Docking met 6 video output

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 23:38

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
Hi, Ik weet niet of dit het juiste topic is, zo niet, alvast excuses.

Voor een groep gebruikers ben ik op zoek naar een docking station met zes video-uitgangen, waarop dus zes verschillende monitoren kunnen worden aangesloten.

De laptops die op de docking worden aangesloten, hebben standaard een Intel i5-CPU met een geïntegreerde GPU (geen dedicated GPU). Hierdoor vermoed ik dat de docking een ingebouwde videokaart nodig zal hebben.

Weet iemand of zoiets bestaat? Op Pricewatch kon ik zo snel niets vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:42

Thomg

Aww yiss

Dat heet displaylink. Lees je wel even in op de nadelen die deze hebben, alhoewel ik vermoed dat dit een non-issue is voor de usecase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Tja, je geeft wel bijzonder weinig informatie.

“Intel i5-CPU” (ze maken die dingen al meer dan 15 jaar), “waarop dus zes verschillende monitoren kunnen worden aangesloten” (welke schermen, vooral resolutie is toch een bijzonder belangrijke factor bij de gestelde vraag, de refreshrate veracht ik minder een issue te zijn, zal wel 60 hz zijn).

Waar het voor gebruikt wordt is ook niet beschreven.

Dan wordt het een heel algemeen verhaal. Zal waarschijnlijk 2 losse Displaylink-docks worden of een dock en wat video-uitgangen van de laptops. Volgens mij zijn er er geen Displayport-chips die meer dan 4 schermen aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vrije relevante vraag, moeten die ook 6 monitoren ook 6 verschillende outputs geven ?
of is het 1 scherm en resolutie die 6 keer gemirrored word ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
White Feather schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:06:
Tja, je geeft wel bijzonder weinig informatie.

“Intel i5-CPU” (ze maken die dingen al meer dan 15 jaar), “waarop dus zes verschillende monitoren kunnen worden aangesloten” (welke schermen, vooral resolutie is toch een bijzonder belangrijke factor bij de gestelde vraag, de refreshrate veracht ik minder een issue te zijn, zal wel 60 hz zijn).

Waar het voor gebruikt wordt is ook niet beschreven.

Dan wordt het een heel algemeen verhaal. Zal waarschijnlijk 2 losse Displaylink-docks worden of een dock en wat video-uitgangen van de laptops. Volgens mij zijn er er geen Displayport-chips die meer dan 4 schermen aan kunnen.
Je hebt gelijk, sorry.

Laptops verschillen een beetje tussen 0 en 4 jaar oud. Beetje categorie 1345u.

Het gaat om 1080p schermen, 60hz inderdaad.

@heuveltje 6 keer verschillende outputs. Het gaat om een Windows systeem.

Gebruikers zijn soort van "traders"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dus displaylink. Ga wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
Ik probeer beetje in te lezen, maar begrijp ik het goed dat een protocol is waardoor laptops via docking schermen kan aansturen?

Maar vraag was, en eigen is nog steeds, zijn er dockings die dan 6 video outputs ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

MM99 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:21:
[...]

Ik probeer beetje in te lezen, maar begrijp ik het goed dat een protocol is waardoor laptops via docking schermen kan aansturen?

Maar vraag was, en eigen is nog steeds, zijn er dockings die dan 6 video outputs ondersteunen?
Displaylink is een soort van virtuele GPU, alle bandbreedte word compressed en de CPU draagt de load.
Het voordeel van displaylink is dat het agnostisch is, het kan het niet veel bommen wat voor computer er aan vast zit zolang de CPU niet heftig ondermaats is. Daarnaast schaalt load met hoeveel er veranderd op het scherm. Stiekem is het niet heel veel anders dan streamen, maar dan met grotere bandbreedte en om meer displays aan te sluiten.

De vraag of er docking stations zijn die 6 outputs ondersteunen is de verkeerde. Dit wil je helemaal niet want de prijzen daarvan zijn echt te gortig voor woorden.
In plaats daarvan wil je meerdere displaylink docks aansluiten.
Pagina: 1