Hallo allen,
Ik wil graag een nieuwe pc samenstellen. Ik dacht een redelijke pc te hebben, maar dit valt best mee. Ik draai games op League of Legends wel oké, maar zodra ik in een team fight kom dan krijg ik frame drops.
Games zoals red dead redemption en andere single player games draai ik op de laagste settings en met lage fps.
Ik wil dus graag single player games kunnen spelen op de hoogste resoluties zonder problemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil games spelen op de mooiste settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zelf aan €2000 - €2500, mag er zeker een stuk van afwijken. Naar beneden, maar ook omhoog
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik denk dat het beste is om gewoon alles te vervangen en wellicht mijn oude pc te verkopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf heb ik weinig verstand van processors en de echte inhoudelijke dingen van videokaarten. 1 videokaart zou wel voldoende moeten zijn. Wel zou ik genoeg opslag willen hebben en zeker voldoende werkgeheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maken mij niks uit. Momenteel heb ik:
Behuizing: Sharkoon REV200 RGB (slechte airflow)
Moederbord: MSI B450M-A PRO MAX
Grafische kaart: NVIDIA RTX 2060 SUPER 8GB
Processor: AMD Ryzen 5 3600 - 6 Cores
Heb verder geen voorkeur qua merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Van horen, weet ik dat een kast met een goede airflow belangrijk is, dus dat zou ik graag willen. Verder maakt het me niet zo veel uit. Zo lang het maar echt een degelijke computer wordt. RGB is altijd leuk natuurlijk, maar zeker geen vereiste.
Ga je overklokken?
Geen idee, nog nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben erg benieuwd of ik met mijn budget een goede pc kan samenstellen waarop ik alles zonder moeite kan spelen. Zo ja, wat is deze pc dan? Ik ben bereid hem zelf in elkaar te zetten. Ik heb momenteel 1 scherm, maar wil er ook graag een nieuw scherm bij hebben, dit staat buiten mijn eerder genoemde budget.
Ik zou dus graag willen weten wat jullie me zouden aanraden om wat voor computer te nemen met welke componenten erin. Zelf heb ik namelijk weinig expertise in de kracht van bepaalde componenten. Wat goed is, minder goed. Wat is goed voor gamen etc etc…
Het volgende dacht ik zelf:
Als er nog informatie mist of er vragen zijn, laat me die alsjeblieft weten.
Groet,
Dennis
Ik wil graag een nieuwe pc samenstellen. Ik dacht een redelijke pc te hebben, maar dit valt best mee. Ik draai games op League of Legends wel oké, maar zodra ik in een team fight kom dan krijg ik frame drops.
Games zoals red dead redemption en andere single player games draai ik op de laagste settings en met lage fps.
Ik wil dus graag single player games kunnen spelen op de hoogste resoluties zonder problemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil games spelen op de mooiste settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zelf aan €2000 - €2500, mag er zeker een stuk van afwijken. Naar beneden, maar ook omhoog
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik denk dat het beste is om gewoon alles te vervangen en wellicht mijn oude pc te verkopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf heb ik weinig verstand van processors en de echte inhoudelijke dingen van videokaarten. 1 videokaart zou wel voldoende moeten zijn. Wel zou ik genoeg opslag willen hebben en zeker voldoende werkgeheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maken mij niks uit. Momenteel heb ik:
Behuizing: Sharkoon REV200 RGB (slechte airflow)
Moederbord: MSI B450M-A PRO MAX
Grafische kaart: NVIDIA RTX 2060 SUPER 8GB
Processor: AMD Ryzen 5 3600 - 6 Cores
Heb verder geen voorkeur qua merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Van horen, weet ik dat een kast met een goede airflow belangrijk is, dus dat zou ik graag willen. Verder maakt het me niet zo veel uit. Zo lang het maar echt een degelijke computer wordt. RGB is altijd leuk natuurlijk, maar zeker geen vereiste.
Ga je overklokken?
Geen idee, nog nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben erg benieuwd of ik met mijn budget een goede pc kan samenstellen waarop ik alles zonder moeite kan spelen. Zo ja, wat is deze pc dan? Ik ben bereid hem zelf in elkaar te zetten. Ik heb momenteel 1 scherm, maar wil er ook graag een nieuw scherm bij hebben, dit staat buiten mijn eerder genoemde budget.
Ik zou dus graag willen weten wat jullie me zouden aanraden om wat voor computer te nemen met welke componenten erin. Zelf heb ik namelijk weinig expertise in de kracht van bepaalde componenten. Wat goed is, minder goed. Wat is goed voor gamen etc etc…
Het volgende dacht ik zelf:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 477,23 | € 477,23 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | € 1.049,- | € 1.049,- |
1 | Behuizingen | Corsair 5000D RGB Wit | € 189,- | € 189,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 98,- | € 98,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000C36 | € 110,36 | € 110,36 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 158,- | € 158,- |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB | € 299,- | € 299,- |
Totaal | € 2.549,59 |
Als er nog informatie mist of er vragen zijn, laat me die alsjeblieft weten.
Groet,
Dennis
[ Voor 35% gewijzigd door DennisGeu op 10-03-2025 07:35 ]