Aansluiten van nieuwe deurbel situatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 17:04
Hoi allen,

Ik ben bezig met het aansluiten van een nieuwe deurbel situatie. Wat ik als einddoel wil bereiken is het volgende:

Persoon bij voordeur drukt op Nest deurbel (zie link)

Vervolgens gaat de deur gong luid af (zie link)

In huis staat een Nest Hub (zie link)

Op de Nest Hub krijg je de melding dat er iemand voor de deur staat en je kan direct zien wie het is. (Nest hub opent automatisch de camera feed van de deurbel).

Op dit moment maken we gebruik van een draadloze deurbel (los systeem). Zoiets als dit (zie link)

Om het geklooi met kabeltjes in een krappe meterkast en bij de voordeur te voorkomen wil ik graag het systeem eerst in zijn geheel op de keukentafel opbouwen.

Vanmiddag gestart en deze setup gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SktEFUJmKMAghWSPO4VGdX-gi90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pEezH3Fz7BtwXpTV0snHbCeR.png?f=fotoalbum_large

zie opstelling op keukentafel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeOezXOi2QV_ssdekdCdAQ64afU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPf8QD0BoCZgjL58l8grDZAq.jpg?f=fotoalbum_large

Nu blijft de bel constant door ringen.
YouTube: bel blijft ringen

Iemand tip tricks om deze setup te verbeteren en hoe door te bouwen tot mijn uiteindelijk gewenste setup.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Het hele idee van een deurbel en gong is toch dat het circuit onderbroken is totdat je op de bel drukt? Je hebt nu een circuit gemaakt waar continu stroom naar de gong gaat en daardoor dus altijd ringt.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
Bedankt voor de reactie, hoewel niet 100% een antwoord met directe aanpassingen op mijn tekening en opgebouwde situatie heeft de boodschap me wel tot nadenken gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8Sf0MbWrc6NH67PwrG-8z4b3hM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HgEbbQ42QCq9HaU1kNrh2iR4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eI8otopaHcYDt-6lMZVGtzzFJDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9e3EKqneYGGQ2lURPlzbETb0.jpg?f=fotoalbum_large

Zo werkt hij nu in ieder geval prima.

Op naar de volgende versie waarin we de nest deurbel erbij gaan toevoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
macscot schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:22:
Bedankt voor de reactie, hoewel niet 100% een antwoord met directe aanpassingen op mijn tekening en opgebouwde situatie heeft de boodschap me wel tot nadenken gezet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo werkt hij nu in ieder geval prima.

Dan heb je mijn antwoord goed opgepikt, ik wilde je namelijk geen pasklaar antwoord geven :)

Voor wat betreft de Google deurbel, die sluit je straks gewoon op exact dezelfde manier aan als je nu de deurbel aangesloten hebt. Je kunt vervolgens in de app aangeven dat je een gong gekoppeld hebt zodat de deurbel zich aanpast en de gong laat afgaan.

per aspera ad astra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 20:36

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Misschien toch goed als er iemand even met je meekijkt als je die trafo gaat inbouwen in een meterkast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01
macscot schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:22:
Die heb je al getekend :) die sluit je namelijk hetzelfde aan als de domme deurbel die je nu in je schema hebt.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpeterl1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-09 22:48
Check dan de voltage en amperage van de trafo, sommige zijn te laag om een slimme deur bel te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
Bedankt voor jullie eerdere tips en adviezen.

Ik heb de deurbel als volgt aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7qdmiVzjR-o1BKY8KCdnoZxV30=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/n35qJpU6SGshIRRlnfKChqWg.png?f=user_large

De Nest (batterij) deurbel die zowel op batterij als op bekabelde spanning kan werken heeft 24v nodig om correct te werken. Als ik de spanningsmeter op de bekabeling hou (of op de transformator) meet de spanningsmeter netjes 24 volt.

Nadat ik de bel aangesloten had werkte hij keurig. In de Google Home app aangegeven dat de electrische deurbel 2 seconden mocht rinkelen. Ook dat werkte perfect. Op onze Google Nest Hub wordt ook keurig aangekondigd dat er iemand bij de front door staat. Als ik in de Google Home app keek zag ik onder batterij ook het oneindig tekentje staan, wat aan gaf dat de bel correct aangesloten is en de juiste spanning krijgt.

Een uurtje of 2 na de installatie van de deurbel drukte een bezoeker op de voordeurbel knop. De electronische deurbel rinkelde en de Nest Hub deed er iets langer over om beeld te krijgen. Kortstondig kwam er een melding in beeld over niet de juiste spanning. Hierna is de deurbel overgegaan naar batterij modus. De electronische bel rinkelt niet meer mee als er iemand voor de deur staat. In de Google Home app geeft de deurbel ook aan dat het geen vaste spanning meer krijgt.

Als ik de kabels door meet met de spanningsmeter krijg ik 24 volt te zien.

Is de transformator niet sterk genoeg of kapot? Of waar gaat het nog mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01
Ik vermoed dat je je analoge bel/gong gefrituurd hebt met die 24V en dat daardoor het elektrisch circuit niet meer compleet is.

