Werken met koude handen achter de computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-09 12:01
Beste allemaal,

Ik heb het helemaal niet snel koud: ik werk regelmatig buiten met nat weer of zelfs als het vriest. Dan heb ik géén koude handen doordat ik constant in beweging ben. Als ik bij mijn dayjob achter de computer werk krijg ik wel snel koude handen (en alleen koude handen) en dan neemt mijn productiviteit af en maak ik significant meer typo's.

Zijn er misschien tweakers met hetzelfde probleem die een goede oplossing weten, of een goed product weten dat hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 11:31
Typen op je laptop een idee, of een verwarmde bureaublad mat of muismat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb zelf een keer van die vingerloze handschoenen gehaald, werkte niet om mijn handen op te warmen maar wel om ze langer warm te houden. Dat icm lekker warme koffie deed veel.

Je zou ook een terrariummatje onder je toetsenbord kunnen leggen, die worden 30-40 graden en verbruiken een paar watt, werken vaak al gewoon op USB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:26
Waarom krijg je koude handen? Is de temperatuur in de kamer laag? Staat de koeling van je PC op je toetsenbord te blazen? Dan zou ik eerst die factoren aanpakken.

Als dat allemaal niet aan de orde is zou ik op zoek gaan naar handschoenen zonder vingertoppen (weet de officiële benaming niet)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb hetzelfde. Ook tijdens het autorijden snel last van trouwens. Als ik gewoon op de bank lig TV te kijken niet echt.

Over het hoe en waarom echt geen idee helaas. Zo'n verwarmde bureaumat ook al eens overwogen, maar vind de meeste erg lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafl
RADRIGUZ schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:59:
Typen op je laptop een idee, of een verwarmde bureaublad mat of muismat?
Oh -- ik ben een keyboard-enthousiast en type graag op een full-size ramplank.
bregweb schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:00:
Waarom krijg je koude handen? Is de temperatuur in de kamer laag? Staat de koeling van je PC op je toetsenbord te blazen? Dan zou ik eerst die factoren aanpakken.

Als dat allemaal niet aan de orde is zou ik op zoek gaan naar handschoenen zonder vingertoppen (weet de officiële benaming niet)
Dat zijn voor de hand liggende zaken, ik heb het zowel thuis als op kantoor ca. 21 graden. Thuis is dat iets meer door straling dan op kantoor, daar is alleen geleidingswarmte en daar krijg ik hier dus ook extreem snel last van.

Ik ben bang dat het gewoon een medische oorzaak is, verminderde doorbloeding van de uiterste extremiteiten. Bewegen helpt goed maar dat kun je niet altijd doen achter je bureau.

Ik heb wel eens een gloeilampje boven het toetsenbord gehangen. Dat helpt wel maar is echt slecht voor de huid zeker op lange termijn.

Voor nu overweeg ik een setje vingertoploze handschoentjes -- maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sta je regelmatig even op om te bewegen? Doe wat rek en strek oefeningen, ik heb zelf wat kleine gewichtjes naast m'n bureau waar ik dan even een setje van iets mee doe. Dat houdt me veel warmer dan deken, handshcoenen, wat dan ook.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:44
Google eens op "verwarmde bureau onderlegger".

mijn vrouw gebruikt er al jaren een in de koudere maanden en zweert er bij. ik ben sinds een paar maanden ook om.
Veel makkelijker dan handschoenen (vind ik niet fijn typen, en staat wat raar in video calls).

Er zijn er voldoende te vinden in alle prijsklasses, en verschillende soorten aansluitingen.
De meeste zijn groot genoeg voor een full-size ramplank + muis er naast (80cm x 30-34cm).

Ik heb hem niet heel vaak aanstaan, maar als ik eens koude handen hebt, vind ik het wel fijn om het op deze manier op te lossen zonder de cv aan te moeten zetten.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dat probleem ken ik, en koude voeten. Nou komt het bij mij ook doordat ik de vloerverwarming op mijn werkkamer niet aan zet voor die dag in de week dat ik vanaf huis werk.

