Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik mijn foto bibliotheek aan het omzetten van mapjes op mijn nas naar immich.
nu heb ik enkel een foutje gemaakt en mijn dochter en zoontje gemerged naar het profiel van mijn dochter.

Van de inmiddels 35.0000 geuploaded fotos en filmpjes zal het merendeel van mijn eigen kinderen zijn...
en staan ze ook vaak samen met elkaar op de foto.

Is dit nog uit mekaar te trekken voor enkel deze 2? om dit foto voor foto te doen is geen optie natuurlijk.
Ik vrees dat ik een complete reset van de face detection moet doen? maar dan ben ik alle namen en geboortedatums etc. kwijt wat toch wel jammer is.

nog even verder gegoogled en kwam ik op deze post:
https://github.com/immich-app/immich/discussions/4111

Dat ik onder jobs nu maar het knopje 'Reset' bij ' Facial recognition' heb aangeklikt, volgens mij is dit de minste impact en zal ik enkel het mergen weer opnieuw moeten doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Valkyre op 11-03-2025 14:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44
Je antwoord staat toch in die thread: opnieuw de facial recognition laten draaien vanaf nul. Dus wat is nu je vraag nog?

Ik denk ook dat je dit beter op Github kan navragen, ik heb nog nooit van deze app gehoord. Wellicht vind je op GH de meeste kennis hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:28:
Je antwoord staat toch in die thread: opnieuw de facial recognition laten draaien vanaf nul. Dus wat is nu je vraag nog?

Ik denk ook dat je dit beter op Github kan navragen, ik heb nog nooit van deze app gehoord. Wellicht vind je op GH de meeste kennis hierover.
ja klopt het is vrij arbeidsintensief ik ben hier al een paar dagen mee aan het stoeien.
het tooltje kwam ik hier op GOT tegen over hoe je je foto's beheert, vandaar dat ik dacht dat er ook vrij grote user populatie is van tweakers die misschien vaker met dit bijltje gehakt hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44
Vooruit, ik ben natuurlijk maar n=1, dus misschien zijn die er wel maar die kunnen bijvoorbeeld ook in de Opslag hoek zitten (het gaat om een tool op een NAS, toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Probeer eerst alleen de face profielen te verwijderen waar het om gaat, met daarna een Missing voor face detection en recognition.

Machine learning op een nas duurt erg lang. Gebruik Remote Machine Learning om eenvoudig een pc bij te schakelen voor het rekenwerk. Dat scheelt veel tijd.

https://immich.app/docs/guides/remote-machine-learning/