Nederlands kabinet wil dat RDI controleert of smartphones…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:03
Artikel: nieuws: Nederlands kabinet wil dat RDI controleert of smartphones genoeg upda...
Auteur: @Hayte
belanghebbenden kunnen tot 4 april reageren.
Volgens mij is deze slotzin van het artikel bedoeld als:
belangstellenden kunnen tot 4 april reageren
Bij inspraak kan namelijk worden vastgesteld dat alleen belanghebbenden mogen reageren (een zienswijze indienen), dat betekent dan dat je niet alleen je mening geeft maar ook moet motiveren waarom de wet voor jouw situatie impact heeft. Kun je dat niet motiveren, dan wordt jouw input niet meegenomen.

Maar zo’n internetconsultatie (en voor zover ik kan zien ook deze) is juist bedoeld om breed input en zienswijzen op te halen. De wet raakt immers iedereen die wel eens een apparaat koopt met elektronica erin. Iedereen is dus belanghebbend, dat hoef je niet aan te tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:09

Hayte

Nieuwsredacteur
Ik heb er 'mensen en organisaties' van gemaakt :) Dank voor het opmerken!

[ Voor 19% gewijzigd door Hayte op 10-03-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:49
@Hayte Deze passage klopt niet:
Het NCSC gaat dan werken als Csirt. Nu is dat nog een losse organisatie, maar op termijn wordt het NCSC samengevoegd met het huidige Csirt en het Digital Trust Center.
Het NCSC is al een CSIRT. Nu nog onder de Wet beveiliging netwerk- en informatiesystemen, straks onder de Cyberbeveiligingswet (ervan uitgaande dat die er komt). Het NCSC is het CSIRT dat als coördinator wordt aangewezen. De Verordening cyberweerbaarheid kent aan dit coördinerende CSIRT extra taken en bevoegdheden toe.
Het CSIRT-DSP was een apart CSIRT voor digitale dienstverleners; dit CSIRT is per 1 januari opgegaan in het NCSC.
Het Digital Trust Center bestaat nog wel; het is de bedoeling dat dit volgend jaar wordt geïntegreerd met het NCSC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:09

Hayte

Nieuwsredacteur
hherrie schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:53:
@Hayte Deze passage klopt niet:

[...]

Het NCSC is al een CSIRT. Nu nog onder de Wet beveiliging netwerk- en informatiesystemen, straks onder de Cyberbeveiligingswet (ervan uitgaande dat die er komt). Het NCSC is het CSIRT dat als coördinator wordt aangewezen. De Verordening cyberweerbaarheid kent aan dit coördinerende CSIRT extra taken en bevoegdheden toe.
Het CSIRT-DSP was een apart CSIRT voor digitale dienstverleners; dit CSIRT is per 1 januari opgegaan in het NCSC.
Het Digital Trust Center bestaat nog wel; het is de bedoeling dat dit volgend jaar wordt geïntegreerd met het NCSC.
Ik heb die twee zinnen weggehaald, lijkt me duidelijker zo. Dank voor het melden :)