Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-05 16:55
Hi! Ik ben mijn camera op reis kwijtgeraakt. Dom natuurlijk... Ik heb een eigen reisverzekering, en eentje via mijn creditcard. Helaas vergoeden ze beiden niet het volledige bedrag van de camera (waarde ~€2000). De maximale vergoeding van verzekering 1 is €875, van verzekering 2 €750.

Nu is de vraag: werken die vergoedingen aanvullend op elkaar? Of heb ik pech en kan ik beter alleen met de verzekering die €875 vergoed claimen en mogelijk de andere achter de hand houden als die ene moeilijk gaat doen? Als ik bij beiden claim moet ik neem ik aan aangeven dat hij ook bij de ander verzekerd is? Anders is het sowieso fraude denk ik?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:36
Meestal zal je moeten verklaren dat je de schade maar bij 1 verzekering claimt. Maar je kunt het mogelijk wel als opmerking plaatsen dat je vanwege de hoge waarde ook de andere verzekering aanspreekt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
huiskamer is een paar deuren verder

[ Voor 83% gewijzigd door We Are Borg op 08-03-2025 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58
Het ligt letterlijk aan de (uitleg van de) voorwaarden.

De ANWB reisverzekering lijkt bijvoorbeeld aanvullend te dekken:
Wat gebeurt er als je de schade ook ergens anders kunt claimen?
• Je ontvangt geen vergoeding als de schade volgens een wet of andere verzekering al wordt vergoed of vergoed zou
worden als je niet bij ons verzekerd zou zijn.
• Als de schade meer bedraagt, dan vergoeden wij volgens onze voorwaarden tot het bij ons verzekerde bedrag.
Zorg voor transparantie bij een claim om geen fraudevermoedens te triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
Ik heb naar zoiets zitten zoeken in de voorwaarden ja, maar heb dat (voorlopig) nog niet kunnen vinden. Wel over zorgkosten, maar niet breder dan dat. Zal nog eens uitgebreider zoeken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:07
Rukapul schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:36:
Het ligt letterlijk aan de (uitleg van de) voorwaarden.

De ANWB reisverzekering lijkt bijvoorbeeld aanvullend te dekken:

[...]

Zorg voor transparantie bij een claim om geen fraudevermoedens te triggeren.
• Je ontvangt geen vergoeding als de schade volgens een wet of andere verzekering al wordt vergoed of vergoed zou worden als je niet bij ons verzekerd zou zijn.
Dus eigenlijk stelt ANWB hier dat je het niet bij hun zou kunnen verhalen als je het bij de CC maatschappij kan halen. Maar wat nou als die exact (en waarschijnlijk hebben ze dat) dezelfde voorwaarde hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pendora schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:13:
[...]

[...]

Dus eigenlijk stelt ANWB hier dat je het niet bij hun zou kunnen verhalen als je het bij de CC maatschappij kan halen. Maar wat nou als die exact (en waarschijnlijk hebben ze dat) dezelfde voorwaarde hebben?
Dat lees ik niet. Je hebt 2000 euro schade. Bij de CC verhaal je 875. Nu is je schade nog 1125, en die verhaal je bij de anwb. Lijkt me geen probleem volgens de aangehaalde passages van de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom vergoeden de verzekeraars niet de 2000?
Is dat omdat het bedrag gelimiteerd is of omdat ze een afschrijving hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:44
Domipost schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:25:
Hi! Ik ben mijn camera op reis kwijtgeraakt. Dom natuurlijk... Ik heb een eigen reisverzekering, en eentje via mijn creditcard. Helaas vergoeden ze beiden niet het volledige bedrag van de camera (waarde ~€2000). De maximale vergoeding van verzekering 1 is €875, van verzekering 2 €750.

Nu is de vraag: werken die vergoedingen aanvullend op elkaar? Of heb ik pech en kan ik beter alleen met de verzekering die €875 vergoed claimen en mogelijk de andere achter de hand houden als die ene moeilijk gaat doen? Als ik bij beiden claim moet ik neem ik aan aangeven dat hij ook bij de ander verzekerd is? Anders is het sowieso fraude denk ik?

Thanks alvast!
Gewoon bij je verzekeringen navragen en transparant zijn, werkt in mijn beperkte ervaring prima. Soortgelijk in het verleden dat een inboedelverzekering en verhuisverzekering elkaar aangevuld hebben.

TV defect, barst in scherm opgetreden tijdens verhuizing.
Aanschafwaarde circa 1000 euro. Was circa 6 maanden oud.

Verhuisverzekering dekte volledige waarde. Eigen risico 200 euro.
Inboedelverzekering gaf enig afschrijving aan, eigen risico 100 euro.

Primaire declaratie verhuisverzekering was het meest interessant, de inboedelverzekering heeft vervolgens nog wel 200 euro uitgekeerd en hiermee was het eigen risico bij de andere partij ook gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:44
Wolly schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:52:
Vergoed dat dat er meer mee te maken heeft dat items als camera´s, laptops, smartphones, etc. verzekeraars relatief frequent voorbij zien komen. En je dan dus de keuze moet maken als verzekeraar, algemene premie ophogen voor iedereen om dit te ondervangen, of gewoonweg een limiet op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
Wolly schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:52:
Ze hebben een maximum bedrag. In het ene geval (CC) per item (max €750), in het andere geval specifiek voor fotoapparatuur (max €875).
psychodude schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:34:
[...]

Verhuisverzekering dekte volledige waarde. Eigen risico 200 euro.
Inboedelverzekering gaf enig afschrijving aan, eigen risico 100 euro.

Primaire declaratie verhuisverzekering was het meest interessant, de inboedelverzekering heeft vervolgens nog wel 200 euro uitgekeerd en hiermee was het eigen risico bij de andere partij ook gedekt.
Netjes! Nooit geweten dat dat zo werkt, thanks :)

Dank allemaal, ik heb bij beide verzekeringen een claim ingediend en daarbij aangemerkt dat ik ook geclaimd heb bij de andere verzekering, die het niet volledig vergoed. We'll see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 09:33
Inderdaad transparant blijven en netjes aangeven. Doe je dat niet dan denken ze straks dat je fraudeert met alle gevolgen vandien.

Ik vermoed dat ze zullen zeggen dat je het slechts bij 1 mag claimen maar ik zou het ook bij beiden proberen. Succes in ieder geval.
Pagina: 1