Trillingen, tikken, laagfrequent gedreun

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFM
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-05 13:13
Beste Tweakers,

Heb meerdere topics gelezen, en bij Rockwell een erg triest gevoel. Zag die link naar het NOS journaal, bromtoonhoorders willen meer onderzoek. Ik heb daar laten weten hoe het voor Lies afliep.

Bij mij begon het in 2015. Hoorde een leiding knappen en hoorde een vreemd geluid. Vanaf toen zat ik iedere avond te hobbelen op de bank. Belde gelijk het juiste adres, de geas. Ik was de laatste klant voor hij met pensioen ging, en hij voelde het ook. Verwisselde een verbrandingsblok dat potdicht zat, en meer, plakte de cv ketel vol briefjes, want hij voelde het nog steeds, en ja ik ook.

Toch een geruststelling. Helaas volgde een periode waarin ik regelrecht voor gek versleten werd. Het werd steeds erger. Ging naar de dokter met oorpijn en vertelde alle klachten. Jij hebt een hersenschade. Oh ja, zo zonder tussenkomst van een neuroloog? Ja zei ze. Dan kijk nog even in mijn oor. Dat deed ze. Lijkt wel alsof ik ergends tegenaan tik..oh nee toch niet. Ziet er prima uit. Thuis belde ik een andere arts die gelukkig nog patienten opnam. Ik had een knikkergrote prop, kreeg antiobitka en druppels voor de pijn. Daarbij een schildklieronderfunctie, maar was vlg echo's etc nog in het groene bereik. Had 2 katten. Een krabte aan het behang, precies daar wat het euvel zat.

En steeds maar weer, was je al bij de dokter? Gemeente, woningbouw, politie, zo triest, zo moe werd ik. Zelfs een psychotherapeut die ik via de ombudsman kreeg. Hij was wel heel goed, hoe instanties mij negeerden en nog iets wat mij nooit opviel.

In 2018 kwam de UT bij mij meten, Axl Lok. Trillingen, 160 en 380 Hz, dus geen laagfrequent geluid. Hij schreef het zo, dat instanties alleen geen laagfrequentgeluid zagen. 160 en 360 Hz en niets over decibels. Ik moet nog eens zoeken. Hij zei komt precies met jou waarneming overeen, moest 2 weken
alles bijhouden. Aardige vent, gaf mij een goede uitleg op al mijn vragen.

Voor mij duidelijk. De buurvrouw loog mij met een rood hoofd aan. Nee, ze wast niet dag en nacht. Daar was een dragende muur verwijdert. Dat rare geluid kwam van haar wasserette, plus een mechanische ventilatie van een school en een paar grote airco units bij de blokker. Maar ook van een snoeizaag ging alles trillen. Een schimmelplek onder bij de cv ketel, daar moest ik me geen zorgen over maken. Die was oeroud volgends technisch medewerker woningbouw. En ik kon gewoon met de stofzuiger in dat ventiel, 2 meter hoog, precies onder de douche. Achteraf een hele gevaarlijke situatie. En steeds weer nieuwe verbrandingblokken in die ketel. Eind november '21 werd die ketel helemaal verwisselt. Ik hoorde watergedruppel, rende met de collega naar boven, zijn collega kletsnat, vol schrik. Ik wist niet dat die bodem met oude schimmelplek, gewoon omhoog getild kon worden. Precies daaronder een compleet doorgeroeste leiding, hing nog zoiets 1 cm aan elkaar.

Ik was zo blij, maakte foto's, nieuwe leiding en weg trillingen en geluiden !! Maar ze waren nog niet klaar, moesten op zolder nog verder. Was gevaarlijk kunstof op alluminium om het krimpen en uitzetten.

