Maatje heeft nieuw systeem nodig nu zijn W10 computer echt niet meer mee kan. Wil nu uiteraard naar Windows 11 + meteen goed voor zijn huidige wensen zonder al te achterlijk budget
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Toekomstproof, niet gamen, wel video editen (basic); deels privé gebruik deels werk (op afstand bij klanten inloggen), grote excelsheets kunnen openen, liefst veel tegelijk met veel data. "80 Powerpoints open, power bi en grote spreadsheets en alles storage op een plek", zoals hij stelt. Die storage is dan de verzameling foto's die ik op zo'n 2 TB schat
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 1.050-1.200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Obv bovenstaande en eerste inventarisatie heb ik dit samen gesteld, maar ik twijfel of er niet een X cpu in moet en meer intern RAM gezien de excels. Videokaart lijkt me zo voldoende/toekomstproof. Verder een ruime kast (geen gefrunnik) met in ieder geval 1 usb-c op de frontpanel en liefst een handige plek (dus niet onderop de kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen, rest interesseert niet veel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik maakt niet super veel uit voor de user, geluid mag laag zijn
Ga je overklokken?
De vraag is dus of dit met deze wensen nodig is.
Wat verwacht je van ons?
Bang for buck is redelijk belangrijk, maar er mag wat geinvesteerd worden zodat hij niet over drie jaar een nieuwe / moet upgraden (althans dan moet ik weer aan de bak
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Toekomstproof, niet gamen, wel video editen (basic); deels privé gebruik deels werk (op afstand bij klanten inloggen), grote excelsheets kunnen openen, liefst veel tegelijk met veel data. "80 Powerpoints open, power bi en grote spreadsheets en alles storage op een plek", zoals hij stelt. Die storage is dan de verzameling foto's die ik op zo'n 2 TB schat
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 1.050-1.200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Obv bovenstaande en eerste inventarisatie heb ik dit samen gesteld, maar ik twijfel of er niet een X cpu in moet en meer intern RAM gezien de excels. Videokaart lijkt me zo voldoende/toekomstproof. Verder een ruime kast (geen gefrunnik) met in ieder geval 1 usb-c op de frontpanel en liefst een handige plek (dus niet onderop de kast
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 215,70 | € 215,70 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650M GAMING X AX (rev. 1.0) | € 165,99 | € 165,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Windforce OC 8G | € 309,- | € 309,- |
1 | Processorkoeling | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000Z36 | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 700W | € 84,90 | € 84,90 |
2 | SSD's | WD Black SN770 2TB | € 121,90 | € 243,80 |
Totaal | € 1.159,19 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen, rest interesseert niet veel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik maakt niet super veel uit voor de user, geluid mag laag zijn
Ga je overklokken?
De vraag is dus of dit met deze wensen nodig is.
Wat verwacht je van ons?
Bang for buck is redelijk belangrijk, maar er mag wat geinvesteerd worden zodat hij niet over drie jaar een nieuwe / moet upgraden (althans dan moet ik weer aan de bak
[ Voor 38% gewijzigd door ataristadept op 07-03-2025 19:52 ]