Ervaring met Data kopieren van Android naar iphone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-04 20:37
Ik wil overgaan van een Android (OnePlus 12) naar iphone 16 plus maar het lukt me niet om de data van de OnePlus te kopiëren naar de iPhone. Ik heb de tool, stap over op IOS, geprobeerd maar elke keer stopt de data overdracht na een paar minuten en dat betekent dat de iPhone weer opnieuw ingesteld moet worden want anders werkt Stap over op IOS niet.  Eigenlijk vind ik het alleen belangrijk dat mijn whatsapp chats en alle fotos en videos naar de iPhone gaan.

Wie weet welke tool wel werkt want sommige apps beloven dat alles werkt maar als je reviews leest werkt het voor geen meter. Neem toch aan dat er wel een app is die wel werkt?

Of anders is er een bedrijf misschien, in de buurt van Den Bosch, die dit wel kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-06 21:09

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Hallo, ik heb vorige week mijn Oneplus overgezet naar een iphone 15 dit ging bijna vlekkeloos behalve dat ik mijn whatsapp in de app zelf moest overzetten. Misschien zoals ik alles instellen. En dan in de whatsapp app kreeg ik een melding om te verifieren op mijn android en dan kreeg ik een popup om chats, fotos en video's over te zetten. Allemaal zonder stap over op Ios. Als dit niet werkt voor jou kan je de iphone opnieuw instellen.

Veel succes ;)

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Ga ik zeker proberen, dank voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Helaas, heb het 2 keer geprobeerd maar krijg geen mogelijkheid om chats, fotos etc te restoren.

Iemand anders die een oplossing weet misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:40
Hoe heb je de verbinding tussen de twee telefoons geregeld? Als je dit doorleest kan je ook een USB-C to USB-C kabel gebruiken als beide telefoons dit aankunnen: https://support.apple.com/nl-nl/118670 Als het via WiFi niet lukt wil de kabelversie misschien wel. Je vraagt ongetwijfeld om veel data over te pompen dus een snellere stabielere verbinding zou kunnen helpen. Het is een gokje maar misschien is het het tijdelijke Wifi netwerk wat verstoord wordt tijdens de transfer. Kijk ook even goed naar de tips onderaan de gelinkte pagina (ongeveer, bij 'Als je hulp nodig hebt bij de overdracht').

Wat je ook nog kan doen is de Apple helpdesk eens bellen of langs een Apple store gaan. Ik weet het niet zeker maar de kans is groot dat ze je wel willen helpen aangezien je de goede kant op overstapt zeg maar.

Als je specifiek even Googlet op 'Whatsapp overzetten Android naar iphone' moet je diverse tools tegenkomen. Ik heb dat enkele jaren geleden voor het laatst gedaan, volgens mij via een tool van Wondershare Dr.Phone. Geen idee wat nu de beste optie is. De FAQ van Whatsapp vind ook dat de methode die je hebt gekozen zou moeten werken: https://faq.whatsapp.com/686469079565350/?locale=nl_NL

[ Voor 27% gewijzigd door Archer_VC10 op 10-03-2025 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:22
Voor foto’s en video’s zou ik ze gewoon even veilig stellen op pc. Dan kun je ze later gewoon in de iCloud zetten en zelfs helemaal downloaden als je de optie aanzet “download and keep originals”. In de instellingen op je telefoon. Het overzetten naar iCloud kan gewoon middels de app die je kunt downloaden voor Windows. Eventueel neem je een groter iCloud opslag voor 1 maand. Kwa WhatsApp is altijd lastig. Heb zelf geen ervaring mee en ben niet van het bewaren van alle berichten, dus daar kan ik geen advies voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:02
Ik heb die overgang een paar maanden geleden gedaan. Via Wifi, maar wel een rustig netwerk en 5Ghz.
Geen enkel probleem ervaren.
Maar wel ook een backup gemaakt van de Android.

Ik moest trouwens wel alle bank apps etc opnieuw instellen. Is op zich te doen, maar je moet er wel even de tijd voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Dank voor alle tips. Inmiddels is het gelukt, gebruik makende van de meeste tips hier, en ben ik over naar iOS.

Wel even wennen als je al jaren telefoons die op Android draaien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:02
Ik heb hetzelfde. Overgestapt van Nokia naar iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-06 21:09

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Bobprince schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:03:
Dank voor alle tips. Inmiddels is het gelukt, gebruik makende van de meeste tips hier, en ben ik over naar iOS.

Wel even wennen als je al jaren telefoons die op Android draaien:)
Heb ik ook gehad het toetsenbord dat was een ramp ;)

5 euro op je muil gauw.

Pagina: 1