Ik heb een infraroodmat onder mijn muis en toetsenbord liggen. Verwarmd uiteraard niet je muis en toetsenbord zelf (ja, de onderkant), maar geeft rondom wel warmte af. Zijn verschillende leveranciers voor, die van mij komt hier vandaan. Wordt warm, niet heet, maar helpt mij zeker.

Daarnaast heb ik ook zo'n infrarood slof waar mijn voeten in passen, maar daar ging je vraag niet over. Met die 2 dingen kan ik prima werken in een kamer waar het verder 16 graden is...

... totdat de katten mijn kantoor binnen komen. Die claimen meestal de warmtemat, dus dan kan ik mijn muis nauwelijks meer bewegen (an sich goed gedrag voor een kat). Soms krijg ik mijn voeten ook niet meer in de slof omdat daar een kat bovenop gaat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:36
Stappieterug schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:43:
Google eens op "verwarmde bureau onderlegger".

mijn vrouw gebruikt er al jaren een in de koudere maanden en zweert er bij. ik ben sinds een paar maanden ook om.
Veel makkelijker dan handschoenen (vind ik niet fijn typen, en staat wat raar in video calls).

Er zijn er voldoende te vinden in alle prijsklasses, en verschillende soorten aansluitingen.
De meeste zijn groot genoeg voor een full-size ramplank + muis er naast (80cm x 30-34cm).

Ik heb hem niet heel vaak aanstaan, maar als ik eens koude handen hebt, vind ik het wel fijn om het op deze manier op te lossen zonder de cv aan te moeten zetten.
Dat dus, ik vind het er ook niet uitzien, maar collega van me zweert er bij, beste uitvinding sinds het wiel zegt hij altijd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Wij hebben een verwarmde bureaulegger, bevalt uitstekend. Heb een paar jaar geleden ook zitten klooien met verwarmde usb handschoenen, maar dat was niet zo'n succes vanwege kabels en huidirritatie.

Nadeel van die bureaulegger is dat de lijm van de rubberen pads van de muis zacht wordt en los laat... maar de oplossing is het ding niet op "super toasty" te zetten... of de pads met secondelijm weer vast te zetten, want die is hittebestendig.

Overigens, als je handen een probleem zijn, dat zijn je voeten dat misschien ook... ben erg tevreden met een verwarmde voetenzak. Ik was niet zo te spreken over een verwarmde mat, omdat dat alleen maar de onderkant verwarmd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
Ik heb een verwarmde bureaumat, en dat werkt super. Geen last meer van koude handen in de winter. Het is wel een duurdere variant, die lekker groot is, zodat ook de muis erop past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:53
Zijn je handen niet teveel gebogen? Veel mensen gebruiken de voetjes van hun toetsenbord, maar daardoor wordt de hoek van hun polsen te scheef, waardoor het bloed niet goed kan stromen en je daardoor koude handen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafl
Ik ga denk ik ook maar een verwarmde bureauonderlegger kopen, als er met zo veel lof over gesproken wordt.
XFlame schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:14:
Zijn je handen niet teveel gebogen? Veel mensen gebruiken de voetjes van hun toetsenbord, maar daardoor wordt de hoek van hun polsen te scheef, waardoor het bloed niet goed kan stromen en je daardoor koude handen krijgt.
Nee, ik leg mijn toetsenbord lekker plat maar goede tip voor anderen die er wellicht mee zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar : https://www.amazon.nl/Ver...s&psc=1&smid=AYGF1ZYNACFU

Met USB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56

Dennis1812

Amateur prutser

mafl schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:51:
Ik ga denk ik ook maar een verwarmde bureauonderlegger kopen, als er met zo veel lof over gesproken wordt.

[...]

Nee, ik leg mijn toetsenbord lekker plat maar goede tip voor anderen die er wellicht mee zitten.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Die heeft mijn vrouw en werkt voor haar goed.

