Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-04 15:21
Ik heb een M1 waar ik heel blij met ben, maar kan via mijn werk een nieuwe M4 pro kopen.
Nu ben ik deze aan het samenstellen, en CPU en GPU hebben beiden wel meer cores, maar mijn probleem ligt bij het ram.
Ik heb op mijn M1 32Gb Ram nu dat bijna alles met AI werkt en gewoon voor meer apps open te kunnen houden had ik het liefste hetzeflde gehad, maar nu blijkt dat de beste M4 Pro maar 24Gb ram heeft??

Als ik 32 wil moet ik een MBP Max kopen...
Is dit niet een achteruitgang? Of is ram sinds M1 zodanig veel verbetert dat het niet nodig is?
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@theory Als je perse 32GB RAM wilt moet je voor de normale M4 gaan.

Anders wordt het inderdaad een M4 Max met 36GB wat daarbij het dichtst in de buurt komt.

Je kan ook nog de M4 Pro upgraden naar 48GB, dan zit je zeker goed en is voordeliger dan de Max met 36GB.

Welke programma’s gebruik je het meest en hoe belangrijk zijn een paar minuten meer/minder per dag bij je werkzaamheden?

[ Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 09-03-2025 21:22 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 19:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je stelt dat 'de beste M4 Pro maar 24GB RAM heeft'. Dat is inderdaad zo voor stock modellen, maar je kan bij Apple uiteraard een custom order inschieten.

In principe heb je 2 opties:

1. Meer RAM. Je kan de MacBook Pro met M4 Pro chip configureren met 48GB RAM; dat heeft een 500 EUR meerprijs (incl BTW)
2. M4 Max. Kies je voor die chip, komt de MacBook Pro standaard met 36GB geheugen. Die upgrade kost 1000 EUR extra (incl BTW).

Als je geen gebruik gaat maken van de extra GPU kracht of geheugen bandbreedte van de M4 Max, is optie 1 de significant betere deal.

Launching containers into space