Apple iPhone 16e - De 'e' staat voor 'enorm…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 17:01
Artikel: review: Apple iPhone 16e - De 'e' staat voor 'enorm slechte deal'
Auteur: @arnoudwokke

Hoe is de bel kwaliteit van het nieuwe modem?

Voor een zakelijke telefoon is dat in mijn rijdende telefooncel wel een belangrijke component.

Zou bel kwaliteit getest en toegevoegd kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-06 21:03

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wel een goede vraag.

Voor bedrijven die graag het personeel voorzien van een iPhone werktelefoon, zou een 'budget telefoon' wel handig zijn.

De limitaties van camera, airtag en MagSafe; zullen voor bedrijven niet uit maken.

____

Hoe bedoel je 'rijdende telefooncel', je bent niet geïnteresseerd in de speaker/microfoon (en dus alleen het modem); gezien je 'm handsfree koppelt aan de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

sus

is druk :+

Een instap iPhone vergelijken met een S25 en de normale 16-range; dan weet je vooraf al dat alles minder is. En dan kan er in de review veel negatief over geschreven worden. Vooral met een tweakers-pet op ipv consumenten-pet.

Ik zou graag zien dat het toestel vergeleken wordt met toestellen voor •de doelgroep• van de 16e; zoals de 3 modellen in de A-serie van Samsung (A16, A25, A54/55). Dan zal dit toestel er ineens een stuk beter uitkomen dan wanneer je hem tegen flagships wegzet.

Tweakers vergeten te vaak dat wij ook een adviserende rol hebben voor anderen en dat er vaak met de eigen pet op advies gegeven wordt. Zie ik in mijn winkel ook bijna dagelijks. Opa en oma die door de (klein)kinderen geadviseerd worden toch minstens een i7 te nemen “want dat is beter”.

Idem met telefoons; ze 16e is een prima toestel voor de doelgroep; zoals de A-serie van Samsung dat ook is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 16:39

reaL_G

G

sus schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:38:
Een instap iPhone vergelijken met een S25 en de normale 16-range; dan weet je vooraf al dat alles minder is. En dan kan er in de review veel negatief over geschreven worden. Vooral met een tweakers-pet op ipv consumenten-pet.

Ik zou graag zien dat het toestel vergeleken wordt met toestellen voor •de doelgroep• van de 16e; zoals de 3 modellen in de A-serie van Samsung (A16, A25, A54/55). Dan zal dit toestel er ineens een stuk beter uitkomen dan wanneer je hem tegen flagships wegzet.

Tweakers vergeten te vaak dat wij ook een adviserende rol hebben voor anderen en dat er vaak met de eigen pet op advies gegeven wordt. Zie ik in mijn winkel ook bijna dagelijks. Opa en oma die door de (klein)kinderen geadviseerd worden toch minstens een i7 te nemen “want dat is beter”.

Idem met telefoons; ze 16e is een prima toestel voor de doelgroep; zoals de A-serie van Samsung dat ook is.
i.p.v. de doelgroep zou ik liever zien in dezelfde prijsklasse. Geeft een wat realistischer beeld. Zonder apple pet op.
Voor het geld van een 16e koop je 2x een a55

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iets waar in het artikel voor zover ik kon zien aan voorbij wordt gegaan is de software support. Dit is een nieuw toestel waar weer de volledige lengte aan OS- en beveiligingsupdates op zitten. Als je een iPhone 14 of 15 koopt hebben die weliswaar meer features, maar ook jaren minder updates. Deze zullen dus eerder vervangen moeten worden.

Gebruikers die voor een 16e gaan zullen niet persé op zoek zijn naar de nieuwste of meest vooruitstrevende techniek, en wellicht het toestel helemaal 'op' gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door spone op 08-03-2025 10:09 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 17:01
Accretion schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:09:

Hoe bedoel je 'rijdende telefooncel', je bent niet geïnteresseerd in de speaker/microfoon (en dus alleen het modem); gezien je 'm handsfree koppelt aan de auto?
Ik zit 3-4 uur per dag in de auto woon-werkverkeer, en een deel daarvan zit ik aan de telefoon, dus dan is bereik en verbinding houden tijdens bellen heel belangrijk.

Bij de data verbinding testen was een van de opmerkingen dat zodra er een streepje minder was de snelheid fors omlaag viel. Dus hoe zou de verbinding zich dan met bellen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 11:56
een relatief duur dure component
Pagina: 1