[RTX 2060 Super] wordt warm, koelpasta vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-09 15:45
Hi mede-tweakers,

Ik een "oud" systeem van mijn pa zijn werk gekregen. Het is een Dell precision 3640 met een RTX 2060 Super 8GB OEM Dell erin. Tijdens minecraft met shaders wordt de kaart 82 tot soms 85 graden. Ik heb via ChatGPT advies gekregen om de case te verbeteren en koelpasta te vervangen. Is dit "gevaarlijk" om te doen? Ik heb wel vaker koelpasta van laptops en desktops cpu's vervangen maar bij een GPU voelt het toch anders.

Beste antwoord (via TheProst op 11-03-2025 08:30)

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
Zelfde proces, iets meer schroefjes.
Zorg dat je goede pasa gebruikt dat geschikt is voor gpu's (check tests/reviews) anders kan je binnenkort opnieuw.

Stelt verder niet zoveel voor.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
Zelfde proces, iets meer schroefjes.
Zorg dat je goede pasa gebruikt dat geschikt is voor gpu's (check tests/reviews) anders kan je binnenkort opnieuw.

Stelt verder niet zoveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
@meljor Top dankjewel. Hoop dat die hierdoor betere koeling gaat krijgen. Ik ben van plan om de Arctic MX-6 ULTIMATE Performance Thermal Paste te halen. Ik zie inderdaad dat deze non conductive is en op een gpu kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:53
Let wel op of er niet ook ergens nog thermal pads zitten die misschien vervangen moeten worden. Zelf kom ik wel eens oude gpu's tegen waar die pads verbrokkeld zijn. Maar dat zijn dikwijls wel echt gpu's van 20 jaar oud 15-20 jaar oud ofzo. Maar you never know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
@dennis_rsb Zijn die een beetje makkelijk eraf te krijgen? Anders lijkt mij het gewoon handig om ook meteen te doen. Als ik hem dan toch al open geschroeft heb. Of kan ik die beter laten zitten als ze nog goed zijn. Ik zag wel op een video dat die wel willen scheuren.

Ook nog een aanrader qua pads of maakt dat niet veel uit? Ik ga inieder geval voor de MX-6 als koelpasta voor de CPU en GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@TheProst je krijgt ze er wel makkelijk af, desnoods met een mesje. Maar als ze nog soepel aanvoelen en eruit zien zou ik ze laten zitten. Aanrader qua merk heb ik niet, het is wel belangrijk om dezelfde dikte van de pads te nemen.

En verder zou ik even überhaupt op Youtube kijken hoe je die GPU in elkaar en uitelkaar houd. Dan is de kans groot dat t simpeler gaat en minder kans op problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
@dennis_rsb Probleem is dus dat het een Dell OEM kaart is. Ik kan nergens een video vinden van iemand die exact die kaart uit elkaar haalt. Ik heb wel iemand gevonden die een hp oem kaart uit elkaar haalt. Die kaart lijkt er wel op maar niet 100 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@TheProst Wat ik dan zou doen is die video wel als leidraad nemen, maar wel extra zorgvuldig te werk gaan. Ook zodat je weet hoe je hem weer in elkaar kan zetten.

En mogelijk is er ook wel een tekening op internet er over te vinden.
Pagina: 1