Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben gevraagd door een kennis om mee te denk over zijn nieuwe pc.De pc zal gebruikt worden voor thuiswerken, dit zal vooral veel exel werk bevatten en de inkoop applicaties vanuit zijn werk . Voor het thuisgebruik zal dit de normale dingen bevatten, internet, mail, powerpoint, youtube. Met het systeem zal niet gegamed worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij had het idee om zo rond de 1000 uit te komen ( dit is dan incl assemblage en windows 11 key), minder mag natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hwt gaat alleen om het systeem, 2 monitoren 1440p en keyboard en muis zijn reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat om een compleet systeem, assemblage en installatie windows zal bij Azerty gebeuren. Afspraak met zijn werkgever
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken. Twijfel wel nog tussen AMD of Intel vandaar de 2 builds
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo een laag mogelijk geluid vanwege het thuiswerken. Vorige pc is van een 8 jaar geleden dus de nieuwe zou ook weer zo een tijd mee moeten gaan. Een DVD speler is een eis ivm installeren software werkgever.
Ga je overklokken?
Overclocken zal geen optie zijn
Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik geen idee of AMD of Intel beter is voor zijn eisen en passen de geselecteerde onderdelen bij elkaar, verbetering zijn altijd welkom. Heb nu 32Gb gekozen vraag me af of dit ook voor de toekomst misschien toch overkill is en 16GB nog toekomstbestendig is over een periode van minmaal 5 jaar.
Optie 1 AMD systeem
Optie 2 Intel systeem
Ik ben gevraagd door een kennis om mee te denk over zijn nieuwe pc.De pc zal gebruikt worden voor thuiswerken, dit zal vooral veel exel werk bevatten en de inkoop applicaties vanuit zijn werk . Voor het thuisgebruik zal dit de normale dingen bevatten, internet, mail, powerpoint, youtube. Met het systeem zal niet gegamed worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij had het idee om zo rond de 1000 uit te komen ( dit is dan incl assemblage en windows 11 key), minder mag natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hwt gaat alleen om het systeem, 2 monitoren 1440p en keyboard en muis zijn reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat om een compleet systeem, assemblage en installatie windows zal bij Azerty gebeuren. Afspraak met zijn werkgever
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken. Twijfel wel nog tussen AMD of Intel vandaar de 2 builds
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo een laag mogelijk geluid vanwege het thuiswerken. Vorige pc is van een 8 jaar geleden dus de nieuwe zou ook weer zo een tijd mee moeten gaan. Een DVD speler is een eis ivm installeren software werkgever.
Ga je overklokken?
Overclocken zal geen optie zijn
Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik geen idee of AMD of Intel beter is voor zijn eisen en passen de geselecteerde onderdelen bij elkaar, verbetering zijn altijd welkom. Heb nu 32Gb gekozen vraag me af of dit ook voor de toekomst misschien toch overkill is en 16GB nog toekomstbestendig is over een periode van minmaal 5 jaar.
Optie 1 AMD systeem
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 8600G Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 119,- | € 119,- |
1 | Behuizingen | Antec P10C | € 92,01 | € 92,01 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 25,99 | € 25,99 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G720C34K | € 111,97 | € 111,97 |
1 | Optische drives | Hitachi-LG Data Storage GH24NSD5 Zwart | € 19,95 | € 19,95 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 58,99 | € 58,99 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 123,90 | € 123,90 |
Totaal | € 730,81 |
Optie 2 Intel systeem
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-14400 (SRN46) Tray | € 161,- | € 161,- |
1 | Moederborden | ASUS PRIME B760-PLUS | € 129,- | € 129,- |
1 | Behuizingen | Antec P10C | € 92,01 | € 92,01 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 25,99 | € 25,99 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C40BBK2-32 | € 91,95 | € 91,95 |
1 | Optische drives | Hitachi-LG Data Storage GH24NSD5 Zwart | € 19,95 | € 19,95 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 58,99 | € 58,99 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 123,90 | € 123,90 |
Totaal | € 702,79 |