Nieuwe AIO 360 cooler am5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-06 19:48
Ik zoek een?
Nieuwe All in one watercooler met een 360mm radiator voor socket am5.

Wat is je budget?
Liefst rond de 130. mocht de prestatie zoveel beter zijn dan max 150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, al veel dingen nagekeken maar wat zou een goeie keus zijn?
Ik heb Lian Li galahad II 360 trinity performance / en de cooler master 360 atmos op mij lijstje

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb de 7800x3d, met als mb asus tuf b650 wifi plus. wordt gekoelt door een arctic 420 aio maar deze kan ik niet zo monteren met lucht en dat hij ook goed past met me frontpaneel erop. kortom ik wil er nu een 360 aio in. ( beetje klaar met dat gedoe) RGB mag maar hoeft niet persee.
Ik heb dus 3 stuks op het oog, https://tweakers.net/pric.../2047516;1989548;1972712/
nu vind ik alleen de arctic niet zo mooi, maar de case is dicht, dus rgb ga ik niet zien.
Mijn vraag voor nu is: de radiator komt top te hangen, die ondersteunt 360, maar welke is nu een goeie keuze om te nemen? de 7800x3d is beetje overgeclockt. een andere dan uit mijn lijstje mag natuurlijk!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:34

John Doos

ClaudZaque

uitvoering: DeepCool LQ360

Ik zit zelf deze te overwegen voor dezelfde CPU.

Het is dat de DeepCool CH260 nog niet leverbaar is, en ik twijfel of de koeler in mijn huidige o11 mini air past. Anders had ik de koeler al besteld :)

Het enige wat echt interessant is aan een AiO zijn de prestaties en het geluid, omdat in jouw geval je hem toch niet ziet. Zoek wat reviews van AiOs die binnen je budget vallen, neem ook geen meerdere jaren oud model. Dit omdat onderliggend de pomp nog wel eens geüpgraded word.

Veel van deze AIOs zijn onder de motorkap toch dezelfde oem Asetek koelers met een iets andere vormgeving door Corsair/Coolermasted/NZXT etc.

[ Voor 41% gewijzigd door John Doos op 11-03-2025 10:27 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:43
De artic freezer is er ook zonder rgb?

uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-06 19:48
@John Doos Ik heb veel reviews gelezen, zoals over de lian li, de ene zegt goed product, de andere zegt nee niet halen.
de cooler master atmos komt overal goed uit de bus.
Maar de arctic zeggen ze dus ook, top product, en de andere zegt, prestaties vallen tegen..

Er is geen touw aan vast te knopen, op deze manier..
@Lizard dat klopt, rgb gaat het mij niet om, maar om welke je zou kiezen in dit budget.
omdat je natuurlijk de beste prestaties wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Arctic LF is minder op Intel chipsets. Op AM5 chipset is het prima. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een AIO en ben zelf ook degenen tegenkomen die jij op je lijstje hebt. Echter is mijn keuze voorlopig op deze gevallen:

uitvoering: Corsair Nautilus 360 RS

De Cooler Master Atmos leek me ook interessant alleen zie ik dat hun meer budget product (CoolerMaster Core) best slechte reviews krijgt. Ik weet niet hoe veel beter de Atmos lijn is maar dat zou niet veel goed beloven. De Lian Li heb ik dan me niet in verdiept maar krijgt ook goede recensies.