Nieuwe PC, Display Port no Signal, HDMI werkt wel (deels)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgian
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-08 11:57
Ik heb onlangs een pc gebouwd met een Project Zero B650M-moederbord, Ryzen 7 9700X en een GTX 770 (die binnenkort vervangen wordt) aangesloten op een LG 34 GN850P-B ultrawide monitor. Wanneer ik de computer opstart met een Display Port, krijg ik een zwart scherm met de melding 'No signal'. Wanneer ik HDMI gebruik, werkt alles.

Maar nu komt het, wanneer mijn HDMI-kabel is aangesloten en ik mijn Display Port-kabel aansluit, detecteert mijn monitor het Display Port-signaal en kan ik mijn scherm zien 8)7 . Ik kan zelfs de HDMI-kabel verwijderen. Maar wanneer ik mijn computer opnieuw opstart, krijg ik nu een scherm met de melding 'No Signal Entering the power saving mode shortly. An incorrect DisplayPort version setting will cause the screen to be blank. If this occurs, make sure the DisplayPort version setting of your monitors matches the device its connected to'.

Het andere vreemde ding is dat wanneer ik mijn computer heb opgestart met een Display Port-kabel en ik krijg weer geen signaal en ik haal de Display Kabel eruit en ik sluit mijn HDMI-kabel weer aan en verander de input naar HDMI. Dan is mijn scherm nog steeds zwart is met 'No Signal'. Ik moet mijn computer manueel uitschakelen (geen reboot) om mijn scherm weer met HDMI te kunnen zien.

Wat heb ik al geprobeerd:
  • Alle drivers, GPU, monitor en moederbord bijgewerkt
  • Een andere displayportkabel gebruikt
  • Een andere monitor gebruikt
  • De IGPU met displayportkabel gebruikt
  • Resolutie gewijzigd naar 1920x1080 in plaats van 3440x1440
  • Ander stopcontact voor mijn monitorvoeding gebruikt
  • Ik heb geen optie om mijn Displayportversie te wijzigen als ik naar geavanceerde instellingen op de monitor of GPU ga.
Iheb op internet naar oplossingen gezocht, maar niks werkt. Kan iemand me meer inzicht geven in wat het probleem zou kunnen zijn?

Beste antwoord (via Belgian op 07-03-2025 23:31)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
firmware van de GTX 770 updaten

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belgian
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-08 11:57
freaky35 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:54:
Ik heb alles nog eens nagekeken en de BIOS van het moederbord zat blijkbaar toch een paar minieme firmware updates achter. Nu start de PC wel correct op via display op de IGPU. Wel nog altijd niet als ik gewoon reboot maar hier kan ik ten minste mee leven.

De GTX770 heeft inderdaad een aparte Display Port updater alleen werkt dit blijkbaar niet meer op Windows 11. Enige manier is om NVFlash te doen, dat ga ik morgen eens proberen.

In ieder geval bedankt om mij wat dieper naar de firmware zelf te laten kijken _/-\o_