Ik wil mijn Bosch wasdroger WTW84360 aansluiten op waterafvoer zodat ik de condenscontainer niet steeds hoef te legen. Veel filmpjes op Youtube. Helaas zit er in dit apparaat geen dopje in de container dat je moet verwijderen. Wel zit er een drain op ruimte waar de container in schuift. Nu overweeg ik zelf een gat in de container te boren. Echter is er misschien een rede dat deze droger niet geprepareerd is voor een waterafvoer? Kan ik het systeem zo maar aanpassen?
Dat is de eerste generatie warmtepomp drogers.
Daar was toen nog geen sprake van.
Dus deze kun je niet zonder meer op de afvoer aansluiten of geschikt maken
Daar was toen nog geen sprake van.
Dus deze kun je niet zonder meer op de afvoer aansluiten of geschikt maken
Dat zwarte dopje zit alleen in de nieuwere selfcleansing condensor modellen.
P.S. als je hem op de afvoer aansluit moet je zelf het reinigingsprogramma regelmatig uitvoeren.
P.S. als je hem op de afvoer aansluit moet je zelf het reinigingsprogramma regelmatig uitvoeren.
[ Voor 44% gewijzigd door DJMaze op 11-03-2025 01:10 ]
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Je kan kijken of je hier wat mee kan: https://media3.bosch-home.com/Documents/9000713215_E.pdf
Dank zover. Kan iemand ook uitleggen hoe het zelfreinigings-programma werkt en de rol die een regelmatig gevulde container daarbij mogelijk speelt.
Immers als ik een gaatje in de container boor is het gevolg dat hij altijd leeg blijft. Nu is de container aan het eind van de droogbeurt gevuld, maar er gebeurt eigenlijk niets met dat water.
Immers als ik een gaatje in de container boor is het gevolg dat hij altijd leeg blijft. Nu is de container aan het eind van de droogbeurt gevuld, maar er gebeurt eigenlijk niets met dat water.
Het water wordt gebruikt om de condensor te reinigen.RuBo52 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:55:
Kan iemand ook uitleggen hoe het zelfreinigings-programma werkt en de rol die een regelmatig gevulde container daarbij mogelijk speelt.
Hallo DJMaze.
Wat bedoel je met “Maak je niet druk dat doet de compressor maar”. En
Hoe wordt het water gebruikt om de condensor te reinigen. De container heeft alleen een ingang en verder geen andere aansluitingen.
Wat bedoel je met “Maak je niet druk dat doet de compressor maar”. En
Hoe wordt het water gebruikt om de condensor te reinigen. De container heeft alleen een ingang en verder geen andere aansluitingen.
Negeren, staat onder elke post als "signature".RuBo52 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:18:
Wat bedoel je met “Maak je niet druk dat doet de compressor maar”.
Gewoon afblijven.RuBo52 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:18:
Je moet achterkant onderop de slang losmaken, en een nieuwe slang monteren.
Geen zichtbare slang? = Afblijven en koop nieuwe droger.
Pagina: 1