De woningbouw reageerde nergends op, de politie ook niet. Die waren erbij hoe intimiderend die opzichter was. En de energiewacht kwam maar niet terug naar tig keren bellen. Een maand lang rust, toch een geschenk uit de hemel. Die buurvrouw bleef wassen, maar ik had er geen last meer van. Tot 24 december. Zelfde verhaal, alleen dat snel de hoofdkraan uit moest, want het water spoot uit zo'n leiding onder de ketel. Nooddienst erbij. Waarom het nog niet afgemaakt was. Hij belde erachteraan. Ik liet hem die geluiden op de spectroid zien. Hier, de wasmachine buurvrouw, altijd 47 Hz. En die geluidjes, tikken, soms belletjes, ratelen, niet uit te leggen. Ik dacht van led-lantaarns die buiten geplaatst waren, ik kon die dingen horen en zien welke weer kapot gaat. Zag het verband met airco's op blokkers plat dak. Hij begreep het ook niet, heeft die spontane lekkage verholpen. Geluiden en trillingen terug. Een kat echt ziek intussen, ook schildklier en levenslange medicatie, zij wilde die geluidjes vangen. (Sorry, vergeten, die kwamen ook pas eind 2019 erbij).

Ik werd zo ziek, depressief, uitgeblust, heb na 14 jaar overspannen op een rijtjeshuis gerageert. Weg hier. Kwam gelijk op nummer 1. Ja, niet echt mijn ding, maar wat een rust in dit verlaten dorp. Ondertekende en wilde aanspraak op die verhuistoeslag maken die me werd belooft. Kreeg ik niet !! Sterker nog alle schade op mij verhaalt. Kat behang kapot gekrabt zelfs. Dat liet toch alleen de ernst zien? Ik moest belachelijke werkzaamheden verrichten. Hier naar dieren in de buurt gevraagt, de kat was echt ziek, knapte iets op van medicatie. Niemand had dieren. Zij glipte naar buiten en is, zoals later bleek, fataal door een kip geplukt hier in deze tuin. Ik moest haar in laten slapen s'avonds. Had een hondsbrutale opzichter van de woningbouw aan de telefoon. Ik zag na, eerste artsbezoek mijn 15 jarige kat sterven. Nee, dat moet morgen opgeleverd worden . Maand langer huur, nee dat doen we niet. Ik zakte huilend in elkaar, dacht stik toch. Een vriendin regelde dit, kon mijn spullen nog ophalen. (Die werden weg gegooid, incl. mijn bed en complete kleding en dingen van waarde).

Goed, maar hier was het echt stil. Moest wel heel veel katten uit de tuin jagen, steeds die kippen, en honden blaften als ik buiten kwam. Het werd kouder. En ja, bekend geluid, trillingen, het werd ene klankkast. En die rotgeluidjes tikken, ratelen, kwam ook hier. Buren hebben in het midden van de zijgevel een airco geplaatst die tegen dit huis aanblaast en zuigt. Zonnepanelen op dak. Dat ding echt dag en nacht aan. Gesprekken leverden niets op. Woningbouw keek in mijn meterkast, lekker professioneel, hebben buren gevraagt, maar niemand hoorde of voelde iets. Ik moest naar het GGD. Kon onmogelijk daarvan komen om "geen fysiek contact". Die buurvrouw werd agressief, bonkte aan raam deur, klepperde met brievenbus s'nachts om half 12. Opeens nog erger. Gebouw andere kant, ook een airco zijgevel deze kant op. De bewegingsmelder springt steeds aan. Een filmpje ervan en de deurklink trilde mee. Was losgetrilt. Flessen water trillen, mijn binnenveringsmatras begint dit op te pikken, heb er een dikke topper op, maar sta compleet onder stroom. Bwww...dat geluid komt uit de matras. Trillingsapp op 1,8 zwak, voelbaar voor enkele mensen, kat in paniek, die hond van airco eigenaren is non stop aan het blaffen van angst, intussen al geen stem meer, hees en huilt. Kat hees ik ook. En geen mens ? Frequentieapp duidelijk. Decibelmeter springt op de takt mee van maar 32/34 dB. Alles binnen de norm.

En die vreselijke tik en ratat geluidstrillingen overal te voelen, lucht bodem. Eerst stopte het af en toe. Maar nu al 5 maand nooit meer. S'nachts is het soms stil. Dan verandert de luchtdruk, voel krampen aankomen, heb daar iets op bedacht. Kat loopt vanuit diepe slaap te mauwen, die ene hond joelt. Ben moe van dokters. Verstopte buizen Eustachius, neus gaat van die spray zeer doen.

