3.5" WD elements van 8TB die ook wordt aangesloten op deze laptop. En ook truecrypt gebruikt. Is er nagenoeg geen snelheidsverlies te zien bij verplaatsing van de bestanden. Snelheden rond de 170mb/s constant als ik me niet vergis.
[ Voor 20% gewijzigd door UnMetal op 11-03-2025 18:08 ]