Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-05 20:09
Beste leden,

Hoe zorg ik ervoor dat ik de achtergrond, zie link hieronder, indien nodig perfect kan opschalen.
Dat wil zeggen dat wanneer ik hem groter wil maken de 'lijnen' scherp blijft uit te zien? Bijvoorbeeld voor het printen van A0 formaat, of grote poster.

Vermoedelijk moet ik via de vector doen, heeft iemand een link voor mij als een voorbeeld hoe ik zo moet maken? Of is het makkelijk uit te leggen hoe ik het moet doen?

https://s.alicdn.com/@sc0...25604E.jpg_720x720q50.jpg

Ik maak gebruik van programma photoshop.

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Vector inderdaad, maar dat doe je in Illustrator of Inkscape oid, niet in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-05 20:09
Ik dacht dat Adobe Photoshop ook het kon? Ik heb helaas geen illustrator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:11

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kan helaas niet zomaar van een foto een vector maken. Perfect opschalen zoals je omschrijft gaat dus niet en kent zijn limieten.

Zorg bij het opschalen dat je het beste algoritme kiest voor het opschalen (bijv. Lanczos).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 19:39
Er zijn tegenwoordig zat upscalers (zoals Upscayle) waarmee je foto's of afbeeldingen vaak goed kan opschalen (vaak beter dan in Photoshop). Maar van het voorbeeld naar A0 is wel heel gortig. Dan moet je eerder kijken of de afbeelding omgezet kan worden naar vectoren (eer zijn diverse online converters te vinden) of iemand die heel handig is in blends om een enigszins fotorealistische vector versie te maken.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)