ik heb gamecomputer laten bouwen alleen behuizing past niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark vraag
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-03 16:30
Ik heb een game computer samen laten stellen en laten bouwen alleen nu past de glazen behulzing niet helemaal aangezien de koeler een stukje uitsteekt.

Doordat de koeler dus een stukje uit de kast steekt sluit de behulzing van de kast niet helemaal goed af. Hij staat een beetje bol en er is een spleet waardoor er meer stof in de computer kan komen. We hebben een mail gestuurd met beroep op de garantie maar kregen in eerste instantie mail terug dat de computer verder helemaal goed is en dat dit geen kwaad kan en dat het niet onder garantie valt.

Nu heeft mijn zoontje het probleem opgezocht via chatctp waarbij hij terug kreeg dat dit niet goed is omdat er meer stof in de computer kan komen en tevens niet voor de luchtcirculatie en de druk die op de plaat staat ook gevolgen kan hebben dat die kan knappen en teveel druk uitoefend op de koeler die dan weer tegen andere componenten van de computer kan drukken.

Hij heeft nu nieuwe mail gestuurd waarbij hij aangaf dat behulzing moet aansluiten en niet bol moet staan en zoiezo de koeler binnen de kast zou moeten zitten en het dus wel degelijk zo is dat de computer niet goed is samengesteld aangezien de koeler te groot is voor de kast en de behulzing dus niet goed aansluit.

Hierop heeft hij beetje gepikeerd gereageerd dat hij 15 jaar ervaring heeft en al duizende computers heeft samengesteld en er dus getwijfeld wordt aan zijn expertise.

Ik heb er zelf ook geen verstand van, maar mijn inziens moet een behulzing gewoon aansluiten en moet er tussen de plaat die de kast moet afsluiten geen spleet zitten (en moet het ook niet bol staan).

Ik hoor graag of dit kwaad kan zoals catctp aangaf of dat het dus niet uitmaakt en het geen kwaad kan.

ik hoor het wel _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:57

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zoals je het uitlegt, heeft je zoontje gelijk - er hoort voldoende ruimte tussen de koeler en de glazen plaat te zitten. Die horen elkaar niet te raken, laat staan dat de glazen plaat bol moet staan. Dat is uit den boze.

Kun je foto's plaatsen van hoe het eruit ziet?

We kunnen je wel helpen om een mooie mail op te stellen onder verwijzing naar dit Tweakers-topic als het nodig is.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou zelf eerst een aantal foto's maken en deze hier delen :) Daarmee kunnen andere zien of het kwaad kan of niet.

Normaal zou ik verwachten dat een koeler inwendig zit en zeker niet voor een deel uitwendig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Fototje aub.

En er moet een andere koeler op.
Los van de stof zou ik niet willen dat er constant druk op de koeler en dus moederbord staat.

Welke kast?
Welke koeler?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:00
Ik weet niet wat voor 'beunhaas' dit heeft samengesteld, maar alles hoort netjes te sluiten. Als jij een auto koopt en het portier sluit niet goed, dan 'hoort dat er ook niet bij'.

Duidelijk aangeven dat je een andere kast verwacht, of een andere CPU koeler.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Hierop heeft hij beetje gepikeerd gereageerd dat hij 15 jaar ervaring heeft en al duizende computers heeft samengesteld en er dus getwijfeld wordt aan zijn expertise.
Juist. Dit is geen officiële webshop, of wel soms?

Maar nee, dit is niet normaal zoals de rest ook aangeeft. Er moet ruimte zijn tussen het zij paneel en de koeler.

Ik zou even een fotootje maken van de situatie en hier posten.

[ Voor 27% gewijzigd door youridv1 op 10-03-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Voor zover ik weet zijn die panelen nooit van echt glas maar van kunststof / plexiglas, dat zal niet knappen.

Maar dan nog is het niet echt lekker vanwege alle andere genoemde redenen. Bovendien, een kastdeur die niet dicht kan is gewoon niet netjes. Als een keukenkastje kieren en spleten heeft kan dat ook niet direct kwaad maar in je nieuwe keuken is dat duidelijk non-conform, de boel hoort gewoon netjes te zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 18:06

voz

De echte kenner

Koeler hoort niet tegen de kast aan te komen. Simpel. Ook al heeft de bouwer 100 jaar ervaring; je mag gerust aan zijn expertise twijfelen als hij een computer oplevert waarbij de koeler tegen het zijpaneel aandrukt. Dit is eenvoudig door de bouwer op te lossen door een andere koeler te plaatsen en dit mag je ook gewoon verwachten.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:57

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

bwerg schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:35:
Voor zover ik weet zijn die panelen nooit van echt glas maar van kunststof / plexiglas, dat zal niet knappen.

Maar dan nog is het niet echt lekker vanwege alle andere genoemde redenen. Bovendien, een kastdeur die niet dicht kan is gewoon niet netjes. Als een keukenkastje kieren en spleten heeft kan dat ook niet direct kwaad maar in je nieuwe keuken is dat duidelijk non-conform, de boel hoort gewoon netjes te zijn.
Het kan natuurlijk wel - ik heb zelf een kast met een echt getemperd glazen zijpaneel, waar weinig flex in zit en waar een grote waarschuwingssticker op zat dat je er echt voorzichtig mee moet zijn. Dat paneel is ook loeizwaar.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
bwerg schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:35:

Met alle respect, maar dan leef je onder een steen. Tempered glass (gehard glas) is al ik weet niet hoe veel jaar heel normaal in de pc behuizing wereld. Sinds eind 2017 is het heel normaal.
De Pricewatch kan er ook op filteren: categorie: Behuizingen

Voor zover ik weet kan gehard glas alleen niet buigen en springt het kapot in duizenden stukken wanneer je dat probeert. Ik weet niet of je wel eens een kapotte douchewand of koelkast deur bij de supermarkt gezien hebt, maar zo ziet dat er uit.

