Wat betekent "Vervangingsmodule beschikbaar" in Smappee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ih1c-E1SCwrMEkSq21UE4TNInc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74o7mPpGLNbAWa7uIztuKzBy.jpg?f=fotoalbum_large

In de Smappee app, als ik ga naar Instellingen -> Laadstations --> Smappee EV Wall Home -> Onder CT Hub, staat er "Vervangingsmodule beschikbaar".

Ik vroeg me af wat dat betekent en waarom ik die melding krijg. Anders heb ik geen problemen met de Smappee
...

Smappee app op Android
Smappee EV Wall Home
...

Ik heb het eens gegoogled, maar vind geen relevante informatie
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Het lijkt me dat als je er problemen mee hebt, dat ze je via deze weg een vervanging aanbieden. Heb je geen problemen, dan hoef je hier niks mee te doen.

Maar als je het zeker wilt weten, stel deze vraag aan Smappee direct.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:30
Hahn schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:29:
Het lijkt me dat als je er problemen mee hebt, dat ze je via deze weg een vervanging aanbieden.
En het serienummer van het vervangende onderdeel is alvast bekend? Dat ligt in een magazijn voor @MatMis gereserveerd ofzo? :P

@MatMis Kan het zijn dat die hub ooit is vervangen? Is de installateur na installatie ooit nog terug geweest voor bijvoorbeeld een storing en kan het zijn dat ze een nieuw component hebben geplaatst?

Het komt op mij over alsof de app binnen je netwerk / installatie de hub met serienummer 5500070xxx detecteert, terwijl een hub met serienummer 5520005xxx gekoppeld is. Aangenomen dat je maar 1 hub hebt lijkt het er op dat deze is vervangen maar dat deze nog niet met de laadpaal / app is gekoppeld, dat lost een druk op die knop dan vast op.

Zoek die hub anders eens op in de meterkast en kijk welk serienummer er op staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 08-03-2025 14:40 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:09
@Xander Het serienummer van de hub in de meterkast is 5520005xxx