Advies crashende SKIKK Niflheim 17 II RTX 4080

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawsum
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-08 19:03
Vorig jaar de SKIKK Niflheim 17 II RTX 4080 aangeschaft. Dit om naast allerlei office activiteiten ook vanaf de bank te kunnen gamen.
Met deze specs leek mij dat een top aankoop.

Maar eigenlijk sinds het begin al issues.
- het scherm wordt af en toe gewoon zwart voor een seconde of 2. Dit gebeurt bij gamen maar ook bij streamen van video via youtube danwel streaming sites.
- de webcam stopt er regelmatig mee, dan geen windows hello meer maar dus ook geen online communicatie. Rebooten is vaak 2 keer nodig om dit weer werkend te krijgen.
- maar het grootte probleem is wel het crashen tijdens gamen. de laatste jaren veel gefocussed op FS22, en nu FS25, maar deze crashed na een minuut of 10 spelen

Al meerdere keren contact gehad met SKIKK, laptop zelfs terug geweest maar geen hardware zaken gevonden. Herinstallatie gedaan en van scratch begonnen.
Ik heb nu de laptop met een basic installatie een tijdje gebruikt (geen andere installaties dan windows+office365
Dat leek prima maar ook dan valt het scherm af en toe weer uit bij streamen.

FS25 geinstalleerd, maar het crashen blijft aan de gang. Na advies van SKIKK via de MUX switch de onboard GPU uitgezet, maar zonder resultaat, wederom crash.

Ik ben wel een beetje ten einde raad en heel erg teleurgesteld in wat voor mij een extreem dure aanschaf was.

Hebben jullie advies in hoe dit te pinpointen waar het probleem zit.
De game FS25 wordt wereledwijd gespeeld door enorm veel mensen. Het moet ergens aan de combi met de SKIKK laptop liggen.

Alvast erg bedankt voor alle adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Nu online
Op de bank, heb je hem dan op schoot? Zo blokkeer je namelijk de thermals en wordt ie al snel (te) warm.

Heb je verder de laatste drivers geïnstalleerd en zijn de bios settings up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawsum
Nee staat helemaal vrij op een plank. Luchtstroom prima. Drivers en bios helemaal bij ook.
Vandaag ook even getest door via MUX switch alleen de igpu aan te zetten ... dat performed voor geen meter natuurlijk maar crashed ook niet.
Zou het wellicht de nvidia kaart kunnen zijn? is die te stress testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03
Welke nvidia driver staat erop en anders zou ik zeker een andere nvidia driveruitproberen

Maar wat staat er in de eventviewer aan foutmeldingen. Daar is het eerste waar ik naar zou kijken

[ Voor 42% gewijzigd door freaky35 op 08-03-2025 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:42

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Graag aanmelden voor RMA, je hebt garantie, we staan gewoon voor je klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawsum
freaky35 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:37:
Welke nvidia driver staat erop en anders zou ik zeker een andere nvidia driveruitproberen

Maar wat staat er in de eventviewer aan foutmeldingen. Daar is het eerste waar ik naar zou kijken
Gisteren geupdate naar versie 572.70, maar de problemen doen zich al langer voor dus heb al meerdere versies uitgeprobeerd.
Er staan heel veel fouten in de event viewer, maar niet gerelateerd aan video zaken.
- De sessie NT Kernel Logger is niet gestart met de volgende fout: 0xC0000035
- Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 6062 van bron Netwaw16 niet vinden.
- En een megaload aan distributed com meldingen
- Nieuw is de "Er is een gecorrigeerde hardwarefout opgetreden.
Gerapporteerd door onderdeel: Processorcore
Foutbron: Corrected Machine Check
Fouttype: Internal parity error
Processor-APIC-id: 17"
Die klinkt mij iets minder in de oren.

Maar deze meldingen zijn niet gerelateerd aan het moment van crashen.
Dat crashen gaat zo hard dat het geen ekele melding in de log oplevert. Ik moet de laptop hard booten om uit de crash te komen.
SKIKK schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:23:
Graag aanmelden voor RMA, je hebt garantie, we staan gewoon voor je klaar!
Dat weet ik en gaan we ook doen, ik probeer het alleen te pinpointen zodat we duidelijker kunnen zoeken. Het is niet dat reden heel duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:42

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Dat weet ik en gaan we ook doen, ik probeer het alleen te pinpointen zodat we duidelijker kunnen zoeken. Het is niet dat reden heel duidelijk is.
Is bekend inderdaad en we denken dat (doordat het altijd heel consequent is) juist een fysiek onderzoek helpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Nu online
aawsum schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:41:
Nee staat helemaal vrij op een plank. Luchtstroom prima. Drivers en bios helemaal bij ook.
Vandaag ook even getest door via MUX switch alleen de igpu aan te zetten ... dat performed voor geen meter natuurlijk maar crashed ook niet.
Zou het wellicht de nvidia kaart kunnen zijn? is die te stress testen?
Lijkt me een hardware probleem, en zoals @SKIKK al zegt valt dit gewoon onder de garantie.

Het is vervelend, maar terug sturen die handel ;)
Pagina: 1