Low-Profile gaming toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source13
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-03 01:30
Hallo allemaal,

Ik zoek een Low-Profile gaming (mechanisch) toetsenbord.

Een met verlichting en double-shot PBT keycaps welke, als het kan het licht doorlaten. De toetsen wil ik graag (red) linear hebben. Qua formaat wil ik ergens tussen een 75% en een 100% keyboard. niet breder dan 43 cm in ieder geval. Ik merk dat bij mijn huidige toetsenbord ik vaker met mijn muis tegen het toetsenbord aan kom, heel vervelend wanneer je een shooter speelt ;) [

Mijn huidige toetsenbord is: Logitech K280e - Toetsenbord - Qwerty

Zelf heb ik al gekeken naar de nieuwe Logitech G915X. die lijkt de meeste specificaties te hebben welke ik wil. Helaas is die belachelijk duur.
Ik was ook naar Keychron K17 MAX aan het kijken, maar die kan ik nergens testen of zien en vind het wel minder om je support in het buitenland te hebben als er wat mis is.

Heb ook de Logitech G515 bekeken maar daar lees ik eigenlijk alleen maar negatieve dingen over.

Wat is je budget?
Ergens rond de 100-150, niet hoger dan 200.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se voorkeuren, maar voorheen vooral Logitech gehad.

Vooral op een Windows

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
Onlangs had ik voor mijn mobile rig een nieuw toetsenbord gezocht. Op mijn main rig gebruik ik de Logitech G815 nu ruim twee jaar en die vond ik fantastisch. Nu heb ik de Asus Falchion RX gekocht en holy sh** wat een verschil. Sinds ik de Asus heb voelt die Logitech als goedkoop speelgoed aan. De Asus Falchion RX is echt een prachtig compact toetsenbord met heerlijke toetsaanslagen (red switches). De accu gaat ook onwijs lang mee. Het enige nadeel is de prijs.

uitvoering: ASUS ROG Falchion, ROG RX Low-Profile, Qwerty US, Zwart

[ Voor 18% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-03-2025 11:57 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source13
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-03 01:30
Bedankt voor je reactie! Ik heb deze voorbij zien komen inderdaad. De enige twijfel voor mij is nog dat dit een 65% toetsenbord is. Het is dan wat "crammed" klein ben ik bang voor. Als deze 75/80% was had ik hem meteen gekocht. Hoe ervaar jij dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Zelf een groot fan van Nuphy keyboards. Zij hebben low-profile keyboards in verschillende formaten en de meeste boards zijn hot swappable, waardoor ze customizable zijn.

Daarnaast heb ik zelf een Keychron en ben daar super tevreden mee, al heb ik hem wel redelijk wat aangepast.

https://nuphy.com/collect...v2?variant=40735415140461

[ Voor 18% gewijzigd door KilleBladhark op 10-03-2025 14:03 ]

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
Source13 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:23:
Bedankt voor je reactie! Ik heb deze voorbij zien komen inderdaad. De enige twijfel voor mij is nog dat dit een 65% toetsenbord is. Het is dan wat "crammed" klein ben ik bang voor. Als deze 75/80% was had ik hem meteen gekocht. Hoe ervaar jij dat?
Ik zat ook flink te stoeien met de kleine toetsenborden. Belangrijk voor mij zijn nog de pijltjes toetsen zodat ik tijdens het programmeren niet steeds naar de muis moet grijpen. De F toetsen gebruik ik vrijwel nooit en het numpad is wel handig maar vreet te veel plaats. Ik knal bij mijn G815 ook steeds tegen mijn toetsenbord.

Dus wat mij betreft is dit qua formaat pure perfectie. Het enige mogelijke nadeel is dat de toetsen super gevoelig zijn. Je hoeft ze maar lichtjes aan te raken voor een toetsaanslag. Aan de ene kant heel fijn dat die zo snel reageerd maar dit kan soms daarvoor zorgen dat je per ongeluk toetsaanslagen maakt.

GTA VI - All aboard the hype train!!