Alles binnen de norm. Geen mens over bouwvakkers die komen isoleren. Ik had dit nooit geacceteerd. En dat gaat het probleem ook veel groter maken, de zijkanten blijven namelijk zo dun. Kan geen kant meer op, wel dwars door deze rij.

En niemand hoort of voelt iets. Maar buren beginnen allemaal te hoesten, gaan naar de wc, zo gehorig, ik kan de straal nog horen. Het wordt dan erg koud, op de trillende matras te heet. Als het stopt, alles weer warm. Te warm, alsof mijn doorbloeding het weer doet, zoiets.

Trillingen, geluiden, gedreun van het groeiende aantal airco's, mechanische ventilaties. En ook hier zie ik welke intussen ook al led-lantaarns kapot gaan, storingen op tv, op een fm radio nog maar een zender, verder ruis. Heb het vermoeden dat die herrie op electromagnetische golven en velden zo indringend worden. Want alles met mobieltjes bestuurd en slimme meters die datas versturen. Op zich vrij logisch ook. En al die camera's, slimme deurbellen, bewegingsmelders springen op grote afstand al aan. Juist omdat het mij zo irriteerd, en mijn fm radio op een goed gemikte zender na, alleen maar ruis produceert. Electromagnetische velden van een overvloed aan gadgets, kabels, electronen die op hol slaan, harmonischen, van die nare suistonen die ook alleen dieren waarnemen, laadpalen. Interferentie met van alles en nogwat, zelfs met mijn eigen electrische neurologische stelsel. Als ik de wasmachine aanzet, wordt het rustiger, dan kan die energie ergends naar toe.

Kijk ik ben geen tweaker, heb hele andere interesses. Maar ik dacht altijd dat de bedoeling is om minder stroom te gebruiken. Intussen, zie ik aaaal die snel gebouwde nieuwe appartementjes, grote lelijke vierkante blokken regelrecht trillen van de ventilaties, airco's vloerverwarming laadpalen, led bewegingsmelders die ook zo wel aan en uitspringen. Trillende herrieschoppers en zelfs die bewegingsmelders vallen niemand op. En dan heb ik het nog niet eens over die motoren van dat zomerse waterplezier. Zag iemand hier, die zich daar ook aan irriteerd. En dan is het met een buur opgelost, maar zo blijf je bezig, want ze blijven maar komen. DHL, Amazon, post.nl...paar uur later trrrrr resoneert weer iets langs het tuinhek.

Excuses voor mijn wel erg lange verhaal. Wil geen irritatie opwekken.

Maar hoe ik dat zie en helaas waarneem. En ajb kom niet met dat hutje op de hei. Alles al gehad en gek ben ik ook niet, geen medisch probleem gevonden. Wel veel onbegrip, op enkelen na. De UT komt wel, die begrijpen waar het om gaat, die nieuwe huisarts ook, ze zei een jaar geleden had ze me nog voor gek verklaard. Maar wij zijn ook electrische wezen, als je de vinger buigt, dan alleen door ik weet niet hoeveel electrische signalen..

Bedankt voor het lezen, en een fijne avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:00
Enige wat ik je kan adviseren is hier hulp in zoeken zodat je kan omgaan met deze trillingen. Trillingen zullen er eenmaal zijn en blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
IFM schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:30:

Excuses voor mijn wel erg lange verhaal. Wil geen irritatie opwekken.
Doe je niet. Ik moet het verhaal snappen om geïrriteerd te kunnen raken.
En dat doe ik niet. Goede avond verder.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

mzz, je hebt een heel relaas geschreven waarvan ik niet denk dat er veel constructieve reacties op gaan komen. (het is nogal warrig). Ik wens je veel succes en probeer toch hulp te zoeken. Misschien een life coach die je een beetje op de rit kan krijgen? Dit leest wel heel verdrietig weg allemaal.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-05 10:42
Ik zeg tijd voor de psycholoog.
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit is meer een relaas voor een blog dan een topic. Gezien de discussiewaarde mist doe ik het topic op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.