Koperen leiding voor gas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo75
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-05 17:20
Mijn vraag

Mijn vraag is of koperen leidingen die voor waterleidingen zijn gemaakt, ook als gasleidingen gebruikt kunnen worden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 17:50
Als deze een Giveg keurmerk heeft, mag deze voor gas gebruikt worden. Vanzelfsprekend moeten de koppelingen ook een Giveg keurmerk hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 20:12
Ik denk dat het antwoord afhangt van meerdere factoren..

Wat voor koppelingen zijn er gebruikt (goedgekeurd voor gas)?

En ik weet ook niet of als er eenmaal water door heeft gestroomd je er nog gaat doorheen mag laten gaan.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Het maakt di leiding niet uit wat er doorheen gaat. De koppelingen daarentegen zijn of voor water of voor gas.

Wildkamp.nl:
Koperen buizen toepassen
De koperen buis is een veelzijdige buis welke kan worden toegepast in verschillende installaties zoals gasleiding, waterleiding en als verwarmingsbuis vanwege de duurzaamheid, warmtegeleiding en antibacteriële eigenschappen. Bij gasinstallaties is het van belang om de juiste koppelingen te gebruiken voor een veilige en lekdichte verbinding. Door gebruik te maken van goede koppelingen voorkom je drukverliezen en creëer je een constante gastoevoer.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:31
Leo75 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:29:
Mijn vraag

Mijn vraag is of koperen leidingen die voor waterleidingen zijn gemaakt, ook als gasleidingen gebruikt kunnen worden?
Wat is t verdere plan?