:strip_exif()/f/image/CgeAS0yDrYtwCgx6zfqHDS6v.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn idee begon vorig jaar augustus na het zien van een youtube video waar iemand een oude Mac Plus modde met moderne hardware. Ik vond het alleen erg matig en dacht dat ik het beter kon. Dus ik ging op zoek naar een oude Mac Plus case. Gelukkig is mijn manager gek op oude computers en electronica en had hij er nog eentje liggen. De electronica die erin zat was niet meer te redden en het scherm miste.
:strip_exif()/f/image/Nmp5XZ0pSRcqRzPPcrNuPTWJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qJT9U0COSfkX1HDhZesmvF33.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kocht een 8 inch screen maar was niet tevreden over het resultaat. de randen waren te dik.
Na lang zoeken besloot ik voor een ipad scherm te gaan. Op Ali werden ze verkocht met een hdmi en usb controller bordje. Het scherrm was net te groot (er kan 9,4 inch in en het scherm is 9,7), dus ik besloot dat het wegvallen van de randen acceptable was.
:strip_exif()/f/image/LTvSaxr9Q1wHMzpG2lUMJwza.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste trial met het scherm.
De ruimte tussen de bolling van het originele crt scherm en het platte ips scherm wordt opgevuld door een 3d print. Het scherm is met nano tape bevestigd.
:strip_exif()/f/image/R7iWcxEjIH3XttPWv5rx1mFN.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste test was met een Lenovo M72q maar de performance, zelfs voor simpele spellen was me te langzaam. De usb poort aan de voorkant was ook niet estestisch verantwoord, dus die heb ik snel gescharpt.
Uiteindelijk ben ik gegaan voor een Chuwibox (6600H) waar ik 16GB aan toegevoegd heb omdat deze dual channel is en dit is het eindresultaat.
:strip_exif()/f/image/S36aPgBqzPkISR93kbT24SO2.jpg?f=fotoalbum_large)
De brightnessknop van het display is vervangen door een versterker met een volumeknop zo dat ik aan de voorkant het volume kan regelen. 2 speakers met zijn hotglue in het rooster van de voorkant gelijmd.
:strip_exif()/f/image/0ZgZHTbe3jLxeKsPBrV9nU9h.jpg?f=fotoalbum_large)
De ADB poort is voorzien van een USB aansluiting.
:strip_exif()/f/image/njLLe3QuQWS58LH86IpdTY5g.jpg?f=fotoalbum_large)
De floppy disk is vervangen door een sd kaart lezer.
:strip_exif()/f/image/OdzsoFTeYmev2pEMWiG3SLsM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/15yJaCcQSktMPSgy4p9L9FlW.jpg?f=fotoalbum_large)
Displayport, ethernet. c14 aansluiting zijn toegevoegd.
Aan de binnenkant is een externe acer voeding toegevoegd omdat de orignele voeding van de chuwi niet paste.
:strip_exif()/f/image/IlCRLEiHAed8V3HDGbScp72E.jpg?f=fotoalbum_large)
En het eindresultaat (OS is bazzite, een steamOS fork gebaseerd op Fedora)