Hoe zoeken op de term SFP+?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinna
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-08 19:42

Sinna

Computer(k)nul

Topicstarter
De titel zegt alles: welke zoekterm moet ik opgeven om enkel toestellen/aanbiedingen/forumdraden terug te krijgen waarin de term SFP+ voorkomt (en dus niet SFP zonder plus)?
Wellicht iets eenvoudigs, maar ook ChatGPT laat me in de steek... "SFP+", "SFP-plus", "SFP\+", "SFP%2B" keren ofwel niets ofwel ook SFP terug.

Beste antwoord (via Sinna op 08-03-2025 20:59)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinna schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:52:
@spone: mocht ik dit verder kunnen beperken tot recente topics binnen Vraag & Aanbod, dan is dit inderdaad een zeer plausibele route.
Dan moet je in advanced search even de site op tweakers.net/aanbod zetten, en de last update op een week (of de tijdsperiode die je wenst). Niet ideaal, maar helpt wel iets denk.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Enige route die mij bekend is voor dit soort dingen is een 'echte' zoekmachine gebruiken:

https://www.google.com/se...tweakers.net+%22SFP%2B%22

edit: of zelfs nog een hele berg opties in advanced search: https://www.google.com/ad...tweakers.net+%22SFP%2B%22

[ Voor 25% gewijzigd door spone op 08-03-2025 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sinna schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:44:
De titel zegt alles: welke zoekterm moet ik opgeven om enkel toestellen/aanbiedingen/forumdraden terug te krijgen waarin de term SFP+ voorkomt (en dus niet SFP zonder plus)?
Wellicht iets eenvoudigs, maar ook ChatGPT laat me in de steek... "SFP+", "SFP-plus", "SFP\+", "SFP%2B" keren ofwel niets ofwel ook SFP terug.
Vertel eerst eens waarom je nu specifiek om SFP+ zoekt ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinna

Sinna

Computer(k)nul

Topicstarter
Omdat ik gericht netwerktoestellen zoek die SFP+ ondersteunen om later naar 10GbE te kunnen overstappen. Nu nog toestellen (tweedehands) aanschaffen die enkel SFP ondersteunen, heeft daarvoor voor mij geen zin.

@spone: mocht ik dit verder kunnen beperken tot recente topics binnen Vraag & Aanbod, dan is dit inderdaad een zeer plausibele route.

[ Voor 24% gewijzigd door Sinna op 08-03-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Omdat ik gericht netwerktoestellen zoek die SFP+ ondersteunen om later naar 10GbE te kunnen overstappen. Nu nog toestellen (tweedehands) aanschaffen die enkel SFP ondersteunen, heeft daarvoor voor mij geen zin.
Je weet dat je ook 10Gbps over UTP (zelfs over CAT5-E) kunt transporteren?

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinna

Sinna

Computer(k)nul

Topicstarter
Opnieuw als je toestellen het ondersteunen. Ik heb nu een US-16-XG (hier tweedehands aangekocht) en die doet op de 4 RJ45-poorten inderdaad 10GbE (ware het niet dat een netwerkkaart - nochtans met Intel-chip - weigert om hoger in te trainen dan 1GbE). Met SFP+ hou ik de mogelijkheid open om of verder te gaan op koper of op glasvezel tegen hogere snelheden dan 1Gbps (wat volgens mij het maximum is met SFP).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Dan moet je in advanced search even de site op tweakers.net/aanbod zetten, en de last update op een week (of de tijdsperiode die je wenst). Niet ideaal, maar helpt wel iets denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinna

Sinna

Computer(k)nul

Topicstarter
@spone: zo lukt het inderdaad. Wel vreemd dat het niet op deze website zelf werkt... daarom in forum 'Mooie features' mijn vraag gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zoeken op specifiek een + in de tekst lijkt inderdaad niet te werken, maar de spf+ staat ook in de filters: categorie: Modems en routers

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinna

Sinna

Computer(k)nul

Topicstarter
Klopt, maar hiermee vind ik geen enkele Ubiquiti-switch meer. Daarom hou ik beste antwoord voorlopig nog op @spone's reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Switches staan in een andere categorie: categorie: Netwerk switches

[ Voor 27% gewijzigd door Dirk op 11-03-2025 22:33 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1