kogel in lucht schieten ??

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
hehehe ik zit deze topics eens door te lezen maar zo heb ik er ook wel een,als het echte onzin is gooi hem dan maar op slot maar goed daar gaat hij .

normaal is het zo dat als je een object omhoog gooit hij ook weer naar beneden komt :) das logisch =zwaartekracht .

waar ik nou benieuwd naar ben is als je een object omhoog gooit en dit object verwijderd zich verder weg van de aarde krijgt het dus naargelang het verder gaat minder aantrekking terug. logisch toch :)

dan zou het dus zo moeten zijn dat als je een object in de lucht gooit hij al harder zou moeten gaan ??? toch

en wat ik dan graag zou willen weten met welke snelheid (start) je dit zou moeten doen :)
:9

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:13
Het klopt dat hoe hoger je komt, hoe kleiner de zwaartekracht, maar dit betekent niet dat ie steeds harder gaat, alleen de vertraging gaat steeds langzamer, snap je.
Ook heb je op aarde nog de weerstand van de lucht, dat remt ook erg af.
Hoe hard je iets moet weg schieten om het in een baan om de aarde te krijgen weet ik niet precies, ik dacht iets van 9 km/s of zo...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Het antwoord is gegeven, de vetraging wordt gewoon langzamer, oftewel het duurt langer voor ie stil gaat, maar hij zal nooit harder gaan. Beetje onzin, en je hebt je antwoord dus ja :)

Dit topic is gesloten.