Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLochster
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 08:26
Ik zoek een?
Telefoon voor vader (68 jaar)

Wat is je budget?
Maximaal 250-300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, Whatsapp, E-mailen, nieuws lezen, gebruiken als navigatie in de auto

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk dat ik de keuze terug heb gebracht tot 2 telefoons, namelijk de Nothing Phone 2a en de Motorola Moto G75.

Welke vragen heb je hier nog over?
Allebei de telefoons lijken kwa specs vrij veel op elkaar. Een van de verschillen is denk ik de SOC, maar ik kan niet echt zien of 1 beter is dan de andere. Allebei hebben blijkbaar een goede batterijduur en relatief stock Android. Een van de voordelen lijkt het update beleid van Motorola (wat langer is dan de Nothing Phone 2a). Maar, in reviews lijkt de Nothing Phone hogere cijfers te krijgen.

Ik neig naar de Moto G75 vanwege het betere update beleid, en omdat je dan 256GB ipv 128GB krijgt voor hetzelfde geld, maar zie ik iets over het hoofd? Alvast dank!

Beste antwoord (via TheLochster op 12-03-2025 09:00)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Voor het type gebruik van je vader is de G75 meer dan geschikt. Ook is het toestel wat steviger dus een val overleeft ie beter dan de een Nothing Phone 2a.

De Nothing Phone 2a scoort punten in reviews met een snellere SOC, een OLED scherm, de lichten op de achterkant en sommige software features. Voornamelijk punten die het vaak goed doen bij jongere gebruikers en mensen die gamen of veel films of series kijken op hun telefoon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:30
Wat ik niet lees is het gezichtspunt van je vader.
Wat voor telefoon heeft hij nu en wat bevalt wel of niet?
Hoeveel opslagruimte heeft deze telefoon, en hoe vol is dat, en hoe lang heeft hij de telefoon in gebruik?
En bij problemen, wie is zijn support, en hoe beschikbaar is die persoon?

Gedachten achter bovenstaande is dat we allemaal een neiging hebben te denken uit onze eigen situatie. Fictief het voorbeeld: Ik heb mijn telefoon vol dus de nieuwe moet meer ruimte hebben (maar mijn vader gebruikt nu 28 Gb van de 128 Gb, dus heeft helemaal niet meer nodig). Ik wil een kale Android (maar mijn vader is helemaal blij en gewend aan zijn Xiaomi en heeft die wens helemaal niet). Ik ben de support van mijn vader (maar ben vaak op reis en aan het werk dus eigenlijk is het vaker zijn buurman die ook een Xiaomi heeft).
En opeens kom je meer uit bij een Xiaomi/Redmi/Poco dan een Motorola of NothingPhone.
Zou hij nu al op Motorola zitten en tevreden zijn, en genoeg opslagruimte hebben kun je geld besparen op de G75, of een net iets sneller model zoeken binnen hetzelfde budget.
En bij het vertellen wat hij wil onderstaat ook de onderbouwing waarom, waarmee we gericht advies kunnen uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLochster
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 08:26
Bedankt voor je reactie!

Hij komt nu van een Nokia (exact model weet ik niet). Hoeveel opslag die telefoon heeft weet ik ook niet, maar 128 GB gaat hij wel genoeg aan hebben. Hij heeft verder niet echt wensen en weet ook niet echt wat hij wil.

Wat ik me dus vooral afvraag is of iemand die Moto G75 boven de Nothing Phone 2a zou aanraden, of andersom, en waarom. Allebei de telefoons kosten namelijk min of meer hetzelfde. Motorola heeft wat meer opslag (256 ipv 128) en langere software ondersteuning, maar de Nothing 2a krijgt wat hogere scores in reviews online (ik weet niet waarom).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Voor het type gebruik van je vader is de G75 meer dan geschikt. Ook is het toestel wat steviger dus een val overleeft ie beter dan de een Nothing Phone 2a.

De Nothing Phone 2a scoort punten in reviews met een snellere SOC, een OLED scherm, de lichten op de achterkant en sommige software features. Voornamelijk punten die het vaak goed doen bij jongere gebruikers en mensen die gamen of veel films of series kijken op hun telefoon.