Tuinpoort op afstand openen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:15

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik post het hier even in de hoop dat ik hier goed zit.

Even een korte situatieschets:
Nieuwe woning, voorkant zit alleen een stoepje en dan water, achterkant zit aan een parkeerterrein en doorgaande stoep.
De achterkant is dus eigenlijk de primaire toegang.

Nu willen we de achterpoort van de tuin op afstand bedienen om open te kunnen doen voor bezoekers en pakketdiensten, gezien we een kleine rond hebben lopen willen we de deur standaard "op slot" hebben.

Een elektrisch slot en deurbel-camera lijken de oplossing.

Een deurbel-camera is geen issue, hier komen we wel uit, maar het elektrische slot is voor ons echt onbekend terrein.
Ik heb 2 opties bekeken, de Nuki (niet waterdicht) en de Bold Elite (handmatig op slot draaien is nadeel).
Bij diverse anderen kan ik niet vinden of ze waterdicht zijn.

Kunnen jullie mij adviseren wat een goede optie is, hieronder nog even onze wensen:

Eis:
- Waterdicht
- deur automatisch weer op slot als hij dicht valt

Nice to have:
- knop in huis om open te doen (niet via app)
- automatische detectie van onszelf (zoals keyless entry van auto's)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Kan dit niet met basically élke elektrische deuropener (mits waterdicht)?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:43
Is het een poort of een deur? Je hebt het over een poort maar praat over sloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:42
misschien eens kijken naar intercom en deuropeners voor galerijen ?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
bmwgozer schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:04:
Is het een poort of een deur? Je hebt het over een poort maar praat over sloten?
Sorry, het is een deur
Thijsmans schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:00:
Kan dit niet met basically élke elektrische deuropener (mits waterdicht)?
Mogelijk wel, maar het waterdicht zijn is bij veel een raadsel.

[ Voor 38% gewijzigd door Mad-Matt op 11-03-2025 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als ik Google op "elektrische deuropener ip65", zie ik een ruime keuze uit outdoor-deuropeners. De ontgrendelstroom (of, afhankelijk van je wensen, vergrendelstroom) kun je via bijvoorbeeld een Shelly schakelen.

Het punt van een elektrische deuropener is wel dat je er met voldoende kracht vrijwel altijd doorheen kunt trappen. Vraag is hoe problematisch dat is: je kunt doorgaans met minder moeite en lawaai over een schutting heen klimmen :)

Als je meer plug en play zoekt: de Eufy S330 lijkt ook als IP65 te worden aangeduid.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Thijsmans schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:36:
Als ik Google op "elektrische deuropener ip65", zie ik een ruime keuze uit outdoor-deuropeners. De ontgrendelstroom (of, afhankelijk van je wensen, vergrendelstroom) kun je via bijvoorbeeld een Shelly schakelen.

Het punt van een elektrische deuropener is wel dat je er met voldoende kracht vrijwel altijd doorheen kunt trappen. Vraag is hoe problematisch dat is: je kunt doorgaans met minder moeite en lawaai over een schutting heen klimmen :)

Als je meer plug en play zoekt: de Eufy S330 lijkt ook als IP65 te worden aangeduid.
Echt heel dom dat ik wel op "waterdicht" zoek, maar niet de IP65 invul, terwijl dat ik daar dan wel naar kijk.

En een enorme beveiliging hoeft het niet te zijn, gewoon een slot zodat niet iedereen te pas en te onpas de tuin in wandelt. (Achterdeur zit ook nog gewoon op slot.)

[ Voor 9% gewijzigd door Mad-Matt op 11-03-2025 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:55
Ik heb mijn tuinpoort op afstand bedient met een sonoff module en een kleefmagneet op de poortdeur gezet. Van buitenaf kan je met de app naar binnen en vanuit de tuin naar buiten doe ik door middel van een grote paddestoel drukknop.
Pagina: 1