Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonfincken
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 18:36
Ik heb binnenkort 10 van deze loodaccus over, omdat de UPS zegt dat ze na 2 haar onder spanning staan vervangen moeten worden.

Fotos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QP7s1zz23Ma2I-A7PhLJC09my8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZXhPuA9dMUAG2ZLKzTGIvnI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFoDj6O5tFKCmI-F4CJQThsDGac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LulTM8hT1tzt3MahQ04cmoEj.jpg?f=fotoalbum_large

De specs die op iedere accu staan: HR 1227W F2
12V 27W/cell/1.67V/15Min
Dit is m https://www.conrad.nl/nl/...2247813.html?refresh=true

Die dingen zijn natuurlijk bedoeld om in zeer korte tijd een forse piek te kunnen geven voor pak m beet 5 tot 30 minuten bij stroomuitval.

Een vorige set heb ik voor gratis op Marktplaats gezet. Was zo weg :)
Maar ... kan ik ze ook thuis inzetten met een simpele Multiplus ( 1 ) ?
Ik kan dan de groep die bijvoorbeeld TV en Wifi voorziet op de Victron output zetten.

Probleem is wel dat je nu overal de Multiplus II leest en het mij niet duidelijk is of je met versie 1 dus in de "zelfvoorzienend" modus kunt zitten. We hebben een dynamisch contract en een Homey overigens. Plus 30 zonnepanelen.

Wat denken jullie? Zonde van de tijd en het geld of toch wel te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door ramonfincken op 10-03-2025 12:32 . Reden: linkje naar conrad voor specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Nee, dit zet geen zoden aan de dijk. Je kan het natuurlijk wel doen voor een UPS functie maar dan kun je wel wat goedkoper uit zijn dan een Multiplus.

Laten we zeggen dat deze accu's nog 80% capaciteit over hebben. Je hebt dan ongeveer 24Ah bruikbaar wat gelijk staat aan een kwart kWh. Je zou dan max. 50 euro per jaar verdienen. Echter zijn deze accu's wel na max. 3 jaar op. Het is dus beter om een goede LFP accu te nemen en hier de MP aan te koppelen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonfincken
Thanks.

Ik heb wat moeite met bepalen wat voor sap er nog uit te halen valt.

10 stuks a 12 volt met 27watt, dus 12 volt en 270 watt mits volledig vol toch? Das dan 22.5 ampere
Maar dat geintje is na een kwartier klaar ... als ik het label goed intrepreteer.

Nog los van omzet verliezen naar 230 volt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonfincken
dus 6 ampere uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nee, niet doen. Deze accu's staan al strak en beginnen al bol te worden zo te zien. Ik heb toevallig net mijn Multiplussen hangen + noodstroom met EVE accu's/cellen op LFP (32.2 kWh). Daardoor ging ik mijn UPS'en overal weghalen, bleek dat sommige al helemaal bol stonden binnen 14 maanden. Was dus wel even schrikken!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonfincken
De foto is puur voor specs. De set op de foto had ik twee jaar geleden op marktplaats gezet.
Pagina: 1