Goed, verandert weinig. Totdat @mark vraag een componentenlijst en/of foto levert, is het enige nuttige advies: "Geen nee accepteren, de pc is incorrect samengesteld"

Overigens heb je in nederland gewoon wet koop op afstand waar je je op kunt beroepen, tenzij je bij een particulier hebt gekocht. En ik vrees dat dat hier het geval is, waardoor dit waarschijnlijk een gevalletje leergeld/goedkoop duurkoop wordt. Een bedrijf stuurt geen "gepikeerd mailtje" waarin ervaring als argument aangehaald wordt. Beunhazen die weten dat ze het verkloot hebben doen dat.

[ Voor 45% gewijzigd door youridv1 op 10-03-2025 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04
Als je het bij een bedrijf hebt gekocht en je hebt een rechtsbijstandverzekering zou ik die bellen. Klinkt alsof het product niet is zoals het moet zijn. En daar heb je wel recht op.

Foutjes maken moet kunnen. Maar als die gast ook maar een beetje eerlijk was, had ie aangeboden kosteloos een andere CPU koeler er op te zetten. Volgende keer toch ergens anders bestellen.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

youridv1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:05:
[...]

Met alle respect, maar dan leef je onder een steen.
Of ik heb gewoon helemaal niks met glazen side-panels dus ik koop ze nooit. Anyway, weer wat geleerd.

Maar in dat geval moet je deze PC zo helemaal niet willen. Een kast hoort tegen een stootje te kunnen en een glazen zijpaneel met gekke drukpunten voldoet daar niet aan.
Overigens heb je in nederland gewoon wet koop op afstand waar je je op kunt beroepen
Afhankelijk van de voorwaarden van de winkel kunnen retourkosten en retourrisico dan wel voor de koper zijn, en dat is niet handig. Als de winkel niet zo professioneel is zijn die voorwaarden misschien niet goed/geldig/volledig en dat zou in je voordeel kunnen werken, maar garantie (conformiteit) lijk me de handigste route.

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 10-03-2025 18:16 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat is de oplossing die je wenst? Het helpt soms als je dat aangeeft bij de verkoper.

[ Voor 44% gewijzigd door TBTL op 10-03-2025 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 57411

mark vraag schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:38:

...

Hij heeft nu nieuwe mail gestuurd waarbij hij aangaf dat behulzing moet aansluiten en niet bol moet staan en zoiezo de koeler binnen de kast zou moeten zitten en het dus wel degelijk zo is dat de computer niet goed is samengesteld aangezien de koeler te groot is voor de kast en de behulzing dus niet goed aansluit.

Ik heb er zelf ook geen verstand van, maar mijn inziens moet een behulzing gewoon aansluiten en moet er tussen de plaat die de kast moet afsluiten geen spleet zitten (en moet het ook niet bol staan).

Ik hoor graag of dit kwaad kan zoals catctp aangaf of dat het dus niet uitmaakt en het geen kwaad kan.

ik hoor het wel _/-\o_
Bij voorkeur geen chatgpt aanhalen; daarvan is bekend dat het er ook flink naast kan zitten, al doet het nog zo goed alsof hij het wel goed weet.

Welke behuizing en welke koeler betreft het?

Er is namelijk een grote kans dat als je de specificaties naloopt, dat dan de hoogte van de cpu koeler groter is dan de ruimte die daarvoor gegeven wordt in de documentatie van de behuizing. In dat geval heb je concreet "op papier" staan dat de samenstelling van de pc niet klopt.

Overigens is het ook zonder zo een "specificatie bewijs" natuurlijk niet aan de haak; of het kwaad kan of niet, een zijpaneel hoort gewoon goed aan te sluiten en niet bol te staan. Wat de pc-bouwer met zijn eigen computers doet mag hij zelf weten, maar wat hij verkoopt moet in orde zijn. Ook cosmetisch. Daar is geen 15 jaar ervaring in pc-bouw voor nodig om dat in te zien.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 57411 op 11-03-2025 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-05 07:33
mark vraag schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:38:
Ik heb een game computer samen laten stellen en laten bouwen alleen nu past de glazen behulzing niet helemaal aangezien de koeler een stukje uitsteekt....

....kregen in eerste instantie mail terug dat de computer verder helemaal goed is ...

...dat hij 15 jaar ervaring heeft en al duizende computers heeft samengesteld en er dus getwijfeld wordt aan zijn expertise....
Vreemd hoor. Een koeler die uitsteekt is een gebrek. Dat de computer "verder," goed is, neemt dat gebrek niet weg. Ook 15 jaar ervaring neemt het gebrek niet weg.

Een geschikte koeler monteren zou het gebrek wel wegnemen. Maar goed, de bouwer mag zijn ervaring aanwenden om zelf te bepalen hoe hij het gebrek wil verhelpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loolladin
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15-05 16:27
*knip* nee, op deze manier hoef je zelf niet terug te komen. Je hebt niet eens een nuttige bijdrage geleverd hier...

[ Voor 87% gewijzigd door br00ky op 14-03-2025 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:12
*knip* nee je kunt het topic ook gewoon negeren

[ Voor 87% gewijzigd door br00ky op 14-03-2025 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:59

[ Voor 85% gewijzigd door br00ky op 14-03-2025 10:42 ]

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:12

[ Voor 78% gewijzigd door br00ky op 14-03-2025 10:42 ]

Pagina: 1