Subsidievraag meerdere maatregelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29
Wij willen meerdere maatregelen nemen welke in aanmerking komen voor subsidie. Nu wilde we eerst ook hr++ glas en spouwmuurisolatie, maar we weten niet of we die gaan nemen. Voor alleen de benedenverdieping zijn we al 10k kwijt en qua spouwmuurisolatie is alleen foam te gebruiken en dat willen we niet.

Nu installeren we sowieso een warmtepomp (6kW) naast onze ketel en willen dakisolatie aan laten brengen. Weten jullie of de combi van deze 2 maatregelen ook ervoor zorgt dat we extra subsidie op de dakisolatie krijgen? Of moet je dan echt 2 isolatiemaatregelen nemen? Het is me niet duidelijk en kon het op Google ook niet vinden.

Hopelijk weet iemand hier het. Het is namelijk heel aantrekkelijk om dakisolatie te laten doen als je subsidie krijgt voor de 2e maatregel. Het bedrag is dan zo hoog dat we dit amper zelf daarvoor kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51-_4Hka8z5SGVDSYUxaB1nniU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vyIkE8Ym1ExVGAO1PqdnlAKL.png?f=fotoalbum_large
Dit lijkt mij toch een behoorlijk duidelijke uitleg van RVO zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29
Mila1994 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:56:
[Afbeelding]
Dit lijkt mij toch een behoorlijk duidelijke uitleg van RVO zelf?
Oh kak dat is inderdaad wel heel duidelijk. Echt helemaal overheen gelezen... Zal wel verbouwinsstress zijn :-)

Geldt de subsidie ook als je bijv het glas door een erkend Duits bedrijf laat installeren? We zitten hier aan de grens en hoor dat dat best interessant kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:42
Daar zie ik niets over staan op de RVO website, dus ik neem aan dat het zou moeten kunnen maar ik weet niet of RVO blij wordt van Duitstalige documenten. Misschien even vragen aan hun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-05 16:29
In principe ja. De vereiste is, dat zij in de duitse handelskammer zijn ingeschreven voor een gepaste handeling. (Dus als zij zijn ingeschreven als glaszetters, kozijnenboer of bouwbedrijf oid, is het geen probleem)
In Nederland werken ze met bepaalde codes.
Ik zou even polsen bij het Duitse bedrijf, als jullie zo dicht op de grens zitten, zullen jullie vast niet de eerste zijn die subsidie met hun materialen aanvragen.
Het Duitse woord voor subsidie is Förderung.

[ Voor 26% gewijzigd door ment0 op 10-03-2025 22:21 ]

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:38

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
onnaj schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:59:
[...]

Oh kak dat is inderdaad wel heel duidelijk. Echt helemaal overheen gelezen... Zal wel verbouwinsstress zijn :-)

Geldt de subsidie ook als je bijv het glas door een erkend Duits bedrijf laat installeren? We zitten hier aan de grens en hoor dat dat best interessant kan zijn
In basis kan dat maar dan moet het bedrijf wel in duitsland ingescheven staan in hun handels register vergelijkbaar met "bouwnijverheid" in onze KVK :) Dat komt omdat binnen de EU subsidies voor bedrijven uit elk eu land toegankelijk moeten zijn. Uiteraard moeten wel meldcodes en documentatie op orde zijn, dus een toko kiezen die er ervaring mee heeft is wel handig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door twain4me op 10-03-2025 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:39
Volgens mij inderdaad geen probleem maar ik zou echt even informeren bij RVO. Better safe then sorry in dit soort situaties.
Pagina: 1