Je kan ook theraputty overwegen.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Is voor de kracht in je vingers en dus een work out voor je vingers. Als je een document moet lezen bijvoorbeeld en dus even niet typen. Of gewoon 3 minuten pauze pak je 1 van de gewichten erbij en begin je te trainen. Door de oefeningen vraag je meer zuurstof doorstroom en dus meer warmte.
Dat kan zeker helpen

Opstaan, rondlopen en zwaai oefeningen doen of arm oefeningen zal ook helpen. Maar dat is wel allemaal al veel zichtbaarder.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Bij die vingerloze handschoenen moet je wel even opletten. De standaard gebreide uitvoeringen zijn dikker enspreiden je vingers enigszins (of iig geven wat druk) en dat maakt blind typen listig.

Zelf gebruik dunne fietshandschoenen waarvan ik zelf de vingers heb afgeknipt icm. met zo'n verwamde bureaumat (80x30, 3 tientjes op Amazon). Prima oplossing.

De muis hou ik naast de mat.

[ Voor 6% gewijzigd door Boeryepes op 14-03-2025 08:50 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik herken het helemaal. Bij autorijden ook koude handen. Ik denk zelf dat een lage hartslag in rust de oorzaak is (bij elke medische check: oh meneer, wat hebt u een mooie hartslag en bloeddruk). Als je verder gezond bent, en een juiste zitpositie hebt is er niet veel aan te doen dan gewoon wat extra beweging pakken.

Ik zie mezelf nog niets echt zitten met verwarmde matten en handschoenen op kantoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:51

mrc4nl

Procrastinatie expert

Cheesy schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:00:
Ik herken het helemaal. Bij autorijden ook koude handen. Ik denk zelf dat een lage hartslag in rust de oorzaak is (bij elke medische check: oh meneer, wat hebt u een mooie hartslag en bloeddruk). Als je verder gezond bent, en een juiste zitpositie hebt is er niet veel aan te doen dan gewoon wat extra beweging pakken.

Ik zie mezelf nog niets echt zitten met verwarmde matten en handschoenen op kantoor :P
je kan de mat ook aan de onderkant van je bureau plakken/scroeven. dan ziet niemand dat.
plus je hebt meteen ook warme bovenbenen

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 14-03-2025 09:02 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mafl
Ik heb om te trainen voor de vierdaagse een loopband onder mijn bureau gelegd zodat ik tijdens het werken kan lopen. Dan krijg je het nooit koud, zelfs niet als de verwarming helemaal uit staat en het raam open. Maar dat is logisch natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bonswah
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17-09 11:51
mafl schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:04:
Ik heb om te trainen voor de vierdaagse een loopband onder mijn bureau gelegd zodat ik tijdens het werken kan lopen. Dan krijg je het nooit koud, zelfs niet als de verwarming helemaal uit staat en het raam open. Maar dat is logisch natuurlijk.
wait wud? geef je jezelf nou tips in dit topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafl
Bonswah schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:05:
[...]

wait wud? geef je jezelf nou tips in dit topic? :)
Ja, er kwamen zo veel reacties van mensen met hetzelfde probleem dat ik maar alles op tafel gooi. Je weet nooit wie je nog nieuwe ideeen geeft om beter met hun gebreken om te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:55
@mafl
Verwarmde bureaublad onderlegger is echt het beste.
Heb er een die je op verschillende temperaturen kunt instellen.

Zelf heb ik neuropathie sinds 2 jaar en snel koude handen en vingers.
Dit was voor mij de beste investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mafl
Ik kom nog even terug om te melden dat een verwarmde bureaubladonderleggeer de gouden tip was. Super, kan het iedereen aanbevelen. In mijn toekomstige zelfbouwbureau ga ik zo'n verwarming infrezen.

EDIT: de kat is het er ook mee eens, ik heb geen plek meer om te typen.

[ Voor 15% gewijzigd door mafl op 25-03-2025 19:11 ]

Pagina: 1