Help met AquaHot+ boiler/kraan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhomi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 17:25
Onze heetwaterkraan kombi merk #AquaHot+ doet het niet meer. Met de service gebeld en zij gaven aan dat we elk jaar de #kalkfilter hadden moeten vervangen… en reparatie kost allemaal bijna 800€. hebben dus niet gedaan, wisten we ook niet.

Maar goed, mijn vraag is: kan ik de boiler ontkalken of kan er een andere type in combinatie met de kraan die het wel goed doet? Bv #quoker

Wat/waar/hoe doe ik dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-04 23:04
Naar wat ik begrijp is de Howat een drukloos systeem , alle andere merken zijn dat niet.
Dus dit is niet te combineren met andere merken.

Uiteraard is een boiler te ontkalken maar als het element defect is dan helpt dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhomi
Bedankt voor uw reactie hoor. Wel jammer dat het niet combineerbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48

Onbekend

...

Bijna alle kokendwaterkraan-fabrikanten gooien het op het vervangen van het filter om onder service/garantie uit te komen. Achteraf hoor je bijvoorbeeld dat je per se in hun webshop het gekocht moest zijn, en niet langer dan een paar maanden voor ingebruikname.

Maar weet je zeker dat kalk het probleem is?
Is het water niet meer heet genoeg uit de kraan, of warmt hij helemaal niet meer op? Of is er een probleem aan de kraan zelf?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhomi
Ja precies, we hebben het id covid tijd gekocht en door van alles dat jaarlijks vervangen dus niet meegekregen.
Er kwam geen water uit en maakte raar laag sissend geluid.