welke van deze twee is de beste? ik zag ze namelijk staan voor weinig en vraag me af of het veel zin heeft om er eentje te kopen ter vervanging van mijn coolermaster?
Heeft zeker veel zin. De Dragon is het best, maar de volcano heeft een hele goede prijs/prestatie verhouding.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
de vulcano kan ik krijgen voor 30 en de dragon voor 55 is dat het waard?
als je de dragon neem, moet je alleen het onderste nemen, dus dat koperen gedeelte
dat bovenste maakt alleen een pokkeherrie, en schiet niet op. schroef er maar een 80mm fan op ofzo, maar niet de bovenste nemen iig
maar de dragon orb is beter
dat bovenste maakt alleen een pokkeherrie, en schiet niet op. schroef er maar een 80mm fan op ofzo, maar niet de bovenste nemen iig
maar de dragon orb is beter
maakt dan dat bovenste gedeelte van een dragon ook niet heel veel herrie dan?
Op zondag 16 september 2001 20:00 schreef KillerBee het volgende:
dragon orb rulez mijn cpu temp met 13° naar beneden
Verwijderd
dat ding er juist op om hem stiller te maken, afaik...Op zaterdag 15 september 2001 21:30 schreef johnny.xxx het volgende:
maakt dan dat bovenste gedeelte van een dragon ook niet heel veel herrie dan?
Ik heb ook de Dragon3 gehad maar ben overgegaan op de VolcanoII, scheelde mij ongeveer 6 graden. De herrie werd mij uiteindelijk toch iets te veel van de Dragon, voor de rest is het een perfecte cooler.
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
joh, nou dan koop ik ze toch gewoon beide en breng ik de gene die het slechtse is gewoon terug
(handig als je in zo'n zaak werkt)
ik heb een vulcano II dr in hangen en dat ding maakt een takke herrie en loopt maar op 5120 rpm (was nog 65 piek ook)
verder heb ik de fan van een cheapo spire achterin hangen en een voeding fan van een 286
voorin hangen (beide via een blokje aan elkaar geklust en op 1 aansluiting op t mobo)
uhm... kan dat zomaar zonder probs? ik bedoel t loopt nu prima maar ik heb net een msi k7t turbo limited edition terug gebracht met een voltage probleem in het 12v gedeelte, schommelde ineens rond de 5v (overigens zat toen die 286 fan dr nog niet in)
groeten Cozm0
verder heb ik de fan van een cheapo spire achterin hangen en een voeding fan van een 286
uhm... kan dat zomaar zonder probs? ik bedoel t loopt nu prima maar ik heb net een msi k7t turbo limited edition terug gebracht met een voltage probleem in het 12v gedeelte, schommelde ineens rond de 5v (overigens zat toen die 286 fan dr nog niet in)
groeten Cozm0
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Verwijderd
Ik heb ook n Vulcano II, maar ik heb dat kut koelertje die erop zat omgewisselt met een Delta HP, hij wordt nu maar 49C stressed op 1.85 Volt... daarvoor was ie wel 9 graden warmen (zonder ACII)
ik heb ook een volcano 2,
die houdt mijn proc idle op 30 graden,
en stressed rond de 49 graden.
die houdt mijn proc idle op 30 graden,
en stressed rond de 49 graden.
Dragon 3 is beter, maar maakt ook meer herrie. Aan jou de keus.
Geen inspiratie
Verwijderd
Komt omdat jij weinig tot geen casefans hebt?Op zondag 16 september 2001 20:01 schreef keeper het volgende:
[..]
waarom presteert ie bij mij dan maar 5 graden beter dan mn coolermaster
dus 5000 toeren op die vulcano II is normaal? en die herrie ook? en die 65 piek ook? 
ennuh heeft iemand een idee over die koelers die met z'n tweeen op een 12v mobo connector zit? (zie post hierboven)
kan dat zonder problemen?
bvd Cozm0
ennuh heeft iemand een idee over die koelers die met z'n tweeen op een 12v mobo connector zit? (zie post hierboven)
kan dat zonder problemen?
bvd Cozm0
Verwijderd
die dragon orb is wel echt het beste dat je kan hebben
heb hier een tb 1100 op 35° stressed draaien,
da's lekker stabiel
heb hier een tb 1100 op 35° stressed draaien,
da's lekker stabiel
Verwijderd
Ik heb ook een Vulcano2 op mijn TB1200@1333 maar heb de standaard fan vervangen door een fan adapter van 60-80mm en daarop een Papst 8412NGM (26CFM,19dB),temp stressed ca 50 graden en lekker stil.
mijn duron 800@880 is 39 graden idle en 50 graden stessed
met een vulcano II + silverpasta, achterin een 5cm fan die uitblaast en voorin een 9 cm fan die inzuigt
maar tis dus de vulcano II die t meeste lawaai maakt, de rest van de koelers hoor ik niet/ nauwelijks
met een vulcano II + silverpasta, achterin een 5cm fan die uitblaast en voorin een 9 cm fan die inzuigt
maar tis dus de vulcano II die t meeste lawaai maakt, de rest van de koelers hoor ik niet/ nauwelijks
Ik heb zowel de vulcano II als de Dragon Orb III Ik heb de laatste gehaald omdat ik een betere koeling wou, en dat is gelukt.. De Dragon Orb haalt zo'n 5-10 graden van m'n cpu-temp af.. maar maakt wel 3× zoveel herrie..
Verwijderd
Heb nu een Drgaon Orb III, ding maakt fijn veel herrie, maar koelt zeer goed, aanrader.
De Volcano is een koeler om je CPU op een veilige temp te houden, maar niet om em over te clocken
De Volcano is een koeler om je CPU op een veilige temp te houden, maar niet om em over te clocken
Heb hem ook besteld voor men toekomstige Palamino maar ook puur om dat het wel erg
staat op een MSI Limited Edition Raid met Blue Orb erop
Turn it off and on again.
Het aantal toeren van de Vulcano II wordt bepaalt door de warmte van de porocessor. Als je hem aanzet en direct in het BIOS gaat kijken zul je zien dat ie rond de 4200 toeren zit. Is je processor warmer geworden en je kijkt nogmaals, dan zie je dat ie opeens rond de 5000 zit. Het is dus een temeratuur gevoelige/geregelde fan die erop zit. Dus: ja 5000 toeren zijn normaal. Die herrie is niet normaal, die van mij is "fluisterstil", niet echt maar maakt zeker geen pokkeherrie en die 65 florijnen zijn ook niet normaal. Ik heb de mijne voor 30 stuks aangeschaft.Op maandag 01 oktober 2001 13:32 schreef Cozm0 het volgende:
dus 5000 toeren op die vulcano II is normaal? en die herrie ook? en die 65 piek ook?
bvd Cozm0
I think, therefor I am.....I think.
Pagina: 1