Wel wifi, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-05 12:05
Ik heb sinds kort KPN en dat werkt allemaal prima, behalve op mijn Mac. Ik heb daar een Time Machine op zitten en daar heb ik verbinding mee. Wel via ethernet en ook internet via ethernet, maar geen internet via wifi. Noch rechtstreeks op het KPN modem, noch via de Time Machine als wifi router.

Op een heel oude Macbook heb ik wel direct wifi en internet via wifi evenals op alle andere devices. Maar mijn Mac blijft hardnekkig toegang tot internet via wifi weigeren. Ik heb de DNS al geschoond, alles opnieuw gestart, de Time machine gereset, maar tot nu toe helpt niets.
Ik het Airport configuratieprogramma zie ik de Time Machine en ook de internetverbinding op groen staat zolang ik de ethernetkabel maar aangesloten laat aan de TM. Haal ik die eruit, dan staat internet direct op oranje en via wifi werkt internet dan niet. Ook niet rechtstreeks via mijn KPN wifi account. En vooral dat laatste is raar. Dat wifi het dan niet via de TM doet, snap ik, want in feite ligt de router eruit.

Wie weet wat ik nog meer kan doen. Ik heb natuurlijk internet via ethernet, maar ik wil gewoon dat het ook via wifi werkt.

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Beste antwoord (via Daedalus op 11-03-2025 13:46)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Probeer dit eens:
Below are the steps to this easy fix:

click the Apple icon on the top left corner of your screen.
click System Settings
click Network
find Locations. if you have Sonoma 14.1, click the "..." drop down menu.
click Locations and click Edit Locations.
click "+" and name it anything.
click Done.
Your internet is back to normal and you're good to go.
Bron: https://discussions.apple.com/thread/255572088

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voor Mac heb je, en welke versie van macOS gebruik je?

Ik neem aan dat het hier om een AirPort Time Capsule gaat, aangezien Time Machine de backupsoftware is, en niet de (uitgefaseerde) Apple NAS. Hoe staat deze precies ingesteld? Kun je een screenshot plaatsen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Nu online
Probeer dit eens:
Below are the steps to this easy fix:

click the Apple icon on the top left corner of your screen.
click System Settings
click Network
find Locations. if you have Sonoma 14.1, click the "..." drop down menu.
click Locations and click Edit Locations.
click "+" and name it anything.
click Done.
Your internet is back to normal and you're good to go.
Bron: https://discussions.apple.com/thread/255572088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
Daedalus schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:04:
Wat voor Mac heb je, en welke versie van macOS gebruik je?

Ik neem aan dat het hier om een AirPort Time Capsule gaat, aangezien Time Machine de backupsoftware is, en niet de (uitgefaseerde) Apple NAS. Hoe staat deze precies ingesteld? Kun je een screenshot plaatsen?
Het is natuurlik de time capsule die ik heb. Maar de optie van @Archer_VC10 heeft geholpen!

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietjm
Dit was de truc. Geen idee waarom, maar het werkt zoals het moet. Dank daarvoor!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Nu online
Ik had een tijdje geleden een gelijksoortig probleem. Niet op elk WiFi punt, maar als het opdook kon ik alleen online komen door mijn VPN aan te zetten. Even Google inzetten en deze stappen doorlopen lost het op. Deze bug zat ook al in eerdere MacOS versies maar was blijkbaar bij mij weer terug, want ik had dit al eens eerder gedaan.
Pagina: 1