Google Nest (batterij) werkt ook op 8V, wat de meeste bellen/gongen nodig hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door FredvZ op 17-03-2025 12:34 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guzZTfWoRyBmEL_E8yaFHob5zPs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oXpe6kBPA5rQ8rvsXVRSJTOR.jpg?f=user_large

Ik weet niet beter of er moet een extra module tussen die de gong aanstuurt.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
@Serpz0r

Dit is wat extra informatie over de Gong Connector vanuit Google.

Can you install a Nest Doorbell without a chime connector?
Important: The Nest Doorbell (wired, 2nd gen) and Nest Doorbell (wired) must be installed with the chime connector included in the box. The Nest Doorbell (battery) doesn't need the chime connector for wired or battery-powered installation.

De Nest deurbel die ik hier gebruik is de Nest Battery deurbel (zie link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:27
Vanwaar is de keuze voor 24V gekomen? Het plaatje van @Serpz0r spreekt van 12VAC en deurbellen zijn vaak eerder 8VAC in mijn ervaring, net zoals @FredvZ zegt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
Tijdens de installatie van de Nest Deurbel gaf de stappen in de app (Google Home) 24v aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 18:20
macscot schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:42:
@Serpz0r

Dit is wat extra informatie over de Gong Connector vanuit Google.

Can you install a Nest Doorbell without a chime connector?
Important: The Nest Doorbell (wired, 2nd gen) and Nest Doorbell (wired) must be installed with the chime connector included in the box. The Nest Doorbell (battery) doesn't need the chime connector for wired or battery-powered installation.

De Nest deurbel die ik hier gebruik is de Nest Battery deurbel (zie link)
Maar volgens mij zorgen die Gong Connectors er bij de Wired-versie voor dat de gong niet direct wordt gefrituurd. Deze versie van de deurbel werkt volgens mij standaard al op de meest gebruikte transformators in Nederland. Oplossing is waarschijnlijk een nieuwe 24V gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
Oke, we zijn weer een kleine stap verder. Want een projectje onopgelost laten liggen dat doen we niet.

Ik heb als test de gong uit het stroomcircuit gehaald. Hierdoor direct vanaf de transformator naar de Nest doorbell Battery gegaan en weer terug. Zie dit schema.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrZbkaYnmvu6Z7kZOmxYwEWOcQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UE1QsCGTz1Qr45OVnvZAkszJ.png?f=fotoalbum_large

Vervolgens keek ik na +/- 10 minuten in de Google Home app en had ik nog altijd geen vaste voeding. In de Google Home app zie je dan het batterij percentage staan in plaats van een oneindig tekentje ter indicatie van vaste spanning.

Met de spanningsmeter heb ik vervolgens zowel op de transformator als op de kabels bij de deurbel buiten spanning gemeten. Om het een en ander uit te sluiten heb ik de stappen herhaald en de deurbel ook op 8 en 12 volt op de transformator aangesloten.

Voor mijn gevoel moest het toch iets zijn met die transformator of spanningsinvoer.

Vervolgens naar de lokale bouwmarkt gereden en een andere transformator gekocht ->
link

Alvorens nog even naar de opmerkingen gekeken van de collega's hier op het forum.
Google Nest heeft een documentje voor de spanning die hun verschillende deurbellen moeten hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6NSGMRTdInNhHnCVxAB_M7pVu4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/b3NknFx7hSGwRHHPxMtvvtBC.png?f=user_large

Voor mijn Nest Doorbell Battery dus 8 tot 24 volt, 50 / 60 hz en 10 tot 40 VA.

De gevonden deurbel transformator bij de lokale bouwmarkt heeft als specificaties:
De EZVIZ Transformator (beltrafo) is een 8, 12, 24 VAC DIN-rail adapter voor de Ezviz DB1C camera deurbel. Belangrijkste kenmerken Voeding ingang AC230V Uitgangen: 8V (10VA),12V (20VA), 24V (30VA) DIN rail

Tijdens de installatie van de deurbel in de app kom je op een gegeven monent bij deze stap. (Screenshot van stap van video van YouTube).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1YdoeopMVMgxMaPHwrp6iAI7_Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Iz3ID6TlXW5zgknmNTtZHELF.png?f=fotoalbum_large

Daar zie je dat de Nest Doorbell Battery 8-24 VAC transformator moet hebben. Misschien wat snel over heen gelezen bij de installatie, misschien met minder kennis van toen. Afijn...

Nu heb ik de nieuwe transformator in combinatie met de 8 volt aansluiting op de deurbel aangesloten. 10 minuutjes geduld en vanaf dat moment wordt er keurig aangegeven vaste spanning op de deurbel te hebben.

Ondanks dat mijn spanningsmeter bij het meten/controleren altijd netjes aangaf stroom te hebben is of de transformator niet meer top of mijn vorige transformator kon niet de 10VA leveren. Daar ben ik niet 100% zeker van.

Helaas was toen de tijd op om de 8v belgong nog tussen het belcirquit te koppelen. Dus dat wordt een volgende keer weer.

Nogmaals dank allen voor het meedenken en reageren!
Pagina: 1